Welke batterijen voor Canon A520?

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Mijn vriendin heeft een Canon A520. hier zit een NB-2AH oplader bij. Daar zitten batterijen bij (2 stuks) die volgens haar 2300 mAh zijn (dit staat op de batterijen).
In die oplader kunnen 4 batterijen. Alleen ze heeft er maar twee.
De batterijen die er eigenlijk in horen (NB-2AH volgens de Canon site), kan ik nergens meer vinden.
Kan ik hier nou ook een ander merk batterijen in doen (bijvoorbeeld 2700 mAh van Duracell (oplaadbaar))?
Kan je ze dan ook tegelijkertijd opladen, of moet je perse dan ook weer batterijen hebben met 2300 mAh?
Een heel nieuwe oplader kan ook, maar het is goedkoper om gewoon 2 andere oplaadbare batterijtjes te hebben.
Kun je in die camera ook batterijen van bijv. 2700 mAh in doen? Dan gaan ze alleen maar langer mee toch?

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 19-02-2007 17:53 ]

Verwijderd

2700 mAh ipv 2300 is geen enkel probleem. Alleen opladen duurt ook iets langer, maar gaat dus ook weer langer mee.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Kun je ze ook gewoon door elkaar gebruiken? Dus tegelijk 2300 en 2700 opladen?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
eX0duS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:59:
Kun je ze ook gewoon door elkaar gebruiken? Dus tegelijk 2300 en 2700 opladen?
hangt van de lader af: sommigen hebben een ingebouwde microproc die het gehel proces in de gaten houd en alle batterijen van de juiste hoeveelheid voorziet en zonodig druppellaad. Andere daarentegen knallen een bepaalde hoeveelheid energie erin zonder er naar om te kijken (de meeste noname blokker dingetjes).

Dus als je een kwalitatief goede lader hebt (GP ofzo) dan kun je ze door elkaar laden maar wel altijd per 2 in de goede volgorde en niet kriskras door elkaar.