[3ds max 9]Willekeurig selecteren polygonen in mesh

Pagina: 1
Acties:

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 16:09
Weet iemand hoe ik willekeurig meerdere polygonen in een mesh kan selecteren? Daarbij wil ik ook de verhouding tussen geselecteerde en niet geselecteerde polygonen kunnen bepalen.

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, aangezien ik al lang geen Max meer gebruik, maar denk dat je daar je script-skillzz voor moet gaan uitoefenen :)

(en helaas zal dat niet een simpele rand() % aantal_polies worden)

• walkthisworld
Iemand enig idee hoe dat dan zou noeten? Ben niet zo van het scripten. Heb al gegoogled, kan veel vinden over maxscript, maar niet precies wat ik zoek.
Of is er misschien een eenvoudigere manier; bijvoorbeeld een of andere plug-in?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Er zijn scripts die dat voor je doen. Zoek gewoon op poly max script oid, ik weet dat er een script is die excact doet wat jij wilt :)
Poly tools ofzo
mesh tools
...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
scriptspot.com is iig al een goede bron met eeuh.. scripts :P
en daarnaast natuurlijk cgtalk.com

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• walkthisworld
Op scriptspot heb ik nu randomfaceselect.ms gevonden. Deze selcteert dus willekeurig een aantal faces. Dat is wat ik zoek behalve dat ik polygons wil selecteren en geen faces.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

face == poly
:?
Convert to poly en dan dat script?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• walkthisworld
idd
daar ben ik dus ook net achter gekomen
bedankt
Pagina: 1