[2000]Pc ontvangt geen packetten

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik zit hier met een pc, waar de netwerkkaart een ip adres krijgt in de range van

169.x.y.z , een standaard windows xp dat me verteld dat er iets niet snor zit op het systeem, in eerste instantie dacht ik dat het de netwerkkaart was die defect was, maar na deze te hebben vervangen door 2 andere exemplaren, en nog steeds hetzelfde ip adres te krijgen, denk ik dat er iets anders mis is.

Op het systeem staan veel toolsbars geinstalleerd zoals die van hotbar etc.. Mijn vermoeden gaat dus momenteel uit naar spy en adware, ik heb hitmanpro en avg free geinstalleerd op het systeem maar deze vinden niets, hitmanpro voert enkel ad-aware maar uit, omdat hij de andere programma's niet kan updaten (heeft geen verbinding met het internet)..

Nu is mijn vraag, hoe kan ik alsnog die netwerkkaart aan de praat krijgen zodat ik updates kan binnenhalen voor hitmanpro en avg free?

Het ipadres handmatig instellen, heeft als resultaat dat ik kan pingen naar mijn router, maar surfen naar het config paneel van m'n router gaat dan weer niet..., internet ook niet dan trouwens..

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:46
een standaard windows xp dat me verteld dat er iets niet snor zit op het systeem
Begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoelt. Wat/waar/hoe vertelt windows XP je dat er iets niet snor zit, en gebruik je nu XP of 2000 zoals je in de titel aangeeft :?

Anyway, kun je opstarten in safe mode met networking? Krijg je daar ook geen geldig ip-adres van je dhcp-server? Zet ook eens je firewall(s) uit (let op dat je niet alleen naar de windows firewall kijkt, ook antivirus programma's hebben tegenwoordig vaak een half-bakken firewall ingebouwd).

edit:
Oh, nu begrijp ik wat je bedoelt, "een standaard windows xp melding dat me vertelt dat er iets niet snor zit." Dit heeft niets te maken met windows xp, je krijgt op elk windows OS het ip-nummer 169.254.x.x als je geen nummer kunt krijgen van je DHCP server

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 19-02-2007 12:24 ]

• bibawa
Ja als je zo'n ip krijgt dan is er wel iets mis hoor :)

In veilige modus krijg ik ook niets, firewalls enzo staan af...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Gebruik je wel de juiste UTP-kabel? Weet niet hoe je aan het internet zit?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een handmatig ip geeft, kan je wel naar een site pingen (bijvoorbeeld www.google.com)? Krijg je dan een ip adres terug of helemaal niets? Als je niets terug krijgt, dan ben ik bang dat je Windows opnieuw moet gaan installeren, je TCP/IP is naar de klote. Een punt geeft het namelijk al aan, je kan je router pingen maar port 80 werkt niet (via de browser benaderen). Maak dus een backup van al je belangrijjke gegevens en begin weer van voren af aan. Ik heb dit namelijk al eens eerder gezien, een oom van me had een of ander clean tooltje gerunt, kon gelijk het internet niet meer op, moest helemaal opnieuw installeren om het weer te laten werken (er zal vast wel een beter optie zijn, maar gezien je allemaal verschillende toolbars heb is dat wel het beste).

Commandline FTW

• bibawa
De kabel daar is niets mis mij, als ik hem verbind met mijn laptop geeft het geen problemen...

Windows opnieuw installerene is de laatsten optie, omdat de mensen waarvan de pc is niet beschikken over een legale 2000 cd, dus kan ik hem er niet opzetten...

Ik heb net eventjes tcp/ip verwijderd en opnieuw toegevoegd. zonder enig resultaat

[ Voor 14% gewijzigd door bibawa op 19-02-2007 12:34 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eventjes tcp/ip verwijderen en opnieuw installeren zal niet helpen in dit geval, je complete stack is kapot, of te wel, je systeembestanden die het hele protocol beheren. Niet beschikken over een legale cd is geen probleem, het internet staat vol met die cd's (p2p, usenet), key kan je eruit vissen mbv Magical Jellybean Keyfinder.

Commandline FTW

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Hero Of Time schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:58:
Niet beschikken over een legale cd is geen probleem, het internet staat vol met die cd's
Lekker makkelijk als je niet het internet op kunt 8)7

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheZoo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Lekker makkelijk als je niet het internet op kunt 8)7
Hij kan hier toch posten? Hoezo geen internet dan? Ik zeg niet dat het met die gare bak moet, ik zeg alleen dat het op het net te vinden is.

Commandline FTW

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Hero Of Time schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:07:
[...]

Hij kan hier toch posten? Hoezo geen internet dan? Ik zeg niet dat het met die gare bak moet, ik zeg alleen dat het op het net te vinden is.
Je hebt gelijk, excuses. Ben nog steeds niet helemaal wakker.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• bibawa
Ik installeer hem niet graag met een illegale kopie.., als toekomstige icter kan ik dit niet goedkeuren..

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wij zijn hier allemaal ict-ers. Ik heb ook liever een legale kopie dan een illegale, maar soms vragen de omstandigheden er om. Als de gebruiker een ander, legaal OS heeft, gooi die er dan op. Wil je helemaal zeker zijn dat het legaal is, geef ze dan Linux :P. Uiteraard wel een gratis distro zoals Ubuntu.

Commandline FTW

• bibawa
En wie wordt er later verantwoordellijk gesteld omdat er een illegele OS op draait? Juist ik, en dat wil ik net vermijden..

Maar ik heb het probleem opgeslost, heb met een programmaatje (ben de naam kwijt) voor windows xp de tcp/ip stack terug hersteld en nu doet ie het weer

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je neemt de key uit de huidige install via de keyfinder die ik noemde. Als dat dezelfde is als die op de behuizing staat, dan is er niets aan de hand. Bij een legale versie van Windows MOET er altijd een sticker met de licentie code op de behuizing zijn geplakt.

Maar het is goed dat je het hebt opgelost. Als je straks, nadat je de naam van het programma weer weet, even hier post, dan kan het voor een volgend persoon die ook zijn/haar stack verkloot heeft makkelijker zijn om te fixen.

Commandline FTW

Pagina: 1