Toon posts:

Goed wireless signaal, langzame verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb met mijn linksys netwerkkaart goede verbinding (uitstekend) met mijn router/accesspoint. Het signaal is altijd rond de 90 procent. Probleem is dat de snelheid fluctueert tussen 1 Mbps en 54 Mbps (en soms zo'n lage snelheid dat de verbinding zichzelf herstelt in windows). Dus wel goed signaal, maar fluctuerende snelheden. Mijn vraag, kan ik dit oplossen door een betere antenne op m'n router (of netwerkkaart) te plaatsen? Ik heb nu een 2 Dbi en zou bijv. een 7 dbi kunnen plaatsen. Krijg ik hierdoor alleen betere ontvangst (niet nodig namelijk, is goed), of worden mijn snelheids fluctuaties ook minder (zeer wenselijk)?
Alvast dank voor het antwoord.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Wees even wat specifieker. PC of laptop, gebruikte netwerkkaarten, afstand etc.

Veel laptops hebben bv. een Intel 2200bg wlan chipset en die wil vaak niet goed communiceren op 54 Mbps. Door de netwerkverbinding hard op 11b te zetten aan de laptopkant is het opgelost.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Probeer eerst eens de nieuwste drivers voor je Linksys kaartje, en de nieuwste firmware in je wlan router :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
De specificaties :)

Gewone PC, wrt54g linksys kaartje, meest recente drivers geinstalleerd, asrock 865pe moederbord, core2duo 6300 processor. Router is een netgear wgr614, firmware nog niet gecontroleerd, zal ik ff doen. Heb al geprobeerd met de bijgeleverde usb-wifi stick van netgear (@home abonnement) maar dat was slechter, vandaar de oude linksys er weer ingezet. Maar een sterkere antenne zal dit probleem niet oplossen als mijn signaal verder goed is???

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, afstand is van meterkast naar 1e verdieping aan de andere kant van het huis. 1 betonnen vloer en twee muren.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-03 06:19

Maartenvs

For Sale

De oplossing van Edgarz al geprobeerd? De laptop van mijn moeder had hier ook een zeer onstabiele lijn, gewoon vast gezet en nooit meer gezeur gehad.
Verder misschien nog 2 punten om na te kijken;
- staat de energiespaarstand van je linksys niet aan?
- probeert je AP geen snelheid door te geven die hoger is dan je kaartje aankan? Kom even niet meer op de term maar is soort van Turbo voor wifi 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om een laptop, maar om een pc. Energie spaarstand op mijn draadloze netwerk kaartje :? En nee, een turbostand heb ik niet op mijn router/ap zitten. Allemaal vrij vreemd, maar ik klooi nog wel ff verder 8)7
Pagina: 1