Toon posts:

Asus P5B-V, Retail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de "Asus P5B-V, Retail" gaan kopen in combinatie met de Core 2 Duo E6600 en wat geheugen (800mhz) + harde schijf (sata2)

Dit moederbord heeft een onboard grafische engine: Intel Graphics Media Accelerator X3000.

Ik heb voor dit bord gekozen omdat ik nog even wil wachten met de aanschaf van een videokaart (aangezien de huidige prijs van bijv. de 8800 nog iets te hoog ligt). Als het goed is, ondersteunt GMA X3000 dx10. Klopt dit?

Vinden jullie mijn keuze voor de P5B-V verstandig? Het was eigenlijk de enige moederbord die ik heb gevonden met de eisen die ik stel.

Aan welke grafische kaart kan ik GMA X3000 ongeveer gelijkstellen? Heeft iemand wellicht ervaring met dit moederbord?

EDIT: Is dit bordje btw geschikt voor Vista???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 16:44 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
Verwacht hier echt niet veel van, qua snelheid is het waarschijnlijk te vergelijken met een X300 oid. Of het geschikt is om Aero goed te draaien waag ik te betwijfelen

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:47:
Verwacht hier echt niet veel van, qua snelheid is het waarschijnlijk te vergelijken met een X300 oid. Of het geschikt is om Aero goed te draaien waag ik te betwijfelen
Is het eigenlijk ook mogelijk om een goedkopere videokaart te gebruiken op een ander moederbord, en er later gewoon een 2e bij te steken?

Wat is eigenlijk wel een goed nieuw bord?

Mijn eisen zijn:

- Kunnen draaien van C2D E6600
- SLI
- Ethernetaansluiting het liefst al op het moederbord
- SATA2
- DDR2 (800mhz moet erin kunnen), 4 sloten
- 1 aansluiting voor ATA133
- Het liefst een van Asus of MSI
- Geen fans, maar passief gekoeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 16:54 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb dit moederbord nu al enkele maanden. Echt een super fijn moederbord, had em gekocht voor slechts 100 euro toen ie net nieuw was (was nog preorder).

Heb eigenlijk nog geen ervaringen met de onboard videokaart, daar ik het moederbord alleen nog maar gebruik heb icm een aparte videokaart (X1900GT).

Moederbord is echt stabiel, geen vastlopers of iets dergelijks gehad. Sja, wat kun je verder zeggen over het moederbord. Gewoon goed moederbord in haar prijsklasse met onboard GPU. Geen goedkope Realtek chips erop
Moederbord is tevens geschikt voor Vista. zie http://event.asus.com/vista_ready/list.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 19-02-2007 16:56 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Yellowneck schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:54:
Ik heb dit moederbord nu al enkele maanden. Echt een super fijn moederbord, had em gekocht voor slechts 100 euro toen ie net nieuw was (was nog preorder).

Heb eigenlijk nog geen ervaringen met de onboard videokaart, daar ik het moederbord alleen nog maar gebruik heb icm een aparte videokaart (X1900GT).

Moederbord is echt stabiel, geen vastlopers of iets dergelijks gehad. Sja, wat kun je verder zeggen over het moederbord. Gewoon goed moederbord in haar prijsklasse met onboard GPU. Geen goedkope Realtek chips erop
Moederbord is tevens geschikt voor Vista. zie http://event.asus.com/vista_ready/list.htm
Bedankt voor je reactie :9

Wanneer is dit moederbord op de markt verschenen? Was dat eind 2006? Ik wil namelijk geen erg oud moederbord kopen :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:03:
[...]

Bedankt voor je reacite :9

Wanneer is dit moederbord op de markt verschenen? Was dat eind 2006? Ik wil namelijk geen erg oud moederbord kopen :)
Ik heb em op 24 oktober 2006 binnengekregen. Dat was de eerste levering van dit moederbord.
Erg fijne chipset die G965 :) voor een nette prijs

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:42:
[...]

Als het goed is, ondersteunt GMA X3000 dx10. Klopt dit?
Ja.
Vinden jullie mijn keuze voor de P5B-V verstandig? Het was eigenlijk de enige moederbord die ik heb gevonden met de eisen die ik stel.
Je geeft het antwoord zelf al. Als het daadwerkelijk het enige bord is dat aan jouw persoonsgebonden eisen voldoet is dit per definitie de beste keuze.
Aan welke grafische kaart kan ik GMA X3000 ongeveer gelijkstellen?
Volgens The Inquirer zijn de prestaties ruim onder die van een Radeon X1300 of GeForce 7300.
EDIT: Is dit bordje btw geschikt voor Vista???
Ja. Zie bijvoorbeeld de ASUS Vista Certified List.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een AGP Gefocre 6200V+ 256mb (DDR2). Ik neem aan dat zelfs GMA X3000 toch wel hetzelfde of iets beter presteert?

Kan ik overigens een snelle DX9 kaart in combinatie met GMA X3000 gebruiken om toch goede prestaties te krijgen + DX10?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 22:30
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:17:
Ik heb momenteel een AGP Gefocre 6200V+ 256mb (DDR2). Ik neem aan dat zelfs GMA X3000 toch wel hetzelfde of iets beter presteert?

Kan ik overigens een snelle DX9 kaart in combinatie met GMA X3000 gebruiken om toch goede prestaties te krijgen + DX10?
Nee Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:17:
Ja, iets beter.
Nee.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik dus voor dit moederbordje ga... heeft overigens dat "Retail" iets bijzonders te zeggen?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Retail heeft alleen maar voordelen, dan krijg je er alles bij, schroefjes, cd's , kabels, heel de mikmak

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:01
Vind het zinloos om hier een nieuw topic voor te open.

Heeft er iemand ervaringen met overclocken met dit bord?

ik heb hem zelf ook, met ddr2 667mhz geheugen maar overclocken vind hij bij mij niet fijn..

• ErikZwolle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-03-2025
Ik heb zelf ook de Asus P5B-V gehad, maar heb hem omgeruild voor een Asus P5B-E Plus. Redenen:

1) De ingebouwde videokaart van Intel (X3000) presteert matig qua beeldkwaliteit. Hij heeft alleen een analoge aansluiting (ik vind DVI over het algemeen strakker beeld geven). Ik vond met name de weergave van Cleartype letters in Vista onder de maat.

2) De snelheid van de ingebouwde videokaart is matig, vergelijkbaar met een Geforce 6200. Overigens is de weergave van Vista Aero wel goed, omdat dit minder van de GPU vraagt dan moderne 3D spellen. Ik haalde een 3D mark 05 van 1080 in Vista Ultimate. Zal ook wel voor een deel aan de Intel-drivers liggen die nog (steeds) niet helemaal top zijn.

2) De Asus P5B-V is inderdaad nauwelijks te overklokken. Dit komt door de interne videokaart. Zelfs als je deze uitschakelt in de BIOS en een externe kaart gebruikt, blijft de kaart actief in de chipset op het moederbord. Zodra je de FSB gaat opvoeren verziekt de interne videokaart de boel. Toen ik mijn P5B-V had omgeruild voor een P5B-E Plus en de oude componenten (CPU, memory, videokaart, enz.) had teruggeplaatst, verliep het overklokken ineens zonder problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door ErikZwolle op 07-04-2007 21:21 ]

Pagina: 1