Het volgende is het geval, we hebben een netwerk met +/- 10 apple desktops en een apple server. Na het installeren van een nieuwe router hadden we problemen met het doorrouteren van de SMTP port naar onze mailserver (de apple server dus). Na wat onderzoek bleek dat dit kwam doordat de server stond ingesteld op DHCP met handmatig adres. Na het wijzigen in automatisch (waardoor de server dus een "quasi-dynamisch" ip-adres krijgt) ging het NAT'en echter wel goed.
Nu is mijn vraag, wanneer het ip-adres wijzigd (om welke reden dan ook) gaat de NAT routering (op ip-adres, dns helaas niet mogelijk, tevens op mac-adres toewijzen wil niet lukken) dus niet goed! Ik weet niet of dit op gaat treden, maar vind het toch wel een naar idee. Iemand ervaring op het gebied van MAC's icm DHCP met handmatig adres. De gebruikte router is een standaard Tiscali router van Zyxcel.
Nu is mijn vraag, wanneer het ip-adres wijzigd (om welke reden dan ook) gaat de NAT routering (op ip-adres, dns helaas niet mogelijk, tevens op mac-adres toewijzen wil niet lukken) dus niet goed! Ik weet niet of dit op gaat treden, maar vind het toch wel een naar idee. Iemand ervaring op het gebied van MAC's icm DHCP met handmatig adres. De gebruikte router is een standaard Tiscali router van Zyxcel.