Toon posts:

monitor frequentie en ms

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een monitor halen en ik heb gehoord dat 2 ms beter is dan 5 ms,ook is de 2 ms grey to grey al weet ik niet wat dat inhoud.

De frequentie is 60hertz betekent dat dat ik op een max van 60 fps zit of zie ik dat helemaal verkeerd.
Wat is nu het verschil tussen frequentie en de ms en zie ik het verschil tussen 2ms en 5 ms?

BVD.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
met de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen en google zou je toch al een heel eind moeten komen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Videoplanken horen in VB
- ms = miliseconden. Waar het op slaat hangt af van context, die je hier niet geeft :o
- grey to grey. Google er eens op (met aanhalingstekens!)
- een vertical refresh frequentie van 60Hz zegt niets over hoeveel FPS je kunt halen.
- het verschil tussen frequentie en tijd? f=1/t en t=1/f (met f in Hz en t in seconden) :z

Je lijkt iedere keer dat je een vreemde kreet ziet op te geven. Dat is dus niet hoe je iets leert. Iedere keer dat je iets ziet wat je niet snapt, gewoon even een definitie opzoeken. En lees ook de stukken in de FAQ van het juiste subforum. Daar worden enkele links gegeven naar achtergrondsartikelen over monitortechnologie.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.