Renault megane "hobbelt" en stinkt

Pagina: 1
Acties:
  • 12.682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:04

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Een beetje vage topictitel, maar hier het bijbehorende verhaal:

Vanochtend ben ik zonder problemen met de auto naar m'n stage geweest, niks aan de hand. Auto reed, zoals altijd, lekker.

Toen ik vanmiddag weer in de auto stapte om weg te rijden viel mij op dat de auto heel erg "hobbelde" in stationaire stand. Ook bij het rijden in de 1e en 2e versnelling was dit het geval. Daarbij komt ook nog dat de auto erg stinkt.

Op het dashboard begon dit lampje te knipperen:
Afbeeldingslocatie: http://www.voertuigcontrole.nl/JPEG/afbeeldingenAuto/symbolen/motor.jpg

Bij thuiskomst heb ik dit in het boekje opgezocht, wat mij het volgende kon vertellen:

Waarschuwingslampje luchtverontreiniging
"Als het lampje knippert moet u vaart minderen tot het knipperen ophoudt. Laat het systeem direct door een renault dealer controleren en indien nodig herstellen."

Dat is heel mooi, maar ik kan geen vaart minderen als ik stil sta! :) Na een verdere inspectie op de parkeerplaats thuis kan ik het volgende constateren:

- De motor trilt best wel heen en weer als deze stationair loopt.
- Het bewuste lampje blijft knipperen
- De auto "hobbelt" heen en weer, ook als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht stil sta in z'n 1.

Ik ga natuurlijk morgen gelijk de garage bellen, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of ik er zelf wat aan kan doen??? Het lijkt mij namelijk sterk dat de auto zo raar reageerd door een mogelijke luchtverontreiniging.

Maarja, misschien wordt die verontreiniging veroorzaakt door een defect aan de motor??? Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen, of dat iemand een soortgelijk probleem heeft gehad...

Alvast bedankt!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12

weebl

YARR!

Misschien iets met de rubbers waar de motor op staat? Ik ben geen automonteur, maar als je motor trilt zou zoiets het kunnen zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 12:54

DinX

Motormuis

* DinX dacht altijd dat dat lampje brandt als er iets mis is met het motormanagement.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 19-02-2007 18:15 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
het klinkt alsof ie op drie poten loopt?
1 van de bougies doet het dan niet of niet goed
kan een losse draad zijn of de verdelerkap (als die er nog in zit) is niet lekker meer

of er is een bougie kapot,...

en dat lampje,... heb je wel goed in het boekje gekeken?
dat lampje geeft storingen weer in het motormanagement, hoeft helemaal niet ernstig te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door OliverBB op 19-02-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 21:56

Tux

Ook ooit eens zoiets gehad met de auto van m'n ouders. Bleek de bobine kapot te zijn waardoor het hele handeltje een beetje ongecontroleerd begon te draaien (en dus begon te schudden).

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Tux schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:09:
Ook ooit eens zoiets gehad met de auto van m'n ouders. Bleek de bobine kapot te zijn waardoor het hele handeltje een beetje ongecontroleerd begon te draaien (en dus begon te schudden).
Jep raar schudden en drie poten is inderdaad de bobine. Bij onze Renault Scenic was dit ook een keer het geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Leve de SAGEM steekbobijnen :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
alvast bedankt voor alle reacties!

Ik weet zeker dat ik goed in het boekje heb gekeken, en ook op de site:
http://www.voertuigcontrole.nl/renaultmegane.htm

staat dit lampje uitgelegd als iets met de luchtverontreiniging.

Andere vraag, kan het kwaad om nu nog met de auto te gaan rijden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Luchtverontreiniging kan ook, als je luchtmassameter vervuilt is en niet meer goed werkt. Als hij denkt teveel/teweinig lucht te krijgen, dan klopt er helemaal niks meer van je benzine mengsel...

Maar een lampje in de vorm van een motor is eigenlijk altijd een storing aan de motor anders dan olie, accu of koeling (die hebben een eigen lampje).

En op je vraag, Ja het kan kwaad. Als je motor goed loopt en sterk schud, krijgt het klappen die niet echt gezond zijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb nog even het oliepeil handmatig gecontroleerd en deze is ook tip top in orde.

Op internet heb ik verder nog meer topics gevonden over renault en de kwalitatief slechte SAGEM bobine's. Maar ik vind dat er op sommige sites wel erg negatief wordt gedaan, het is niet echt relevant om links te plaatsen maar er is genoeg te vinden.

Verder heb ik ook gevonden dat één of meerdere kapotte bobine's kan leiden tot een kapotte katalysator, klinkt logisch, maar is dat zo?

Als dat zo is, lijkt het mij sowieso niet slim om meer in die wagen te rijden... of denken jullie daar anders over??
deepbass909 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:50:
Luchtverontreiniging kan ook, als je luchtmassameter vervuilt is en niet meer goed werkt. Als hij denkt teveel/teweinig lucht te krijgen, dan klopt er helemaal niks meer van je benzine mengsel...

Maar een lampje in de vorm van een motor is eigenlijk altijd een storing aan de motor anders dan olie, accu of koeling (die hebben een eigen lampje).

En op je vraag, Ja het kan kwaad. Als je motor goed loopt en sterk schud, krijgt het klappen die niet echt gezond zijn...
Oké, bedankt! Laten staan die wagen dus...

Dat lampje is inderdaad raar. Het stelt een motor voor, maar in het boekje staat dat het pas een motorstoring betekent als er ook uitleg wordt gegeven in het scherm van de boordcomputer.

Beetje krom, want ik denk dat het nu wel duidelijk is dat het hier wel degelijk om een motorprobleem gaat. Morgen bel ik de garage op, ben benieuwd hoe die daar gaat geraken....

Ik hou jullie op de hoogte!

[ Voor 46% gewijzigd door Roland_EM25 op 19-02-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Neem een paar uur vrij van stage en ga er morgen even mee langs de dealer?
Zoals eerder gezegd is het niet goed als je nu afstanden gaat rijden. Doordat de motor slecht loopt kan er onverbrande benzine in de uitlaat komen, deze tast de katalysator aan. Ook is dat onregelmatig lopen/schudden natuurlijk niet bevorderlijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45

GaMeOvEr

Is een hork.

Ding loopt in het noodprogramma, zo snel mogelijk mee naar de dealer, verder niet mee rijden. Of Bobine, motormanagement, luchtmassameter, hoe dan ook, hoogstwaarschijnlijk iets electronisch waar jij zelf verdacht weinig aan kunt doen.

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-02-2007 21:09 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
MadMarky schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:54:
.. deze tast de katalysator aan...
Ik vind dat een redelijke understatement: het sloopt je katalysator gewoonweg.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:13
Zou ook nog een kapotte verstuiver kunnen zijn. Citroën C3 van m'n ouders. Zelfde lampje zelfde symptomen. Was niet echt een goedkope reparatie. Maar sowieso niet doorrijden is het advies. Sowieso vind ik 't al dom om eerst door te rijden naar huis en dan eens 't boekje door te kijken. Voor 't zelfde geld rij je je moter in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:18:
Zou ook nog een kapotte verstuiver kunnen zijn. Citroën C3 van m'n ouders.
Dan stinkt hij niet

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

wat is daar mis mee? :+

maar idd alles wijst naar een kapotte penbobine
redelijk eenvoudige repartie kosten zijn zo'n 50euro per stuk meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Nou bij deze een update:

Ik had vanmorgen vrij genomen van m'n stage en heb de garage opgebeld. Vrijwel een uur later stond er een renault service auto voor de deur. Echt top! Voor de geinteresseerden, en een beetje reclame mag best wel vind ik, de dealer is Auto Indumij in Hardinxveld-Giessendam.

Afijn, verteld wat het probleem was en ook verteld wat ik allemaal van jullie heb gelezen. Het waren idd de bobine's van Sagem. Er zijn er 2 vervangen a 40 euro p/s.

De monteur vertelde mij dat renault heeft toegegeven dat het een structurele fout is bij een bepaalde serie megane's, daarom zijn deze twee bobine's kosteloos vergoed door de garage.

Echt top! De auto rijdt inmiddels weer als een zonnetje en ben er probleemloos mee naar m'n stage gereden. Verder nog gevraagd of het kwaad kan als ik er de volgende keer toch mee naar de garage rijdt, dit was niet het geval. Ik moet echter geen stukken langer dan 100km gaan rijden, omdat dan de katalysator kapot gaat.

Bedankt voor al jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

FF nieuwschierig. hebben moderne auto's dan voort 1 bobine per cylinder, of gooi je bougies en bobines door de war ?

* heuveltje wiens fortje 1 bobine voor 4 cylinders heeft :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Moderne auto's? In 197x hadden ze al DIS ontstekingen.
Roland_EM25 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:32:
De monteur vertelde mij dat renault heeft toegegeven dat het een structurele fout is bij een bepaalde serie megane's, daarom zijn deze twee bobine's kosteloos vergoed door de garage.
Die steekbobijnen lopen allemaal kapot. Is inderdaad een ontwerpfout ivm vocht.
Maar om je gerust te stellen, bij een BMW lopen die ook allemaal kapot :)

[ Voor 85% gewijzigd door Chevy454 op 20-02-2007 18:04 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Heb dit met mijn clio al 2x gehad. (leasebak) 1x zelf naar de garage gehobbeld (was toch op weg naar huis) 1x laten afslepen (op 2 cilinders rijden niet te doen)

na het afslepen zijn ze toen alle 4 de bobines en alle 4 de bougies vervangen, sindsdien geen problemen meer gehad.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

D2k schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:23:
Heb dit met mijn clio al 2x gehad. (leasebak) 1x zelf naar de garage gehobbeld (was toch op weg naar huis) 1x laten afslepen (op 2 cilinders rijden niet te doen)

na het afslepen zijn ze toen alle 4 de bobines en alle 4 de bougies vervangen, sindsdien geen problemen meer gehad.
dat is meestal ook wat wij doen
alleen is 4 bougies wat overdreven...
tevens mag ik jou er even op attendere dat er een service medeling open staat voor je 21T? als je nog geen brief ontvangen hebt teminste ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 46077 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:35:
[...]

tevens mag ik jou er even op attendere dat er een service medeling open staat voor je 21T? als je nog geen brief ontvangen hebt teminste ;)
Jij wou een paar bougies vervangen en de rest laten zitten?
Lijkt me een goed idee...

MikeyMan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:03:
[...]

als een bobine kapot is hoeft je opzich geen bougies te vervangen
alleen wanneer er een bougie kapot gaat wel(wat wel voorkomt hoor dat deze scheuren)
maar dan is het idd verstandigste alle 4 maar je hebt ooit mensen erbij :+ waar het geen stuiver mag kosten

• Chevy454
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:03:
En waarom niet? Het vonkt of het vonkt niet. Simpeler kan niet. Daarnaast gebruiken ze wel eens speciale bougies van rond de 50 euro omdat die op moeilijk te bereiken plekken zitten dat het gewoon rendabeler is.

Ja we hebben ook maar meteen de bougies vervangen, we waren er 2 uur meebezig.
Maar die waren 2000km geleden al gedaan.
Nee, als klant word je niet blij van een rekening van 350 euro om de bougies te vervangen.
En dan heb je de steekbobijnen nog niet eens ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 22-02-2007 17:43 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chevy454 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:39:
[...]

En waarom niet? Het vonkt of het vonkt niet. Simpeler kan niet. Daarnaast gebruiken ze wel eens speciale bougies van rond de 50 euro omdat die op moeilijk te bereiken plekken zitten dat het gewoon rendabeler is.

Ja we hebben ook maar meteen de bougies vervangen, we waren er 2 uur meebezig.
Maar die waren 2000km geleden al gedaan.
Nee, als klant word je niet blij bij een reken van 350 euro om de bougies te vervangen.
Mjah, zo simpel is het alleen niet... Je kunt voor zover ik weet wel degelijk een betere of een slechtere vonk hebben...
Natuurlijk; 2k geleden is het onzin, maar waarom zou eje dan om te beginnen een bougie vervangen?

Ik blijf erbij; als je er dan toch eentje (of twee of drie) vervangt, doe ze dan gelijk allemaal...

• Chevy454
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:43:
Mjah, zo simpel is het alleen niet... Je kunt voor zover ik weet wel degelijk een betere of een slechtere vonk hebben...
En dat heeft niets met de bougie zelf te maken maar met de sturing van de bougie. Buiten de slijtage van de bougie door massaverplaatsing van de eletrodes.
Natuurlijk; 2k geleden is het onzin, maar waarom zou eje dan om te beginnen een bougie vervangen?
Nou omdat een vet geslagen bougie nooit betrouwbaar is. Ookal verhit je die tot 2000 graden, betrouwbaar zal die nooit wezen. Je kan ze wel zo betrouwbaar mogelijk maken maar de levensduur neemt gegarandeerd af.

En kan je binnen 2k een vetgeslagen bougie hebben? Ja dat kan.
1 van alle bougies? Ja dat kan.

Ga je het merken met een kapotte steekbobijn? Nee, niet als je er niet te lang mee gaat rijden.
Ik blijf erbij; als je er dan toch eentje (of twee of drie) vervangt, doe ze dan gelijk allemaal...
Ja doe je dat toch lekker? Ik ga niet alle 4 de bougies vervangen omdat één vetgeslagen is en de bougie mij 50 euro het stuk kost terwijl de andere gewoon in perfecte staat zijn. Laat staat bij een bougie van 5000 euro. Jij mag het allemaal zelf weten hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 22-02-2007 18:02 ]

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 22:38
Chevy454 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:01:
Moderne auto's? In 197x hadden ze al DIS ontstekingen.

[...]

Die steekbobijnen lopen allemaal kapot. Is inderdaad een ontwerpfout ivm vocht.
Maar om je gerust te stellen, bij een BMW lopen die ook allemaal kapot :)
Hmm kapotte steek bobine, nee die gaan bijna nooit stuk nee :+

(Hee me neus begint te groeien)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Yamy_Daffy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:45:
[...]

Dat was inderdaad een heel bekend probleem bij de Megane Coupe.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
tazzman schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:26:
Dat was inderdaad een heel bekend probleem bij de Megane Coupe.
Yamy_Daffy is BMW monteur.
En dan stug beweren dat BMW een degelijk merk is? :P
BTW, ook problemen met de kleppen van de F?
Straks ga je nog beweren dat je het Konstant Fahr Rucklen niet bestaat :+
(jij had toch een BMW met de Motronic MA2.4?)

[ Voor 118% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou ja, het schijnt ook een VW Passat probleem te zijn, daar heb ik het weleens gehad (midden op knooppunt oudenrijn :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Chevy454 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:12:

Bestaat ook niet, Konstant Fahr Ruckeln echter wel

-1 Flauw :+

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 23-02-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

[...]

[...]

Dat kan zijn maar onder Coupe rijders was dit een heel bekend probleem en werd erkend als een productie / materiaal fout. De Renault dealer verving ze voor zeer weinig kosten maar alleen maar die gene dit kapot was - ipv allen te vervangen. Dit omdat de dealer aangaf alleen de kosten terug te krijgen voor die ondedelen die aantoonbaar kapot waren. (Ja ik had een diesel Coupe dus dit probleem niet maar regelmatig konden mijn collega's met benzine Coupe's terug naar de dealer).

Ik weet niet of BMW als merk zo degelijk is maar ik heb nog geen klachten over mijn 3tje :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Gewoon even eigen interesse, waar zitten die dingen bij de 3-serie? Ik heb een E36, waar ze als het goed is ook in zitten, maar ik kan eigenlijk niks bijzonders vinden rond de ontsteking.
Op de veerpoot zit m'n ontstekingscomputer geschroeft, en aan de onderkant komen er vier bougie kabels uit die naar het blok lopen.
Ik heb afgelopen weekend 2 van de 4 bougies eruit gehad om ze te bekijken (ze waren prachtig droog met een wit/beige aanslag, zoals het hoort), maar die bougies zagen er ook niet echt bijzonder uit of zo (behalve dat ze een dubbele masse electrode hadden).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
tazzman schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:34:
Dat kan zijn maar onder Coupe rijders was dit een heel bekend probleem en werd erkend als een productie / materiaal fout.
Klopt, is een ontwerpfout vanuit SAGEM of Renault. De ventilatiegaten zorgen voor problemen. Als de motor uitgezet wordt is de relatieve vochtigheid in de bobijn hoger (de bobijn is immers warm) dan in het koude motorcompartiment. Hierdoor steeg de absolute vochtigheid (warme lucht kan meer vocht opnemen) en kreeg je problemen met vocht in de bobijn.
Ik weet niet of BMW als merk zo degelijk is maar ik heb nog geen klachten over mijn 3tje :)
Het is gewoon hoe BMW dingen oplost wat mij stoort. Ze lossen het probleem niet op door de oorzaak weg te nemen maar door symptoon bestrijding te doen. Het gevolg van deze symptoonbestrijding is dat er meer componenten zijn en hoe meer onderdelen er zijn hoe meer er kapot kan gaan. En in dit geval lopen de steekbobijnen (welke de oplossing / symptoonbestrijding waren voor het probleem) kapot.
deepbass909 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:08:
Op de veerpoot zit m'n ontstekingscomputer geschroeft, en aan de onderkant komen er vier bougie kabels uit die naar het blok lopen.
Als je bougiekabels hebt lopen dan heb je per defiinitie al geen steekbobijnen. Bij steekbobijnen heb je gewoon 2 stuurdraden per bobijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:55:
[...]

Klopt, is een ontwerpfout vanuit SAGEM of Renault. De ventilatiegaten zorgen voor problemen. Als de motor uitgezet wordt is de relatieve vochtigheid in de bobijn hoger (de bobijn is immers warm) dan in het koude motorcompartiment. Hierdoor steeg de absolute vochtigheid (warme lucht kan meer vocht opnemen) en kreeg je problemen met vocht in de bobijn.
SAGEM.. want Denso kreeg het wel voor elkaar om fatsoenlijke bobines te leveren...
alleen deze mochten dan weer alleen in de 1.8 en 2.0 16 kleppers worden gemonteerd
en niet in de 1.4 en 1.6 waar deze problemen dus het meeste voorkwamen (kwamen wat het is momenteel erg rustig met bobines)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 46077 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:22:
SAGEM.. want Denso kreeg het wel voor elkaar om fatsoenlijke bobines te leveren...
Ik wist het niet meer zeker. Ik wist dat het SAGEM was want ze maken ook de electronica voor LPG installaties, gek dat die falen hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Frans en electronica... Dat gaat al jaren niet samen... Als er 1 ding constant is met Franse (auto) electronica, dan is het wel dat het niet tegen vocht kan...
Wij hadden vroeger standaard een spuitbus vochtverdrijver in de auto liggen om de verdelerkap in te kunnen spuiten als onze oude renault weereens niet wou starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Even offtopic, is het nou bobine/bobines of bobijn/bobijnen?
Ik ben de draad even kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MaCe1337 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:19:
Even offtopic, is het nou bobine/bobines of bobijn/bobijnen?
Ik ben de draad even kwijt :P
Nederlanders zeggen bobine(s) en Belgen bobijn/bobijnen ;)
Uiteindelijk is het gewoon een transformator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
deepbass909 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:50:

dat heb ik met me seat gehad, luchtmassameter die niet meer goed werkte. idd loopt hij dan onregelmatig en kan hij met terug schakelen afslaan.
Als je naar de garage gaat kunnen ze zo even de logs uitlezen en het probleem vaststellen.
doorrijden kan wel, hij zuipt alleen benzine dan.
en risco om af te slaan, wat op een rotonde best kut is.. geen stuur en rembekrachting etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 22:38
[...]

[...]

BTW, ook problemen met de kleppen van de F?

[...]

(jij had toch een BMW met de Motronic MA2.4?)
Zodra er een motor slecht loopt dan meteen bobine checken is 2 tellen werk en vaak heb je beet.

KFR hmm komt me vaag voor?
Zegt me niet zo heel veel nee.
(Hee nou groeit me neus weer wie heeft er een zaag?)

Motronic 2.2 of 2.4 1 van de 2 wel met Laserchip erin voor extra benzine.
(+ uitlaat geen tussen demper en K&N luchtfilter dan geen last van KFR)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Anoniem: 46077 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:35:
[...]

Nee nog geen brief gehad
weet dat ie open staat (iig in engeland)

nou moet ie as vrijdag toch naar de dealer, zal ze even bellen om dit ook mee te nemen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D2k schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:40:
[...]

Nee nog geen brief gehad
weet dat ie open staat (iig in engeland)

nou moet ie as vrijdag toch naar de dealer, zal ze even bellen om dit ook mee te nemen
offtopic: ja hier dus ook.. we wisten niet wat we zagen ;)

Vraag aan TS: geen last meer gehad van brandende lampjes? want soms komt het voor wanneer er een flink stuk gereden is met een kapotte bobine dat de inspuiting ontregeld is

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 46077 op 25-02-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcomp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 19:45
Mooi deze post even meegenomen. Dat van het stinken triggerde mij. Nooit in verband gebracht met slechte verbranding. Dus: De Renault Megane II Cabrio loopt niet op vier poten. Daardoor beweegt (hobbelt) de motor omdat de onstekingskracht oneven verdeeld wordt.

Op basis van deze post een nieuwe bobine gehaald. Stekkertjes loshalen was inderdaad geen optie: daardoor sloeg de motor gewoon af. Dus de bobines met een sleutel 10 los gemaakt en met de had om en om er uit getild. Daardoor was het eenvoudig het probleem te vinden. Wel hoog genoeg tillen omdat de vonk anders alsnog overspringt. En ook met alle bobines doen. Ik had bij de 2e al succes en dacht klaar te zijn. Snel naar de winkel en voor nog geen 40 euro een bobine gehaald. En toen liep het nog niet goed. Ik had het onmetelijke geluk dat er nog een bobine stuk was..... Dus opnieuw naar de winkel. Maar daarmee was het wel opgelost.

Dank aan de andere posters.
Pagina: 1