Toon posts:

E6300 icm p5ld2-vm dh geen succes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem laten samenstellen maar de pc loopt steeds vast of reboot vanzelf. Het volgende zit in het systeem:

processor E6300
moederbord p5ld2 vm dh
Geheugen 2gb
HDD: 2x 250 GB (geen raid)
Os windows xp professional sp2

Heb meerdere malen hot CPU Tester Pro 4 willen draaien maar je raad het al; vastloper.
Hiervoor zat er een simpele celeron processor in en draaide het systeem perfect. De bios is up to date maar ik denk toch dat het aan het moederbord ligt.

Waar gebruik ik mijn pc voor? Videobewerking en HD films op kijken (pc aangesloten op lcd). Ik maak gebruik van de onboard video en dat kan hij dus wel vloeiend aan maar het systeem bevriest soms zomaar spontaan.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kunt helpen ik zit er namelijk aan te denken om voor de ASUS P5B V DH Deluxe HDMI te gaan. 1. sneller 2. hopelijk stabieler. 3. HDMI. (werk nu via VGA).

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Al gecontroleerd of de koeling in orde is? Lijkt me namelijk een logische eerste stap.

Tesla Model Y RWD (2024)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 22:30
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kunt helpen ik zit er namelijk aan te denken om voor de ASUS P5B V DH Deluxe HDMI te gaan. 1. sneller 2. hopelijk stabieler. 3. HDMI. (werk nu via VGA).
Waar haal je die? Ik kan hem nergens in de pricewatch vinden.

Verwijderd

Eerst inderdaad je koeling checken.
Dan ook nog eens ff je geheugen checken.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29
naar ik weet werkt de p5ld2 vm dh niet met een c2d
een p5ld2 vm dh/c daarentegen wel

dit staat op de witte sticker van de asus doos

Tijd van werken, tijd van rusten

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Driek schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:03:
naar ik weet werkt de p5ld2 vm dh niet met een c2d
een p5ld2 vm dh/c daarentegen wel

dit staat op de witte sticker van de asus doos
De P5LD2 VM DH is ontworpen voor de C2D, daarbij zou de verkeerde versie helemaal geen beeld geven

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:34
Ik heb ook een P5LD2 SE/C mobo, in combinatie met een Intel Core2Duo E6300. Totaal geen problemen mee. Loopt als een zonnetje. Misschien defect mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding nakijken en geheugen, dat zal ik eerst (laten) doen dan want zelfs dat gaat me te ver haha. Het moederbord.kapot lijkt me niet, tenminste het moederbord is hardstikke nieuw en is ook geschikt voor de c2d. Dit is namelijk een RC2 versie ofzo, voorheen had ik dus RC1 en die ondersteunde het weer niet.

Wat dat andere moederbord betreft die heb ik hier gevonden: http://www.ciao-shopping....gital_Home_Series__626598. Staat ook op kieskeurig.

Verwijderd

Ik heb dezelfde combinatie van mobo en cpu en het werkt vlekkeloos. Aan de combinatie kan het dus zeker niet liggen. Overigens, mad-dog, de P5L-serie heeft een 945-chipset die niet is ontworpen voor c2d. Sommige fabrikanten hebben moederborden met deze chipset geschikt gemaakt voor c2d, maar hij is er zeker niet voor ontworpen. Dat wordt ook bevistigd door het feit dat alleen Revisie 2.0 en hoger c2d ondersteunt!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:57:
Ik heb dezelfde combinatie van mobo en cpu en het werkt vlekkeloos. Aan de combinatie kan het dus zeker niet liggen. Overigens, mad-dog, de P5L-serie heeft een 945-chipset die niet is ontworpen voor c2d. Sommige fabrikanten hebben moederborden met deze chipset geschikt gemaakt voor c2d, maar hij is er zeker niet voor ontworpen. Dat wordt ook bevistigd door het feit dat alleen Revisie 2.0 en hoger c2d ondersteunt!
Is pure onzin. De chipset heeft er geen problemen mee, maar het VRM-circuit op de moederborden wel, waardoor er een ander VRM-circuit op de moederborden geplaatst moest worden.

Daarbij is de P5LD2-VM DH juist ontworpen voor de C2D, de voorloper(P5LD2-VM) niet.

Verwijderd

Niet helemaal ontopic, maar het moet even gezegd worden...
mad-dog, kijk hier eens. Staat er niet duidelijk '*Only PCB R2.0(or higher) support Intel® Core™2 processor'?
Ook de product brief over de 945G van Intel zelf gaat tot de P-D serie.
Niets ontworpen voor C2D!
Pagina: 1