Toon posts:

Nieuwe Graka

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier een Dell Dimension 5150c staan ongeveer 1 jaartje oud.
Standaard zit hier een Ati X600SE in met 128mb ddr2 geheugen.
Na een jaartje wil ik wel eens een nieuwe graka, maar het probleem is dat het een slimline pc is en dus heel dun (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.fr/i/edit/pr/2005/11/delldimension5150C_illus1.gif
Ik heb eens wat gezocht op internet voor een oplossing.
En ik kwam deze tegen op alternate:
http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData
Een MSI NX7600GS
Snelheid 400 MHz
Capaciteit 256 MB aanwezig
Type DDR2
Snelheid 800 MHz
Zoals op het plaatje te zien is deze ook "breed" alleen het lijkt mij geen probleem om deze door te zagen en de hmdi in/output tv-out er los bij te leggen/monteren.
Denk ik dit verkeerd dan hoor ik dat graag.

Hier nog wat foto's van mijn pc:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/5831/rimg0284sb0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4704/rimg0283oc4.th.jpg

Is het een goede keus of moet ik maar bij mijn X600se blijven?

Edit:
Hier een linkje naar de kaart:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=781
Ik zie ook dat het buitenste kabeltje geen hmdi is maar tv-out.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 14:53 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik vrees dat dit kaartje breder is dan de helft, dus het lijkt mij riskant, maar dat hangt misschien wat af van de kast

misschien belangrijker, wat voor een voeding zit nu in de kast? dit zal wel geen atx voeding zijn, dus wat moeilijk als je ze moet vervangen
een 7600GS verbruikt niet zoveel, maar waarschijnlijk toch een stuk meer dan een x600

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 22:12
Als je zeker weet dat hij in de breedte gaat passen lijkt het me geen probleem om deze upgrade te realiseren.

Echter, weet je niet zeker dat hij gaat passen, dan zou ik er ter referentie een fullsize kaartje naastleggen. Vervolgens het verschil in procenten berekenen, en deze procenten weer loslaten op het plaatje op de MSI site.

Wel een suffe manier misschien :P

Desnoods bestel je hem en probeer je 't een en 't ander (behalve de backplate demonteren).
Als het allemaal niet werkt kan je de boel binnen 8 dagen terugsturen.

Succes :D

[ Voor 6% gewijzigd door Grote Schurk op 19-02-2007 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een foto van mijn x600 gemaakt (van bovenaf) en deze in photoshop op de 7600Gs "gelegt" en het lijkt het zelfde formaat te zijn.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tip: neem een 7600GT, net dat beetje performance meer voor een paar euro's extra. (wat je echt zal merken)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:38:
Tip: neem een 7600GT, net dat beetje performance meer voor een paar euro's extra. (wat je echt zal merken)
Ik denk dat je het topic niet goed hebt door gelezen, want het gaat hier om een "smalle kaart".
En de GT is niet "smal" te verkrijgen.

Verwijderd

Wat let je precies om geen andere kast te nemen, die al voor een prikkie te krijgen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:42:
Wat let je precies om geen andere kast te nemen, die al voor een prikkie te krijgen zijn.
Daar zat ik ook al aan te denken alleen wat voor een kast moet ik dan.
Het is namelijk niet echt een gewone mobo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:46:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken alleen wat voor een kast moet ik dan.
Het is namelijk niet echt een gewone mobo.
De meeste bekende kasten hebben zoveel gaatjes om je schroeven mee vast te zetten, dat het me erg sterk lijkt dat je mobo er niet in past. Desnoods doe je hem met 3 schroeven vast :) ben je voor 50 euro klaar zonder je dure kaart te beschadigen. Tsja en welke, hoeveel wil je er maximaal voor uitgeven. InWin kasten zijn goedkoop en best ok, ik ben zelf liefhebben van de antec kasten, maar die kosten ook weer wat duurder.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 15:58 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 22:12
beter nog: het is een moederbord in spiegelbeeld.

edit: zal temaken hebben met cooling doeleinden (graka cooling wijst naar boven ipv tegen de bodem)

[ Voor 44% gewijzigd door Grote Schurk op 19-02-2007 15:59 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Die msi kaart is lowprofile, de vraag is of de juiste bracket er bij zit, maar die kun je ook zelf dremelen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 01:24
Of je maakt een uitsparing in je kast en mod daar een mooi stukje behuizing omheen :+

Nieuwe kast en mobo lijkt me makkelijker. Rest moet je wel mee kunnen nemen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 22:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FritsYpeij schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:57:
beter nog: het is een moederbord in spiegelbeeld.

edit: zal temaken hebben met cooling doeleinden (graka cooling wijst naar boven ipv tegen de bodem)
Een moederbord in "spiegelbeeld" is veelal een BTX moederbord in plaats van een ATX.

TS moet even uitzoeken wat hij nu daadwerkelijk heeft, wanneer hij inderdaad een BTX systeem heeft kan hij niet zomaar een andere kast gaan kopen, BTX kasten zijn er namelijk nog niet zoveel. Ik betwijfel ook of de BTX standaard ooit voet aan wal weet te zetten.

Daarnaast heeft het Dell systeempje waarschijnlijk low profile kaarten nodig, deze zijn half zo hoog als een normale kaart. Je keuze kwa garfische kaarten wordt dan redelijk beperkt zeker als het een kaart moet zijn die ook nog eens redelijke game performance moet neerzetten.

Overigens kun je een kaart niet zomaar doormidden zagen, zoals TS in zijn openings post opperd, je zaagt dan allemaal koperbaantjes door waardoor de kaart niet meer zal functioneren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-02-2007 16:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik denk dat het dan toch maar een nieuwe kast en mobo wordt.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:39:
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik denk dat het dan toch maar een nieuwe kast en mobo wordt.
Die MSI kaart is low profile! Dus waarom?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1