WoW crashes/boots/bsods/standby etc etc

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb nu al een poos last van crashes als ik WoW opstart. Super vervelend, ik kan me pc 2 dagen aan laten staan zonder problem dan start ik WoW op en soms binnen 5 min en soms binnen 30 min crashed me pc.

Soms gaat die in een soort standby mode, er wordt dan geen beeldsignaal meer verstuurd. Soms reboot die zomaar opeens, maar dan komt ie vaak niet door de bios heen. Dan moet ik de pc van het stroom halen en 30 sec later weer er op en dan boot ie wel weer.

Ook krijg ik soms een BSOD met fouten als "irq_not_less_or_equal" of zoiets. Maar soms kan ik ook gewoon de hele avond WoW spelen, 8 uren achter elkaar, alt tabben en weet ik veel wat zonder dat er wat gebeurd. Dan laat ik de pc aanstaan snachts, boot ik WoW de volgende ochtend en dan krijg ik opeens weer een crash na zoveel minuten.

Mijn hardware kan het makkelijk trekken en wordt ook zeker niet te warm;

Asus A8N-E.
X1900XT (Sapphire).
AMD3500+
WD Raptor.
450 Asus voeding.

Over me geheugen valt ook nog wat te zeggen, ik heb 2 x 512 dual channel (dus 4x 512) Als ik alle 4 reepjes in me mobo doe boot me pc niet, ik krijg dan geen beeldsignaal door. Als me pc crashed dan wil het nog wel eens helpen om een reepje geheugen te vervangen etc.

Ik heb ook geen virussen en de nieuwste SP van Windows Update.
Heeft iemand enige idee hoe het zou kunnen komen dat WoW voor random crashes zorgt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:47
Ik heb ongeveer ditzelfde probleem alleen ligt het bij mij duidelijk aan mijn 8800 GTX. Het probleem was bij mij opgelost door de AA op 2x te zetten ipv 8x.

Ik zou zeggen probeer het eens.

PS: kijk uit voor shaman spook uilen!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Memtest al eens gedraaid? http://www.memtest.org/

Als die fouten aangeeft is je ram stuk, en het kan best zijn dat je gewoon in windows nergens last van hebt maar zodra je wow start je problemen krijgt omdat wow nogal veel geheugen vraagt.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Memtest heb ik al gedraaid, alle 4 reepjes stuk voor stuk 8 uren en geen problemen. Ik heb een nieuw mobo besteld omdat ik dus sowieso problemen heb met mijn geheugen, dat ik ze niet alle 4 kan gebruiken.

Maar soms krijg ik ook een BSOD met de melding dat mijn geluidskaart het niet goed goed. Hopelijk helpt dat een beetje...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps