tremble and despair for i am power!
Kort gezegd, de befaamde TNT2 M64 en Vanta rommel. Had nou een volwaardige TNT2 gekocht.....!!
Dat wordt 800 bij 600 in 16 bit spelen...(enig idee wat 32 Mb brengt tov 16 Mb met 64 bit databus..juist, geen ene reet!)
Dat wordt 800 bij 600 in 16 bit spelen...(enig idee wat 32 Mb brengt tov 16 Mb met 64 bit databus..juist, geen ene reet!)
Niemand? Ik haalde met de 3D mark 99 pro score (tnt2 kaart) zo'n 1800. Is dit genoeg? Met een p3-733 192mb...
Heb hem 2de hands gekocht van een vriend voor FL55,- Was dit dan zo'n slechte koop?Op zondag 04 februari 2001 22:26 schreef Wekkel het volgende:
Kort gezegd, de befaamde TNT2 M64 en Vanta rommel. Had nou een volwaardige TNT2 gekocht.....!!
Verwijderd
Ja, een TNT2 M64 is qua prestaties gelijk of zelfs nog minder als een TNT1.
De TNT1 was toendertijd de concurrent van de Banshee als het ging om all-in-one kaarten(3d+2d).
Pas met een echte TNT2(en liever zelfs een Ultra) zul je het verschil gaan merken
De TNT1 was toendertijd de concurrent van de Banshee als het ging om all-in-one kaarten(3d+2d).
Pas met een echte TNT2(en liever zelfs een Ultra) zul je het verschil gaan merken
HAHA ik haal met mijn systeem (zie hieronder) net iets boven de 2000 puntenOp zondag 04 februari 2001 22:28 schreef Rush het volgende:
Niemand? Ik haalde met de 3D mark 99 pro score (tnt2 kaart) zo'n 1800. Is dit genoeg? Met een p3-733 192mb...
55 piek voor die kaart is niet verkeerd. Maar qua prestatie t.o.v. een banshee zal je er niet echt op vooruit gaan. Komt allemaal door die lame 64-bits databus i.p.v. 128-bits.
zo'n snelle proc verdient eigenlijk wel een snellere video kaart...
Dan krijg je kick ass frame rates!
Dan krijg je kick ass frame rates!
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Ik zou maar snel es gaan sparen voor een betere videokaart.
Btw, wat ik nu ineens lees over de TNT1 concurrent van de Banshee ben ik het niet helemaal mee eens. Wel dat het inderdaad ook een 2d/3d kaart was, maar de TNT1 was toch echt wel vrijwel gelijk aan de Voodoo2 kwa prestaties. Vele malen beter dus dan de Banshee die ver onder de Voodoo2 scoorde. De Banshee was bijna een Voodoo1 zo erg.
Ik snap dus niet dat we hier nouwelijks verschil zien met een TNT2M64. Heb hem zelf helaas nooit mogen testen maar het zal me nix verbazen als deze vele malen trager is dan een TNT1. Ik kan me me TNT1 (hercules 16mb) nog wel herinneren, en die draaide maar al te goed quake3 in 16bit.
Nog 1 punt, vind je btw niet dat je visueel een heel end vooruit bent gegaan in vergelijking met die banshee??? die kaart zeg er echt TE slecht uit. Quake2 in 8bit liep nog niet eens goed met een banshee, plus dat het wel leek of er iemand over het scherm had gekotst zo slecht waren de kleuren. Vergelijk Quake2 nog es ff met je m64 en dan je banshee. Daar zal je toch nog wel vrolijk van kunnen worden denk ik. Geen verkeerde koop dan hoor voor maar 55,-
Toch zou je beter even kunnen sparen voor een goeie videokaart. Das ook nu het belangrijkste wat je pc nodig heeft. je prestaties kunnen makkelijk ver10voudigen als je er een Geforce GTS in knalt. Even lekker sparen, maar dan heb je ook wat. Je kunt je dure P3 processor nu net zo goed vervangen door een p2 300 want verschil zul je niet eens merken! zeer slecht...
Btw, wat ik nu ineens lees over de TNT1 concurrent van de Banshee ben ik het niet helemaal mee eens. Wel dat het inderdaad ook een 2d/3d kaart was, maar de TNT1 was toch echt wel vrijwel gelijk aan de Voodoo2 kwa prestaties. Vele malen beter dus dan de Banshee die ver onder de Voodoo2 scoorde. De Banshee was bijna een Voodoo1 zo erg.
Ik snap dus niet dat we hier nouwelijks verschil zien met een TNT2M64. Heb hem zelf helaas nooit mogen testen maar het zal me nix verbazen als deze vele malen trager is dan een TNT1. Ik kan me me TNT1 (hercules 16mb) nog wel herinneren, en die draaide maar al te goed quake3 in 16bit.
Nog 1 punt, vind je btw niet dat je visueel een heel end vooruit bent gegaan in vergelijking met die banshee??? die kaart zeg er echt TE slecht uit. Quake2 in 8bit liep nog niet eens goed met een banshee, plus dat het wel leek of er iemand over het scherm had gekotst zo slecht waren de kleuren. Vergelijk Quake2 nog es ff met je m64 en dan je banshee. Daar zal je toch nog wel vrolijk van kunnen worden denk ik. Geen verkeerde koop dan hoor voor maar 55,-
Toch zou je beter even kunnen sparen voor een goeie videokaart. Das ook nu het belangrijkste wat je pc nodig heeft. je prestaties kunnen makkelijk ver10voudigen als je er een Geforce GTS in knalt. Even lekker sparen, maar dan heb je ook wat. Je kunt je dure P3 processor nu net zo goed vervangen door een p2 300 want verschil zul je niet eens merken! zeer slecht...
Jaja net wat je zecht ik heb hem nooit mogen testen!
Die WooHoo is dus echt goed he ik draaide met een P3 650 en die kaart Q3 800x600x16 jaja GEEN 32Bit
met 60FPS helaas is de WooHoo daar op ge limiteert! dus..
Die WooHoo is dus echt goed he ik draaide met een P3 650 en die kaart Q3 800x600x16 jaja GEEN 32Bit
met 60FPS helaas is de WooHoo daar op ge limiteert! dus..
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
sorry hoor, maar de TNT1 trekt in Direct 3D de voodoo 2 er misschien net uit, maar in Glide (b.v. UT) wint ie zwaar.Op maandag 05 februari 2001 05:25 schreef BruT@LysT het volgende:
Ik denk dat je iets niet goed doet dan. Heb zelf een Banshee gehad op een k6-2 400, ben overgestapt op een tnt2-m64, dat was toch echt een stuk rapper. Staat die kaart niet gewoon te laag geklokt?
Q3 kon ik niet draaien op die Banshee, veel te weinig fps met de tnt ging dat wel. Ook was die tnt goed te overklokken.
Q3 kon ik niet draaien op die Banshee, veel te weinig fps met de tnt ging dat wel. Ook was die tnt goed te overklokken.
Verwijderd
Had die mooie Banshee nou maar gehouden...
Nu heb je wel een TnT2 maar een M64 met 64Mbits data bus. In Unreal Tournament is die Banshee zeker sneller dan die TnT2 M64. Mieschien een tip om het de volgende keer eerst te vragen? Op GoT ofzo?
Verwijderd
Had die mooie Banshee nou maar gehouden... Nu heb je wel een TnT2 maar een M64 met """"64Mbits data bus"""". In Unreal Tournament is die Banshee zeker sneller dan die TnT2 M64. Mieschien een tip om het de volgende keer eerst te vragen? Op GoT ofzo?
64MBITS databus? lekker... waar koop je die kaartjes..... sneller als 16 VSA-100's bij elkaar
Verwijderd
Ik bedoel natuurlijk 64 Bits geheugen breete.Op donderdag 01 november 2001 13:36 schreef Theo_keizers het volgende:
Had die mooie Banshee nou maar gehouden... Nu heb je wel een TnT2 maar een M64 met """"64Mbits data bus"""". In Unreal Tournament is die Banshee zeker sneller dan die TnT2 M64. Mieschien een tip om het de volgende keer eerst te vragen? Op GoT ofzo?
64MBITS databus? lekker... waar koop je die kaartjes..... sneller als 16 VSA-100's bij elkaar
Met een PII 450 en een ASUS3400 TNT-1 haal ik 1400 en dan nog zonder de detonator drivers.....Op zondag 04 februari 2001 22:28 schreef Rush het volgende:
Ik vrees dat er bij jou iets niet goed zit
VIA chipset
Verwijderd
Okay, toegegeven, de TNT2 m64 zijn klote kaarten, maar ik kon altijd wel UT en Quake op 1024*768*16 spelen en ook genoeg frames halen om niet mijn eigen kogels in te halen (wat ik wel eens zag bij 1280 en hoger
)
wow als jij met jouw systeen 2000 punten haal in 3dmark 99 pro is er cht wat mis met je systeem hoorOp zondag 04 februari 2001 22:49 schreef AMDude het volgende:
[..]
HAHA ik haal met mijn systeem (zie hieronder) net iets boven de 2000 punten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
geen
Verwijderd
Heb voor de gein eens een TnT2 M64 van een vriend gekocht, en was benieuwd hoe snel het zou zijn als ik die bij mij in deed. Echter kon ik geen Quake III Arena op 1024x768 16 bit spelen.Op donderdag 01 november 2001 14:23 schreef Dark_Mason het volgende:
Okay, toegegeven, de TNT2 m64 zijn klote kaarten, maar ik kon altijd wel UT en Quake op 1024*768*16 spelen en ook genoeg frames halen om niet mijn eigen kogels in te halen (wat ik wel eens zag bij 1280 en hoger)
Pagina: 1