Toon posts:

wat te doen? laptop houden of nieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dus de acer 1692 met 1024 ddr2 en een pentium m 740 en dvd writer en x700.

nu zit ik te twijfelen of ik hier vista op ga zetten en deze blijf gebruiken, of een pc met vista haal met dual core. wat ik op de pc doe is veel internet, word excel enz enz. ook speel ik wel een spelletje.

WOW bijvoorbeeld, maar dat draait wel goed. maar wil ook LOTR online gaan spelen en die zal wat zwaarder zijn.

wat denken jullie. een pc met dual core en een redelijke videokaart kopen en deze verkopen? of deze houden en vista erop gooien.

geld is niet rijkelijk aanwezig dus vandaar de twijfel :-)

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Waarom niet deze houden en geen Vista erop, maar XP blijven gebruiken? Lijkt me een laptop die nog prima een tijdje meekan...

Verwijderd

Topicstarter
denk ook wel dat hij nog effe meekan. maar Vista wil ik wel graag draaien. Ik doe veel met installeren voor mensen en die willen allemaal vista enzo. dus vandaar dat ik zelf ook graag over wil.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Klinkt simpel maar over naar dualboot een optie?

Verwijderd

Topicstarter
het vista installeren zal niet zo een probleem zijn denk. gewoon een OEM versie erop ghooien. Zijn meer mensen met deze laptop die dat hebben gedaan. alles werkte out of the box. alleen videokaart drivers effe opnieuw doen, maar das niet zo erg. ging me meer om de hardware en of dat allemaal nog goed mee kon voor eventueel LOTR online enz enz

en ook of het een groot verschil is met een pc die weer wat nieuwer is. denk dat het meevalt omdat er hier ook al 1024 mb ddr2 inzit en een redelijke processor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 14:52 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Of je PROBEERT het gewoon en kijkt wat de resultaten zijn. Vroeger en nu probeer ik altijd eerst zelf voordat ik vragen ga stellen... Werkt het niet lekker, pech gehad, werkt het wel, geluk gehad ;)

Verwijderd

Topicstarter
wil jij dan de vista versie voor mij kopen??

vandaar de vraag. vind het zonde om geld uit te geven als ik dat door meningen van mensen kan ondervangen..

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:48

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:26:
het vista installeren zal niet zo een probleem zijn denk. gewoon een OEM versie erop ghooien. Zijn meer mensen met deze laptop die dat hebben gedaan. alles werkte out of the box. alleen videokaart drivers effe opnieuw doen, maar das niet zo erg.
Je zegt zelf dat het al werkt....?

Je eigelijke vraaag is of je LOTR online kunt spelen. Het spel is nog niet uit dus daar kan nog geen duidelijk antwoord op gegeven worden.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Gewoon met deze laptop eerst proberen? En waarom wil je perse vista draaien, het is wel leuk enz maar ik weet niet of het wel een echte meerwaarde is boven xp.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me niet zo zeer om lotr online alleen, maar ook over het gewone gebruik van de pc. zal dat ook veel sneller gaan?

ik wil graag vista draaien om een aantal dingen die daar in zitten. en als je een nieuwe pc koopt neem je daar in principe ook vista bij. dus beetje toekomst gericht.

Verwijderd

Als je toch twijfelt, zou ik gewoon nog even wachten. Rond mei worden er een nieuw Centrino-platform verwacht: de Santa Rosa. Wellicht verstandig om daar op te wachten. Anders is misschien een videokaart als de go8600 reden om nog even te wachten. Hoewel ik niet precies weet hoe lang dat nog duurt.

Ik denk eigenlijk dat Vista best redelijk draait op jouw huidige notebook.

Verwijderd

Topicstarter
das wel waar dat neiuwe platform, maar zelf twijfel ik om een nieuw pc te halen. die zijn vaak toch sneller dan de laptops voor veel dingen tegen een iets lagere prijs. althans in ieder geval tegen mijn laptop. alleen ik vroeg me af of het verschil echt groot is tussen mijn laptop en een eventueel nieuwe pc met daar een dual core in en natuurlijk een 7200 toeren harde schijf

Verwijderd

Hey TS, gewoon XP behouden en Vista er niet opzetten voorlopig want
dat heeft ondanks de release de bekende kinderziektes. :*)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Degged:

- Waarom Vista? Welke redenen zie jij om dit te draaien?
- Wil je Vista proberen.. dan kan dit gewoon met een XP cd van een kennis. Zonder de activatiecode in te voeren (volgens mij 45 dagen proberen).

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen dat je het eerst kan proberen. moet effe iemand zien te vinden die vista heeft. zou wel handig zijn om dan te proberen. en de snelheid van de laptop is nog wel voldoende voor sommige spelletjes enzo. denk ook wel dat vista redelijk tot goed zal draaien op deze laptop.

ik ga denk toch vista proberen en als het een beetje bevalt het blijven gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
effe melding. ik heb nu dus vista erop gezet. mijn systeem krijgt een overal rating van 3,7 in vista. alles draait tot nu toe perfect. ziet er allemaal erg mooi uit en out of the box is hij iets sneller dan windows xp.
heb nog niet alles kunnen testen, maar vurusscanner is geen probleem. updates enz gaat prima. ook worden alle apparaten herkend. ook World of warcraft installeren ging prima net als de nieuwe ati drivers.
vanavond effe verder testen, maar ziet er tot nu toe goed uit. office 2007 ook geinstalleerd en die is echt merkbaar sneller dan onder xp bij mij.
kortom. tot nu toe erg tevreden, maar dat is pas na even wat kijken en gebruiken. nu de langere termijn afwachten

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

Thandor

SilverStreak

Dit topic heeft niet zoveel zin in CSL. Je kunt prima zelf bepalen wat je wel of niet installeert op de huidige hardware. Wil je nieuwe aanschaffen? Zoek dan een nieuwe notebook a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.