Hoe 2 RSOP's met elkaar vergelijken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77185

Topicstarter
Beste Tweakers

Momenteel ben ik bezig met een project en loop tegen een uitdaging aan waarbij ik jullie hulp goed kan gebruiken.

In een groot domein met vele GPO's* wil ik graag 2 RSOP's** tegen elkaar aan kunnen houden om duidelijk de verschillen inzichtelijk te maken.

Nu heb ik op internet vele tools gevonden waarmee je 2 GPO's kunt vergelijken, maar niet RSOP's.
Een "Save as HTML" en windiff erop los laten geeft ook niet echt een duidelijk overzicht.

Kent iemand een omweg of tool waarmee ik de veschillen duidelijk in kaart kan brengen?
Alvast enorm bedankt voor jullie inzet.

* GPO = Group Policy Editor
** RSOP = Resultant Set Of Policies

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77185 op 19-02-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

Download Microsoft Group Policy Editor bij www.microsoft.com/download en je kan keurig RSOP draaien en volgens mij ook de resultaten opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:11:
Download Microsoft Group Policy Editor bij www.microsoft.com/download en je kan keurig RSOP draaien en volgens mij ook de resultaten opslaan.
Ik lees net mijn bericht na en zie dat ik niet heel duidelijk ben in mijn vraag.
De GPO editor ken ik, alleen kan ik daarmee niet eenvoudig 2 RSOP's met elkaar vergelijken.
Ik wil in één duidelijk overzicht alleen de instellingen die verschillen tussen 2 RSOP's zien.
Als ik dat met de hand doe ben ik dagen bezig en loop ik kans om fouten te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77185 op 19-02-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209028

Volgens mij wil je iets wat niet logisch is. RSOP geeft op zich al voldoende data terug. Het laat meteen al zien welke GPO's toegepast zijn. GPO's hebben als het goed is beschrijvende namen gekregen die aangeven voor welk doel ze gemaakt zijn. Als je dus de ene RSOP vergelijkt met de ander zie je al meteen waar de verschillen zitten lijkt me zo. GPO's zijn typisch ook dingen waar over nagedacht moet zijn en die niet te pas en te onpas gewijzigd of aangemaakt worden.

Geloof me...ik heb lopen zoeken maar heb inmiddels wel de ervaring dat als ik de juiste engelse zoekterm ingeef en ik krijg nul het meestal ligt aan de foute logische redenering. Wat een GPO voor een effect heeft en op wie/wat staat aan de basis van het design en is daar reeds voldoende onderzocht.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 19-02-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

ga eens naar www.gpoguy.com maak je lid van de mailinglist en stel daar je expliciete vraag. Hier zitten alleen maar mensen in die met dit soort zaken dagelijks te maken hebben. Als zij het weten kun je dat antwoord hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 209028 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:15:
Volgens mij wil je iets wat niet logisch is. RSOP geeft op zich al voldoende data terug. Het laat meteen al zien welke GPO's toegepast zijn. GPO's hebben als het goed is beschrijvende namen gekregen die aangeven voor welk doel ze gemaakt zijn. Als je dus de ene RSOP vergelijkt met de ander zie je al meteen waar de verschillen zitten lijkt me zo.
Hallo Bierliefhebber (leuke naam trouwens).
Het klopt inderdaad wat je zegt, RSOP's geven voldoende terug.

Het punt wat ik wil maken is echter het volgende. Ik heb 2 plaasten in een AD waar praktisch elk denkbare instelling is geconfigureerd. Eenieder die dit wel eens gedaan heeft weet hoe verschikkelijk veel policies dit zijn. Nu is mijn taak in een project om de verschillen tussen twee plaasten te ontdekken voor gebruikers en de impact te bepalen bij het migreren van gebruikers.

Als ik met de hand moet gaan kijken of op de ene plaast een setting op "Enabled" staat en op de andere "Disabled", dan ga je hoe dan ook fouten maken.

Nu heeft Microsoft mooie tools om verschillen te ontdekken tussen 2 policies, maar niet tussen 2 RSOP's. Mijn vraag is dus: Bestaat er een tool om 2 RSOP's naast elkaar te leggen en de verschillen weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:34:
ga eens naar www.gpoguy.com maak je lid van de mailinglist en stel daar je expliciete vraag. Hier zitten alleen maar mensen in die met dit soort zaken dagelijks te maken hebben. Als zij het weten kun je dat antwoord hier posten :)
Dat ga ik eens proberen.
Mocht hier wat uitkomen, dan zal ik dat uiteraard hier vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Andere optie is dat je beide outputbestanden in Excel importeert (ieder een eigen werkblad) en daar je vergelijking op los laat.
Formules genoeg daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 23-02-2007 18:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:17:
Andere optie is dat je beide outputbestanden in Excel importeert (ieder een eigen werkblad) en daar je vergelijking op los laat.
Formules genoeg daarvoor.
Zou je dit willen verduidelijken?
Ik weet in excel wel hoe ik dit zou kunnen vergelijken, maar hoe maak je een output bestand naar excel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209028

To view an RSoP report at the command line
1.
Open Command Prompt.

2.
At the command prompt, redirect the output to a text file by typing:

gpresult /z >gp.txt

Deze file kun je importeren in excell. gpresult kent meer switches en die kun je bekijken in de commandprompt door gpresult /? in te typen.

Je zult wat moeten formatten in de textfile denk ik, alvorens je gaat importeren.

Kijk maar! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 24-02-2007 08:14 ]

Pagina: 1