Computer na paar seconden uit

Pagina: 1
Acties:

• BlackRaider
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:44
Enige tijd geleden had ik wat problemen met mijn pc, zonder dat ik iets gewijzigd had. Hij wou nog maar soms opstarten en als hij opstartte gingen alleen de fans draaien, maar deed hij verder niets meer (geen beeps en POST). Waarschijnlijk was het toen het moederboard, want toen ik mijn moederboard verving door hetzelfde moederboard van een huisgenoot (A7N8X Deluxe rev2) had ik nergens meer last van.

Nu kwam ik gister terug van ski vakantie (de volledige stroom er de hele vakantie af) en ik wou de computer aanzetten, maar toen ik hem aanzette ging hij na 3 seconden alweer uit.

Normaal blijft de stroom altijd wel op de computer staan (maar hij gaat wel uit) en zet ik de computer aan met het toetsenboard (power on keyboard), maar als de stroom er een tijd afgeweest is kan dat niet.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

- Alle molexxen loshalen
- Andere voeding

Als ik de computer aanzet, gaan alle fans en hds wel gewoon draaien. Soms gaat hij al aan als ik de stroom er op zet, soms na 1x op de powerknop en soms pas na meerdere keren op de powerknop drukken. Na een paar seconden houd dit echter alweer op en ik krijg binnen die tijd geen POST te zien.

De specs:

AMD Atholon XP 2700+
Asus A7N8X Deluxe rev2
2x 512MB Dane PC2700 RAM
ATI Radeon 9800 Pro
Chieftec 360W voeding

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

Ik heb momenteel met een soorgelijk probleem te maken (gek genoeg zijn mijn specs bijna exact gelijk aan die van jou).

AMD Athlon XP 3000+
ASUS A7N8X Deluxe Rev.2
2 x 512 MB Kingston PC3200
Radeon 9800 Pro 128mb
Chieftec 360W voeding

Ik heb het probleem gisteravond geconstateerd nadat ik mijn CPU koeler had vervangen. Ik heb in verband met schoonmaken van de CPU de CPU eruit gehad, teruggeplaatst en nieuwe koeler geplaatst. Sindsdien wil de PC niet meer opstarten.

Ik zie de powerled branden op het mobo, de fans, HDD's en CD/DVD drives starten op, maar verder gebeurt er weinig. Geen beeld, geen bios beeps en de pc blijft gewoon draaien.

Ik denk dat je het beste de stappen in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunt doorlopen. Dat is in ieder geval wel wat ik van plan ben.

Persoonlijk ben ik niet echt optimistisch gestemd, aangezien veel berichten over deze problemen eindigen met een kapot mobo... :'(

[edit]
Mijn PC doet het weer. BIOS resetten hielp niet, echter nogmaals loshalen en opnieuw plaatsen CPU heeft bij mij het probleem verholpen. Gelukkig geen kapot mobo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 22:34 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BlackRaider schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:09:
Enige tijd geleden had ik wat problemen met mijn pc, zonder dat ik iets gewijzigd had. Hij wou nog maar soms opstarten en als hij opstartte gingen alleen de fans draaien, maar deed hij verder niets meer (geen beeps en POST). Waarschijnlijk was het toen het moederboard, want toen ik mijn moederboard verving door hetzelfde moederboard van een huisgenoot (A7N8X Deluxe rev2) had ik nergens meer last van.

Nu kwam ik gister terug van ski vakantie (de volledige stroom er de hele vakantie af) en ik wou de computer aanzetten, maar toen ik hem aanzette ging hij na 3 seconden alweer uit.

Normaal blijft de stroom altijd wel op de computer staan (maar hij gaat wel uit) en zet ik de computer aan met het toetsenboard (power on keyboard), maar als de stroom er een tijd afgeweest is kan dat niet.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

- Alle molexxen loshalen
- Andere voeding

Als ik de computer aanzet, gaan alle fans en hds wel gewoon draaien. Soms gaat hij al aan als ik de stroom er op zet, soms na 1x op de powerknop en soms pas na meerdere keren op de powerknop drukken. Na een paar seconden houd dit echter alweer op en ik krijg binnen die tijd geen POST te zien.

De specs:

AMD Atholon XP 2700+
Asus A7N8X Deluxe rev2
2x 512MB Dane PC2700 RAM
ATI Radeon 9800 Pro
Chieftec 360W voeding

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Blijft je power-button niet hangen (dan gaat je PC na +- 4 sec. weer uit)?
Haal hem eens los, en maak contact met bijv. een schroevendraaier op die twee pinnetjes om hem aan te zetten.

Probeer ook eens een BIOS reset, en meet de waardes van je voeding met een multimeter.

• BlackRaider
Ik heb alles losgekoppeld (zelfs de CPU) en de computer opgestart met een paparclip in plaats van met de powerknop en nog steeds gaat hij na een paar seconden uit... ik denk dat het moederboard dan echt weer kapot is.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb dit probleem ook met mijn pc. Dit alles is gekomen nadat ik een Planet PCI Gigabit adapter heb toegevoegd. Op dat moment geeft mijn pc geen beeld meer. Geen POST, geen beeps. Wel gaan mijn fans draaien, hdd's spinnen op, dvd's drives reageren. Het lijkt wel op een probleem met de Asus A7N8X-* serie :? Haal ik nu deze kaart eruit, krijg ik met een beeeetje geluk na een kwartier beeld. Op zijn minst ben ik een half uur bezig, wat nu dus 2 maal voorgekomen is. Dit kaartje is inmiddels dus beland in het 'archief' waar hij een heerlijk plekje heeft gekregen tussen die andere pci kaartjes.

Specs (ook weer vrijwel gelijk.....):

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X-X
2 X 512 DDR 400
NVidia Point of View FX5600 256 MB
Chieftec 360 W voeding

Verhaal van Kaduuken komt me ook bekend voor. Toen ik mijn systeem net in elkaar had viel deze na een paar sec ook uit. Aangezien het een nieuw systeem was gelijk mijn collega gebeld (werkte bij een computerzaak). Deze vertelde mij dat ik mijn cpu koeler-connector even los moest halen, daarna terug plaatsen en nogmaals proberen. Wonderbaarlijk startte mijn pc nu wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door The Executer op 22-02-2007 00:03 . Reden: Info toegevoegd ;) ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• BlackRaider
Gek dat dit probleem zich zo vaak voordoet bij de combinatie van de Chieftec voeding met het ASUS A7N8X moederboard...

Ik heb een nieuwe voeding en moederboard besteld, hopelijk doet het probleem zich dan niet opnieuw voor.

[ Voor 36% gewijzigd door BlackRaider op 23-02-2007 18:56 ]

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb inmiddels mijn probleem gevonden. Het blijkt dat mijn videokaart (tis mijn 2e kaart al :/, geeft je toch nog voldoende stof om te denken, als ik de post's van de anderen lees) de boosdoener is. Ik kwam er met toeval achter, doordat mijn pc weer eens totaal geen beeld gaf. Ik had toevallig mijn computerbak overhoop gehaald, en was een FX5200 op PCI tegengekomen. Deze in de pc gedrukt, en kreeg gelijk beeld. Heb nu het gigabit kaartje (zie eerdere post) ook kunnen installeren. Om lang verhaal kort te maken:

Videokaart dood. Ga nu op zoek naar een leuke vervanger voor mijn FX5600 256MB. Eigenlijk wil ik niet al teveel geld meer in AGP steken, maar jah, wil toch wel een beetje kunnen gamen. Heb in juni namelijk een lan op de agenda staan, waarbij gamen zeer hoor in mijn vaandel staat.

Hopelijk heb jij meer succes met je systeem Blackraider ;)

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Het verhaal word nog raarder: Mijn videokaart geeft nog gewoon beeld. Weet niet waar het probleen nu zit, binnenkort maar eens keihard aan het stressen ofzo. Het gaat natuurlijk niet plotseling dat hij geen beeld meer geeft, daarna wel, daarna niet, daarna wel enzo.

Pagina: 1