[Subversion] Test website rechtstreek vanuit SVN repository

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een collega heb ik een SVN repository opgezet voor een PHP website.
Het systeem werkt goed maar heb een vraag over het "testen" van de site.

Momenteel kunnen we namelijk door de repository browsen via HTTP. Opzich is dit mooi maar als je een PHP file selecteert geeft Apache de code/tekst van het bestand weer.
Graag wil ik dat deze bestanden door PHP worden uitgevoerd als een "normale" website.

Is dit mogelijk? Of moet het via (bijvoorbeeld) een nachtelijke CRON-job met een checkout?

Als ik ga zoeken naar een dergelijke oplossing vind ik alleen maar hetgeen ik al voor elkaar heb (code bekijken via browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je kan met een (post-commit) hookscript bij iedere commit een checkout doen naar een andere directory, alwaar je de website configureert.

[ Voor 5% gewijzigd door kenneth op 19-02-2007 16:12 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Natuurlijk, maar je kan ook gewoon de juiste mime-type door svn later retourneren.
edit:

Maar blijkbaar werkt dit toch niet zo.

[ Voor 25% gewijzigd door Sendy op 19-02-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gaat het bestand dan door de php-module van apache? Die doet dat op basis van extensie toch?
En gaat het dan nog wel goed bij uitchecken?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

kenneth schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:44:
Gaat het bestand dan door de php-module van apache? Die doet dat op basis van extensie toch?
En gaat het dan nog wel goed bij uitchecken?
Nee, dat werkt niet.

De juiste manier is zoals kenneth zei, zie ook de Subversion FAQ.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een checkout na een commit klinkt goed.
Hier zal ik mee aan de slag.

Zal goed op de rechten letten aangezien daar vaak de problemen vandaan komen wanneer het post-commit script niet werkt.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:35:
Zal goed op de rechten letten aangezien daar vaak de problemen vandaan komen wanneer het post-commit script niet werkt.
Klopt, is vaak lastig om werkend te krijgen. Helpt wel vaak om de output te redirecten naar een logbestand in /tmp ofzo, dan kun je in ieder geval zien wat er gebeurt. Gebruik ook absolute paths en vertrouw niet op environment variables!

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt.
Een mooie oplossing is het met post-commit :)

Wat wel vervelend is is dat bij een svnadmin update de rechten voor de groep niet juist worden gezet -> rwxr-sr-x ipv rwxrwsr-x

Ik ga proberen in het post-commit script eerst een umask 002 uit te voeren, daarna de svnadmin update en als laatst een umask 022 om de umask weer terug te zetten.

Hopelijk is het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Is het niet mogelijk om eerst handmatig een initieële import te doen in de directory waar je de website wilt testen. En als post-commit svn update te doen? Dan krijg je natuurlijk wel een working directory met overal .svn/ dirs die je met Apache eventueel kunt hiden.
Pagina: 1