Toon posts:

power knop

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo :),

ik heb een wel zeer eigenaardig probleem..
ik heb gisteren een moederbord en proc en geheugen van een vriend overgekocht, had er nog geen kast voor dus heb ik het zo allemaal op een bureau gelegd en aangesloten, maar in het begin kreeg ik hem met een jumper aan door de powerpins te overbruggen, nu lukt dit niet meer.
als ik dit in windows doe sluit hij echter wel af..
zo ver ik weet heb ik niks in mijn bios veranderd over die power button, heb iig al gekeken, maar niks gevonden.
weten jullie wat er mis is, want dit is wel vervelend, als ik binnenkort een case koop, wil ik hem wel gewoon kunnen aanzetten, en niet met mijn toetsenbord..

BVD Marco

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De powerpins dien je slechts heel kort te verbinden. Je moet er dus geen jumper overheen zetten.
Even aantikken met bijvoorbeeld een schroevendraaier en daarna weer loslaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 19-02-2007 18:02 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:01:
De powerpins dien je slechts heel kort te verbinden. Je moet er dus geen jumper overheen zetten.
Even aantikken met bijvoorbeeld een schroevendraaier en daarna weer loslaten.
maar zelfs met een powerknop erop aangesloten van een andere pc werkt hij nog niet, en dan is hij toch meer heel even verbonden..

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand het? als mn biosbatterij leeg is ofzo kan ik hem niet meer aanzetten, dat is probleem, heb echt oplossing nodig :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen idee, maar waarom zou de batterij leegraken? Ding is trouwens simpel te vervangen.

ARME AOW’er

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 19:45
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:59: maar in het begin kreeg ik hem met een jumper aan door de powerpins te overbruggen, nu lukt dit niet meer.
als ik dit in windows doe sluit hij echter wel af..
Hoe krijg je hem dan wél aan, anders kun je toch ook niet in windows komen om dat te controleren (laatste zin)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:17
Als ik het goed lees krijg je hem wel aan met je keyboard, maar niet met de pins.
Die pins, het is al eerder gezegd, dienen slechts kort verbonden te worden. Immers, een power knop druk je ook maar eventjes in. Het is ook logisch dat Windows afsluit als die 2 pins verbonden zijn. Immers, Windows sluit ook af als je de powerknop indrukt.

In weze heb je iets fout gedaan door die jumper erop te laten. Ik zie echter niet in waarom hierdoor iets kapot zou gaan. Immers, een power knop kan ook wel eens vast blijven zitten, dan gaat een pc ook niet stuk. Bovendien geef je aan dat je hem nu nog wel aan kunt krijgen. Dus het moet dat deel van het moederbord zijn.

Misschien dat je toch ergens kortsluiting hebt gemaakt, of niet genoeg aan ESD Protectie hebt gedaan. Ik kan me eerlijk gezegd geen instelling voorstellen die dit veroorzaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Nijn op 21-02-2007 23:17 ]

Pagina: 1