HD boot niet, op een Asus P5W DH Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Hoi,

Ik heb een RAID1 opstelling met 2 western digital schrijven (een 160gb 1600JS, en een 160gb 1600JD). Deze heb ik aan een Asus P5W DH Deluxe moederbord gekoppeld. Heeft het altijd goed gedaan, maar vanochtend toen bootte mijn windows XP opeens niet meer. Bios zei dat er iets met een schrijf aan de hand was, en de onboard Intel raid oplossing gaf een waarschuwing. Een van de schrijven was "Degraded", maar nog wel bootable. Ik laat het systeem bootten, maar de computer blijft minuten lang hangen tijdens het windows XP laadscherm. De balk blijft nog wel bewegen, maar na 10 minuten is hij nog steeds niet in windows XP. Waarom is dit? Ik dacht dat als een schrijf kapot was in RAID1, dat de ander het nog gewoon zou moeten doen?

Ik zet de pc uit, en probeer het later nog eens. Alles gaat goed, geen foutmelding meer. De intel raid programma in windows XP gaat de raid opstelling rebuilden. Dit gaat ook goed. Ik zet mijn pc in hibernate, en kom later weer terug. Ik kom succesvol uit de hibernate, maar mijn computer reageert vrij traag bij sommige dingen. Er is iets aan de hand.

Mijn vraag is, waarom kon ik in eerste instantie niet booten met mijn 2e schrijf in de RAID1 opstelling, en betekent het bovenste verhaal dat mijn 1e schrijf kapot aan het gaan is? Als ik die schrijf gewoon vervang en weer aan de RAID opstelling hang zou alles toch weer goed moeten gaan, en de RAID opstelling wordt weer automatisch ge-rebuild?

Alvast bedankt voor de hulp