Toon posts:

[Win2003] Terminal servers en printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
We hebben een 6 tal Terminals servers staan, gekopppeld aan hetzelfde domein.
Deze worden gebruikt door een tiental gebruikers, die hun printers willen meenemen in deze sessies.
Nu gaat dit opzich prima, alle drivers zijn toegevoegd voor deze printers.

Maar nu doet het volgende probleem zich voor, het papier formaat staat standaard op letter ipv A4.
Aangezien alleen de stuurprogramma's geinstalleerd zijn, kan je dit eigenlijk ook nergens instellen op de servers. Alleen in openstaande sessies van gebruikers, maar dan pas je alleen het formaat aan van de betreffende sessie.

Zijn er mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn? En er een oplossing voor weten? :)

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

Nederlandse drivers installeren. De VS drivers hebben alles standaard op letter staan tov de europeanen. Wellicht dat de UK drivers (mits aanwezig) ook standaard op A4 staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de terminals servers zijn wel engels talig, zou dat het probleem wezen..

• TG

TG

Mijn inziens niet, lastig is het wel.

Het is jammer dat je geen driver defaults in kan stellen dan zou dit probleem er niet zijn maar goed ik dwaal af.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
Zou ook nog aan je locale settings kunnen liggen. Staan die voor de server en voor de default (dus voor alle users) wel netjes op Nederlands?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• TG

TG

Om even mijn situatie als voorbeeld te geven. Alles staat op NL behalve de keyboard layout. Alles op een engelse 2003 server. Maar wellicht is dit voor de TS een mooie tip om uit te proberen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Geef eens wat meer info, welk OS en patchlevel. Printserver ? Overige wetenswaardigheden ? RDP of misschien ook Citrix ?

Enne, 6 terminal servers en een tiental gebruikers ???

Wat je probleem betreft, op de printserver (indien aanwezig) kun je altijd de default settings voor de printer instellen, of het nu een Engelstalige drivers of wat dan ook.

edit: ik lees nu " die hun printers mee willen nemen" dus het gaat om clientprinters ? Netwerkprinters geen optie ? Zijn het thuiswerkers ofzo ?

[ Voor 17% gewijzigd door seq_uence op 19-02-2007 22:17 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• TG

TG

@seq_uence: het gaat hier voor zover ik weet om thuiswerkers en dus om (nog) niet bestaande printers op de server. Deze worden dynamisch aangemaakt en daar kan je jammer genoeg geen defaults voor instellen.

Verwijderd

vervelend probleem inderdaad.

als er een oplossing voor is hoor ik het graag, maar dit probleem loop ik ook al erg lang tegen aan.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:53
Ik heb het probleem ook eens gehad. Er zijn registry settings die je aan kunt passen om dit probleem op te lossen. Welke weet ik zo niet....

Met gestrekt been.

• TG

TG

aan de hand van de de register tip van artbij ben ik even gaan googlen. op http://www.microsoft.com/...l/terminal_faq.mspx#EHLAC staat een tip (bijna onderaan de pagina) hoe dit zou moeten functioneren.

Je moet de instellingen aanpassen en dan een minuut wachten voordat je uitlogt. Dan pas worden de instellingen goed opgeslagen.

Ik heb dit zelf uitgeprobeerd en het werkt.

Of dit een bruikbare oplossing voor 50+ TS gebruikers is nog maar de vraag maar wellicht dat met regmon van sysinternals nog wat te achterhalen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook gaan zoeken in mijn register naar "letter" en "A4" maar ik kom weinig bruikbaars tegen.
Het gaat om zo'n 110 gebruikers over verschillende vestigingen met totaal 15 printers?
Om het per gebruiker in te stellen is dus eigenlijk niet te doen.

Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen waar het aan te passen is in het register.. :)

• TG

TG

Ik ben nog even verder gaan zoeken en het gaat denk ik om de keys HKCU\Printers\DevModePerUser en HKCU\Printers\DevMode2

Daar komen de afwijkende instellingen bij te staan voor zover ik heb kunnen nagaan met Regmon (www.sysinternals.com)

Helaas zijn het hex keys dus je kan er niet zelf uit destileren wat daar moet staan. Ik ben bang dat dit niet zondermeer te automatiseren is maar probeer eens wat uit zou ik zeggen.
Pagina: 1