IBM 45 gig HD. op een UDMA 33 poort?

Pagina: 1
Acties:

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
Hoi,

Ik heb gisteren een Ibm 46.1 gig harde schijf gekocht. Toen ik hem vandaag probeerde te installeren herkende mijn computer de HD niet en gaf bij het opstarten dat mijn primairi IDe leeg was.:?

Nu is mijn vraag, ik heb de HD op de oude UDMA kabel die alleen UDMA 33 ondersteunt aangesloten. Is dit nu het probleem, zo ja, moet ik dan een andere kabletje kopen? Of gebruikt mijn computer te veel stroom en kan de HD het niet aan?

Mijn systeem:
amd k6-2 400
Gigabyte GA-5AX moederbord rev.1.2
128 mb ram
Voodoo 3 3000
Sony crx 120 e brander
mitsumi 48 speed cdrom
creative 5x dvd speler
dxr 3 kaart
hauppauge wintv theatre kaart
soundblaster live 1024
scsi kaart alleen voor mijn scanner
ADSL USB modem van alcatel

Mijn ouder harde schijf is een seagate 8,6 gig en die deed het wel gewoon.

PS. mijn alle IDE poorten zitten vol.

Verwijderd

Kabel er goed in gedaan? Master/slave settings gecontroleerd?

Verwijderd

Moet gewoon werken op een ATA33 kabel, zo'n schijf gebruikt maar een paar Wattjes, da;s niet het probleem.
Misschien een kwestie van BIOS flashen

Verwijderd

Bios update, wordt de HD wel herkent in BIOS?

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Als je effe op de gigabyte website kijkt. Staat onder bios update:

Bios F7 :Supports big size HDD

• micebec
De harde schijf wordt inderdaad niet herkent in mijn bios.

Dus een bios update zou werken? Ik vind dat maar eng. Ik heb nog nooit mijn moederbord geflashed.

BVD.

Verwijderd

haha, ja dan is dat dus het probleem :)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-04 15:07

Metten

ik hou het graag simpel

lijkt me toch vrij sterk dat het een BIOS update moet zijn... heb je echt goed nagelopen of de schijf goed gejumperd is (zie het wit/rode label achterop de schijf) en offie niet toevallig gewoon DOA is?

Verwijderd

Naar wat ik nu zo hoor, kan het vrijwel niet anders zijn dan een Bios update.

De wat oudere biossen herkenen geen grote hardeschijven (zijn te groot, meer sectoren, headers etc.)
Middels een bios update wordt deze maximale aantalen van de headers etc. verhoogd en wordt de schijf wel herkend.

Bios updaten is niet zonder gevaar, maar wanneer je de instructies volgt gaat het voor 99,9% wel goed.

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 10:42

Paddo

¿Ik hier?

Ik heb dezelfde HD ook op een UDMA 33 poort;)

Heb alleen een ander moederbord (Aopen AX59Pro met K6-2 450Mhz). Maar het kan wel zeker aan het BIOS liggen. Bij de Aopen werd het er ook pas bij de latere BIOS releases toegevoegd (grote schijfen).

Bij mij geen problemen en zeeen van ruimte:)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
99% bios update.. staat niet voor niets bij "support large hdd" wat je ook wel eens kan proberen, is dat je je hdd aleen op een kabel zet.. word die dan wel herkent, is het geen bios probleem, maar zoek alvast maar die bin file.. je zult hem nodig hebbe, tis niet anders...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• micebec
Dank u wel allemaal.

Na de bios update, herkent hij de harde schijf wel. Nu nog even met Drive Guide de harde schijf installeren.

Was wel even schrikken dat flashen, volgens de handleiding (die ik van het internet gehaald heb) zou er nadat er geflashed is een berichtje moeten komen dat ik de computer op zou moeten starten, maar na 10 minuten geen bericht te hebben gekregen, heb ik maar de exit knop gedrukt. Ik weet niet of er nu iets fout is gegaan, maar de computer doet het nu wel. Met de nieuwe biosversie.

Nogmaals BEDANKT...*D
Pagina: 1