Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Zeker weten dat de CD van XP goed is ?
Ik heb zelf een NX6125 waar ook echt teveel meuk van HP op stond maar ik had geen problemen met een andere versie van XP.
Ik heb zelf een NX6125 waar ook echt teveel meuk van HP op stond maar ik had geen problemen met een andere versie van XP.
Ik heb nu 2 XP cd's uitgeprobeerd beiden hetzelfde effect, de hele setup laat maar zodra je de laatste stapjes hebt gedaan (FAT NTFS inladen) en dan op installatie scherm van xp moet springen dan houdt het op.PilatuS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:03:
Zeker weten dat de CD van XP goed is ?
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Een BSOD is iets anders dan de melding 'Geen harddisks gevonden'. Ik zou eens een memtest-cdtje maken en dat een paar uur laten draaien. Denk eigenlijk dat er een ander probleem is. En misschien HP bellen met het verhaal dat (als je dat getest hebt) hun installatiecd ook niet werkt?
Dan hoort hij gewoon een foutmelding te geven lijkt me en geen BSOD?Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:09:
Missschien dat je een 3d party controller moet laden ?
In de BSOD staat ook een error, welke krijg je hier dan ?
Verwijderd
Ik heb ook een probleem.
Bij mij pakt hij een echte xp prof cd
(Originele microsoft windows xp met servicepack 2 nederlands)
1ste probleem.
Geen hardeschijf gevonden.
- Na zoeken intel storage diskette op me recovery gevonden
deze bevind zich in C:/SWsetup/hdd daar zit een tool om die diskette te maken.
2de probleem.
Diskette station
Opgelost usb diskette station van iomega
3de probleem,
Na formateren van hardeschijf ziet hij de diskettestation niet meer en vraagt om een diskette te plaatsen.
Oplossing - ?
Nu ga ik nlite proberen.
(Zelf cd maken met driver)
Bij mij pakt hij een echte xp prof cd
(Originele microsoft windows xp met servicepack 2 nederlands)
1ste probleem.
Geen hardeschijf gevonden.
- Na zoeken intel storage diskette op me recovery gevonden
deze bevind zich in C:/SWsetup/hdd daar zit een tool om die diskette te maken.
2de probleem.
Diskette station
Opgelost usb diskette station van iomega
3de probleem,
Na formateren van hardeschijf ziet hij de diskettestation niet meer en vraagt om een diskette te plaatsen.
Oplossing - ?
Nu ga ik nlite proberen.
(Zelf cd maken met driver)
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 19:21 ]
Heb momenteel soortgelijk probleem met exact dezelfde laptop. Per abuis op de originele HDD de verborgen partitie gewist en met een nieuwe harddisk geprobeerd, maar ik krijg XP er niet op. Hij blijft iedere keer aangeven dat er geen harde schijf gevonden wordt. De originele recovery schijven activeren waarschijnlijk de boot van de oorspronkelijk aanwezige verborgen partitie, die nu dus niet meer bestaat. Ik had ooit wel alle bestanden naar een map op een externe harddisk gekopieerd. Heb getracht deze weer te reconstrueren, maar waarschijnlijk heb ik de schijf net de verkeerde naam gegeven of is er net 1 klein bestand vergeten, of NTFS ipv FAT ofzo.
Het gekke is dat de beta van Win 7 wel gewoon prima te installeren is van installatieschijf. Alleen heb ik daar geen legale versie van en vind ik hem de laptop ook te traag maken (met T5500 en 1.5GB geheugen
)
Het gekke is dat de beta van Win 7 wel gewoon prima te installeren is van installatieschijf. Alleen heb ik daar geen legale versie van en vind ik hem de laptop ook te traag maken (met T5500 en 1.5GB geheugen
Als die laptop een SATA hardeschijf heeft dan kun je alleen een 'losse' XP installeren als daar de goede SATA drivers bij gelipstreamed zitten, of via een floppy disc geladen worden.
Je bedoelt tijdens het laden van de XP-installatieschijf waar hij zegt 'Toets F6 voor een niet-microsoft SCSI of RAID driver' (of zoiets)? En kan je die dan ook vanaf USB-stick erop zetten?dragon2 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:29:
Als die laptop een SATA hardeschijf heeft dan kun je alleen een 'losse' XP installeren als daar de goede SATA drivers bij gelipstreamed zitten, of via een floppy disc geladen worden.
Zoals gezegd, je moet zelf een xp cd in elkaar zetten met exact de goede drivers erop, of via een floppy. Heel soms schijnt het nog wel te werken met oude (kleiner dan 256 MB) usb sticks die worden soms gezien als floppydrive.kan je die dan ook vanaf USB-stick erop zetten?
http://www.digitgeek.com/...-sata-drivers-into-xp-cd/
Het is me al gelukt XP er op te zetten. Het hele probleem was de SATA settings in de BIOS. Die moet aan of uit zetten, in ieder geval in de andere stand. Alsnog moet ik gaan klooien met die drivers en eerst op een floppy zetten enzo
je hebt je sata in ide mode gezet ipv sata native (waarvoor je ahci drivers nodig hebt). Die zitten standaard wel ingebakken in w7 en vista. Kost je wel wat performance maar goed dit werkt ook.
Pagina: 1