Core2Duo en P-IV naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hallo,

Ik zit met het volgende grote probleem.

Eerst systeem:
Core2Duo E6600 met Zalman 9700 koeler
Striker Extreme
2 x 512Mb Corsair PC 6400
2 x Deskstar Sata drives (80 en 160 GB)
Sparkle GeForce 7600 GT met Zalman 700 koeler

Ondertussen al een aantal weken geleden heb ik mijn Striker geflashed naar BIOS 0802. Sindsdien start ie niet meer op en blijft hangen op [CPU INIT] op de LCD.

Wat heb ik allemaal gedaan:
- Nieuwe BIOS-chip met 0701 bios -> geen effect
- Striker RMA gestuurd -> niks mis met het mobo
- Chieftec voeding vervangen door Coolermaster (500 Watt)-> geen effect
- Andere videokaart (GF 6600) -> geen effect

Verder alle mogelijke dingen geprobeerd:
- BIOS accu eruit en stroom eraf, 24 uur, geen effect
- CMOS knop met jumpers juist gezet, geen effect
- Starten met INS, geen effect.
- Alles van het mobo af behalve CPU, geen effect

Nu heb ik ook getest met een P-4 640 in de Striker, en dan start ie ook niet.

Verder ook getest met een P5ND2SLI deluxe en de P-4 640, die dan nu OOK niet meer wil starten. Daar heb ik ook alle tests mee gedaan maar die wil ook niet meer.

Heb ik nu 2 kapotte CPU's?

Ik heb ook nog een laptop aan m'n monitor gehangen, en die geeft gewoon beeld, dus monitor en kabel zijn ook niet defect.

Het kan toch niet zijn dat 1 BIOS-flash ervoor zorgt dat 2 CPU's naar de knoppen zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ander stopcontact (evt. geaard?), CD-Spelers loskoppelen, andere muis/toetsenbord...je hebt VEEL geprobeerd in ieder geval, mooie topicstart!

• Ackermans1973
Exorcist schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:35:
Ander stopcontact (evt. geaard?), CD-Spelers loskoppelen, andere muis/toetsenbord...je hebt VEEL geprobeerd in ieder geval, mooie topicstart!
Zit allemaal al op geaard stopcontact.

Alles zit los, ik heb ook al met enkel HDD's geprobeerd, met m'n DIMMs in alle sloten, 1 reep, niks helpt.

Ik heb zelfs het P4 systeem in een oude kast gebouwd waar een P-3 in zat, Chieftec voeding erin, aangesloten voor de CPU en alleen die en de powerbutton, resetswitch etc aangesloten, nada noppes.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
Heb je je RAM al getest? Probeer het eens met alleen 1 reepje, en dan alleen het andere.

• Ackermans1973
Nivado schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:47:
Heb je je RAM al getest? Probeer het eens met alleen 1 reepje, en dan alleen het andere.
Ja, allemaal al gedaan, het ding start niet op.

Denk dat er niks anders op zit dan beide CPU's RMA te sturen.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wel vaag. Het mb zou dan dus de cpu's gesloopt moeten hebben , maar komt wel trug van RMA als goed in orde. Dat kan natuurlijk niet.

zijn nog wel meer dingen die kunnen helpen. Andere hdd kabels, 20pins ipv 24pins, hdd op andere slots, opstarten met resetjumper verkeerd (en dan weer normaal),
videokaart in andere slot, beetje wrikken in de pci-e (van mij zit ook los ofzo, voel geen speling, maar contact is niet meer perfect, alleen last van gehad na een videokaart wissel en de pc niet meer wou opstarten). Euhm ja verder is er idd gewoon al veel geprobeerd

Nukezone FTW

Verwijderd

Heb je het mobo al een keertje uit de kast gehaald en daarna proberen starten. Heb zelf problemen gehad met een asrock mobo dat niet wou starten en bleek aan de kast te liggen. Zelfde kast met ander mobo wou wel zonder problemen starten.

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:19:
Heb je het mobo al een keertje uit de kast gehaald en daarna proberen starten. Heb zelf problemen gehad met een asrock mobo dat niet wou starten en bleek aan de kast te liggen. Zelfde kast met ander mobo wou wel zonder problemen starten.
Ja, ik had al gezegd dat ik een P5ND2SLI deluxe met P-4 640 had ingebouwd, en dat die nu dus ook niet meer start. Diezelfde combinatie wil ook niet meer aan de gang in een andere kast.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ghehe worden we chagerijnig Ackermans1973 :P
Neej geintje ik zou er ook cker best vermindert blij :9 van worden.
Was nog wel ff benieuwt hoe het ermee stond.

Ook met pci kaartje geprobeert?

Had zelf laastst ook bij iemand de inhoud van 2 pc's met elkaar verwisselt (dus alle zelfde inhoud in andere kast, behalve 1hdd die verwisselde van proc), nou de meest vage dingen gebeurden. Zoals cd-speler die het niet meer doet, errors door lankabels, alleen maar booten met ide hdd erbij in die niets doet, perse 2 ide hdd's aan 1 lijntje, etc etc. Was wel met apparatuur uit het agp tijdperk, maar niet ouder als 2jaar allemaal.

Nukezone FTW

• Ackermans1973
Powrskin schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:
ghehe worden we chagerijnig Ackermans1973 :P
Neej geintje ik zou er ook cker best vermindert blij :9 van worden.
Was nog wel ff benieuwt hoe het ermee stond.

Ook met pci kaartje geprobeert?

Had zelf laastst ook bij iemand de inhoud van 2 pc's met elkaar verwisselt (dus alle zelfde inhoud in andere kast, behalve 1hdd die verwisselde van proc), nou de meest vage dingen gebeurden. Zoals cd-speler die het niet meer doet, errors door lankabels, alleen maar booten met ide hdd erbij in die niets doet, perse 2 ide hdd's aan 1 lijntje, etc etc. Was wel met apparatuur uit het agp tijdperk, maar niet ouder als 2jaar allemaal.
PCI-video heb ik geen liggen.

Verder heeft de Striker het tot de BIOS-flash prima gedaan, overgeclocked zonder problemen, ook de GeForce. Allemaal stabiel.

De P5ND2Sli heeft ook altijd goed gedraaid met deze combinaties, dus ik snap het niet wat er nu aan de hand is, maar door eliminatie ondertussen van video, voeding, mobo etc blijven alleen de CPU's over.

Tenminste zo zie ik het.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 04:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ackermans1973 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:37:
dus ik snap het niet wat er nu aan de hand is, maar door eliminatie ondertussen van video, voeding, mobo etc blijven alleen de CPU's over.

Tenminste zo zie ik het.
Of ze zeggen maar wat en je mobo is toch gewoon kapot. Aangezien het direct met het flashen van je bios te maken heeft en die andere processor het ook niet meer doet.

• Ackermans1973
Tweak-Freak schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:57:
[...]

Of ze zeggen maar wat en je mobo is toch gewoon kapot. Aangezien het direct met het flashen van je bios te maken heeft en die andere processor het ook niet meer doet.
Als die CPU het wel zou doen in het andere mobo, dan zou ik je gelijk geven, maar allebei geven ze dus geen sjoege meer.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:19:
Precies hetzelfde probleem had ik van de een op de andere dag met mijn Abit IC7. Alles nagekeken, alles nagelopen, niks werkte. Toen maar terug gebracht naar de winkel, bleek het moederbord opeens kort-sluiting te maken met de kast, heel vreemd. Ding draaide al 1.5 jaar zonder het gezeur. Paar ringen er tussen en het systeem werkte weer.

Verwijderd

Heb je van die Chieftec voeding ( die je vervangen hebt door de coolermaster ) ook eens de spanningen gemeten?

Mijn enermax galaxy 1000 heeft ook van de 1 op de andere dag heel mijn systeem omzeep geholpen :(

• Ackermans1973
Ik heb de resultaten van de RMA's van de P-IV en Core2Duo. Beide CPU's waren defect.

Een nieuwe C2D is onderweg, de P-IV is naar de leverancier omdat de 640 niet meer geleverd wordt.

Maar dat is het dus, 2 CPU's naar de knoppen.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ackermans1973 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:02:
Ik heb de resultaten van de RMA's van de P-IV en Core2Duo. Beide CPU's waren defect.

Een nieuwe C2D is onderweg, de P-IV is naar de leverancier omdat de 640 niet meer geleverd wordt.

Maar dat is het dus, 2 CPU's naar de knoppen.
Alles door een bepaalde BIOS-flash?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Ackermans1973
Iet schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:11:
[...]
Daar lijkt het dus wel op, daarna werkte er niks meer.

[EDIT]En zojuist komt de nieuwe C2D binnen. Joepie! :*) :*) :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Ackermans1973 op 02-03-2007 12:38 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Iet schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:11:
[...]
Nee, ik denk aan ESD.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• Ackermans1973
Ik word hier echt gek van, hij doet het nog steeds niet, blijft hangen op [CPU INIT] op de display.

Ik snap er echt helemaal niks meer van.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Ik gok dat je moederbord dus ook stuk is en de CPU's meegenomen heeft. Zou kunnen dat je huidige CPU nou weer stuk is :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1