Toon posts:

Gaming Desktop, Best of the best. Suggesties zijn welkom.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft me gevraagd om de beste gamingcomputer samen te stellen met wat nu allemaal op de markt is. Het is dus de bedoeling dat dit beestje de hoogste scores moet kunnen halen. Ik heb al wat research gedaan, maar ik weet dat het zeker beter kan. Kunnen jullie mij helpen met het kiezen van de beste onderdelen.

Dit heb ik tot nu toe:

Intel Core 2 Extreme Processor QX6700 @ 2.66 GHz and 8MB Cache.
Moederbord, engie suggesties?
AGEIA PhysX Physics Processing Unit (Intensified gaming visual effects)
4GB DDR2 ram memory (4x 1024mb) welk merk?
(SLI) 2x XFX NVIDIA GeForce 8800 GTX 768MB
2x HD 500GB suggesties??
Creative Sound Blaster® X-Fi Xtreme Gamer

Ik denk dat dit wel een leuk toppic moet zijn voor iedereen, De ultieme game pc van 2007 daar gaan we voor :)

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
succes, wat heb je zelf allemaal al bedacht en onderzocht

Verwijderd

2x 500Gig HDD lijkt me niet echt nodig om te gamen. Ga voor raptors lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik ben op zoek gegaan naar de snelste processor die ik kon vinden. en ik kwam uit op deze test op http://www.legitreviews.com.

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/412/3dmark_cpu.gif

2. Voor het moederbord heb ik eerlijk gezegd jullie hulp nodig. Ik dacht aan een Gigabyte plank, maar er zal wel iets net beter zijn? Dit moet het zeker hebben.
- SLI technology
- Snelste ram geheugen (DDR2 klopt dat?)

3. Kben gaan kijken wat alienware allemaal te bieden had en m'n oog viel op de 'AGEIA PhysX Physics Processing Unit'. Dit zal toch wat extra opleveren qua gaming ervaring.

4. Ik dacht dat voorlopig de 8800GTX van Nvidia koploper was op grafisch gebied, of lijkt daar geen verandering in te komen met de nieuwe GPU van ati/amd?

5. 2x 500GB. Ik zou niet willen dat de pc vertraagd wordt omdat de HD niet kan volgen, deze moet dus ook de snelste van alle zijn :)

6. Ik heb zelf de x-fi Fatality en ben daar heel erg tevreden over, maar ik dacht dat de xtreme gamer net iets beter was niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:51:
2x 500Gig HDD lijkt me niet echt nodig om te gamen. Ga voor raptors lijkt me.
Het hoofddoel van de pc is idd gaming, maar ik verwacht dat m'n maat z'n hd wel gauw zal vullen met muziek en films. Ik zal eens checken voor die raptors

Verwijderd

Doe je 2x 500 GB, en 1 raptor :P

Volgens mij zit hier niet echt een budget aan of wel, En dit word niet de game pc van 2007, Morgen is der vast wel nieuwere hardware uit :p

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:29
Extreme Gamer is volgens mij één van de mindere x-fi kaarten. Dacht zelfs dat het een aardig gestripte versie is van de extreme music. Kun je beter voor de fatality gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ok goed dan de game pc van februari anno 2007

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En je vriend heeft ook 'n budget van 10.000 euro ofzo 8)7
WTF moet je in godsnaam met 'n E6700 van 800 euro en 2 videokaarten van 575 euro/ stuk :X

Ik denk trouwens dat 'n 1000 Watt voeding ook niet zou misstaan in deze computer 8)
Evenals 'n meisterlijk grote bigtower om al deze hardware in te stoppen!?
Blueray-writer/ reader lijken me ook wel erg relaxed in zo'n computer!
Ook een 2x 24" TFT Widescreen scherm dual-screen setup, zou niet misstaan
evenals 'n Retail versie van Microsoft Windows Vista Ultimate!

Wat ik hier dus mee wil zeggen: Geef zelf wat info, en geef niet alleen een hardware-lijstje
wat werkelijk nergens op slaat, niet onderbouwd is, en wat je niet eens nodig hebt om te gamen ;)

[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 19-02-2007 15:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je van alles het 'beste' koopt ben je gewoon ordinair met geld aan het smijten imho. Slaat echt nergens op. Het allernieuwste en snelste is vaak als het net uitkomt meer dan 2 keer zo duur en een maandje later als er weer wat nieuws is gaan er zo een zooitje honder euros vanaf.

Niets ergs aan als iemand zijn computer zo snel mogelijk wil hebben omdat het zijn hobby is om te tweaken en over te clocken om de beste scores te halen met de 'beste' hardware, maar dan weet zo iemand zelf wel wat ie moet hebben. Dit lijkt een beetje op "laat mij de grootste patser pc hebben en tevens de grootste miskoop doen"
maargoed, ieder zijn meug..

Lekker op de bank

• BlackDiamond007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03-2023
Zorg ook dat je zeker een voeding hebt die het getrokken krijgt,
deze hardware bekeken, moet je bij 100% load bijna 1000Watt leveren.

Ik persoonlijk heb gekozen voor een raptor 74gb voor men windows + games (+ af en toe een VM), dat draait snel genoeg.500gb is voorlopig genoeg voor ghost + wat films, kan je daarna nog altijd uitbreiden....

Qua koeling , misschien dat je eens moet kijken voor een leuk waterkoelingssetje, scheelt al wat lawaai als je gaat overclocken, en regelbare fans is een must.

wees ook niet te zuinig op je muis (minimaal 2000dpi) een lasertje van logitec of razor staat wel leuk...
maar wat je ook doet, zorg dat je een goede muismat heb, k kom er even niet op hoe ze heten, maar ze geven warmte door van de bovenlaag, en die word langs onder afgevoerd...(iemand???)

heb je ook al gedacht aan je audiosysteem, hoe wat?

Asus A8N-E , Amd 3000@2.3Ghz, 1Gb kingston Dual channel pack,WD Raptor 74Gb/10k,WD 200Gb/7200 , Asus 6600Gt En-extreme

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Beetje overdreven mensen, 1000wat is echt niet nodig. Een QX6700 verbruikt 130 watt en 2 8800GTX hooguit 300 watt. De rest van het systeem verbruikt niet zo veel. Een goede 600 watt voeding is voldoende.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Neem dan als geheugen iig 2x2gb

Maar het schiet echt niet op om kapitalen uit te geven aan een pc die na een half jaartje weer achterhaald is. Je kunt beter minder uitgeven en later upgraden heb je veel meer aan.

[ Voor 98% gewijzigd door dewil1990 op 19-02-2007 15:25 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Als je écht het beste gaming systeem van 2007 wilt moet je even wachten. Dan doe je dit:

kijken wat AMD doet me de nieuwe quadcore die naar eigen zeggen 40% sneller is dan die van Intel.
- 2x 2048MB geheugen (pc6400)
- raid0+1 met 2x 150GB Raptors in raid0 en 2x 250GB Seagate Barracude 7200.10 in raid1
- 2x ATI x2900XTX in Crossfire
- X-Fi Fatal1ty
- Ageia physcs ding

Dan heb je denk ik wel hét systeem ;).

• CLB
  • Niet online

CLB

en geen geld meer om de aankomende 3 jaar te kunnen leven >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt een beetje op "laat mij de grootste patser pc hebben en tevens de grootste miskoop doen"
De bedoeling is dat dit een erg goede game pc moet worden dit zijn tijd moet meegaan. Het is niet de bedoeling dat er onnodig veel geld gaat tegen gesmeten worden. Als je volgens mij een goede pc wilt hebben voor de toekomst, mag je niet besparen op de processor. Daarom heb ik de QX6700 in gedachten.

• CLB
  • Niet online

CLB

Toch kun je beter 3 x een systeem halen van 2000,- euro om 3 jaar mee te gamen
ipv 1 x een systeem van 6000,- wat ook 3 jaar mee moet gaan om te gamen ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Misschien handiger om een 'ruim toereikende' game pc te kopen voor een wat lager bedrag, het extra beoogde bedrag op een spaarrekening te zetten en dan over een jaar of 1,5 nogmaals te upgraden naar 'ruim toereikend' ;)

In ieder geval dit is niet de manier om een dergelijk topic te openen, kijk maar in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat we in een dergelijk topic verwachten. Deze gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.