Enige tijd geleden had ik wat problemen met mijn pc, zonder dat ik iets gewijzigd had. Hij wou nog maar soms opstarten en als hij opstartte gingen alleen de fans draaien, maar deed hij verder niets meer (geen beeps en POST). Waarschijnlijk was het toen het moederboard, want toen ik mijn moederboard verving door hetzelfde moederboard van een huisgenoot (A7N8X Deluxe rev2) had ik nergens meer last van.
Nu kwam ik gister terug van ski vakantie (de volledige stroom er de hele vakantie af) en ik wou de computer aanzetten, maar toen ik hem aanzette ging hij na 3 seconden alweer uit.
Normaal blijft de stroom altijd wel op de computer staan (maar hij gaat wel uit) en zet ik de computer aan met het toetsenboard (power on keyboard), maar als de stroom er een tijd afgeweest is kan dat niet.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Alle molexxen loshalen
- Andere voeding
Als ik de computer aanzet, gaan alle fans en hds wel gewoon draaien. Soms gaat hij al aan als ik de stroom er op zet, soms na 1x op de powerknop en soms pas na meerdere keren op de powerknop drukken. Na een paar seconden houd dit echter alweer op en ik krijg binnen die tijd geen POST te zien.
De specs:
AMD Atholon XP 2700+
Asus A7N8X Deluxe rev2
2x 512MB Dane PC2700 RAM
ATI Radeon 9800 Pro
Chieftec 360W voeding
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Nu kwam ik gister terug van ski vakantie (de volledige stroom er de hele vakantie af) en ik wou de computer aanzetten, maar toen ik hem aanzette ging hij na 3 seconden alweer uit.
Normaal blijft de stroom altijd wel op de computer staan (maar hij gaat wel uit) en zet ik de computer aan met het toetsenboard (power on keyboard), maar als de stroom er een tijd afgeweest is kan dat niet.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Alle molexxen loshalen
- Andere voeding
Als ik de computer aanzet, gaan alle fans en hds wel gewoon draaien. Soms gaat hij al aan als ik de stroom er op zet, soms na 1x op de powerknop en soms pas na meerdere keren op de powerknop drukken. Na een paar seconden houd dit echter alweer op en ik krijg binnen die tijd geen POST te zien.
De specs:
AMD Atholon XP 2700+
Asus A7N8X Deluxe rev2
2x 512MB Dane PC2700 RAM
ATI Radeon 9800 Pro
Chieftec 360W voeding
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?