Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ben in het bezit van Tom Tom versie 5, netjes gekocht dus helemaal in orde.

Nu wil ik versie 6 gaan aanschaffen, en daarom wil ik mijn TT5 versie te koop aanbieden op diverse sites. Nu kent iedereen natuurlijk het activatie verhaal.

Officieel kan ik niet zo gek veel vinden op de Tom Tom site of verkoop is toegestaan, ook niet over het activeren op een ander device, wel kom ik hier af en toe op het forum tegen dat je na een half jaar de software op een ander device mag activeren.

Dat zou wel zo aardig zijn aangezien de meeste gadget freaks wel eens een andere PDA o.i.d willen kopen.

Dus mijn vraag; mag ik mijn versie zonder (activatie) problemen tweedehands verkopen?

Ik vraag dit natuurlijk omdat ik geen verschil zie tussen de activatie op een eigen, nieuwe PDA of verkoop aan iemand anders, wat feitelijk natuurlijk ook een andere PDA betreft.

Komt er nog eens bij dat ik het onredelijk bezwarend vind dat m'n Tom Tom gebonden is aan een specifieke PDA.

Om maar de vergelijking te maken met Microsoft Windows; je hebt daar OEM versies die goedkoper zijn en geen ondersteuning krijgen van de fabrikant, en ook gebonden zijn aan de PC waarop de sticker van authenticity zit en dus daarom PC gebonden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Waarom vraag je dat hier?

Kan je toch veel beter naar TomTom zelf bellen? Ze hebben vast een contact formulier op hun website, en anders een telefoonnummer voor klanten vragen.

En als het niet in de algemene gebruikersvoorwaarden staat, dan mag het :P Al is het wel zo netjes om van te voren na te vragen bij TomTom zelf, hoe of het precies zit, zodat de nieuwbakken eigenaar niet voor een verrassing komt te staan.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dat kan je natuurlijk bij elk topic wel zeggen, overal kan je wel verwijzen naar de fabrikant, maar dat is IMHO te makkelijk. Misschien dat er gebruikers zijn die deze ervaring al hadden met Tom Tom, en dat is toch het voordeel van zo'n knowledge base als GoT die rijk is?

Maar goed, ik heb dus met Tom Tom gebeld, en die schermen met het feit dat het niet kan, met de licentie voorwaarden als uitgangspunt.
Geachte Gunner,

Naar aanleiding van het gesprek met onze Customer Support sturen wij u deze e-mail.

In onze licentieovereenkomst kunt u nalezen dat u bij de TomTom Software een licentie heeft verkregen waarbij u de software mag gebruiken op 1 apparaat tegelijkertijd.

Wij citeren onze licentieovereenkomst:

Deze TomTom Licentieovereenkomst;(" Licentie") staat u toe het TomTom-computerprogrogramma en de digitale (kaart)gegevens in het bijbehorende pakket dat is aangeschaft bij deze Licentie te gebruiken op een computer, op voorwaarde dat de Software slechts op één (1) computer tegelijkertijd is geïnstalleerd en dat de Software slechts in combinatie met één (1) navigatiesysteem wordt toegepast. Deze Licentie is niet-exclusief en niet-overdraagbaar.

De licentieovereenkomst kunt u vinden via onderstaande link:
http://www.tomtom.com/1730

Het kan natuurlijk voorkomen dat een apparaat defect raakt. Na reparatie of vervanging kan het apparaat een nieuwe apparaatcode hebben. Natuurlijk kunt u ook zelf een nieuw apparaat aanschaffen ter vervanging van uw oude apparaat. In deze gevallen willen wij u natuurlijk niet de mogelijkheid ontnemen onze software te gebruiken

Een nieuwe activatie kunt u aanvragen door ons een fax te sturen met de volgende gegevens:
- Het aankoopbewijs van het TomTom-product of de TomTom-producten dat u wilt activeren
- Een document waaruit de aankoop of reparatie van uw (nieuwe) PocketPC blijkt
| - Bij een nieuwe aankoop is dit uw aankoopfactuur.
| - Bij een reparatie kan dit een omruilbewijs, reparatiebon of pakbon zijn.

BELANGRIJK: Indien uw productcode al meerdere keren geactiveerd is, is het belangrijk dat u voor elke activatie die na de eerste activatie heeft plaatsgevonden ook een bewijs meezend. Het aantal activaties kunt u zien door uw productcode in te voeren op http://www.ttcode.com

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Was het niet zo dat je TT5 kon updaten naar TT6? (weet niet zeker of het nu nog kan, maar eerst wel dacht ik)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
GGS_206 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:01:
Was het niet zo dat je TT5 kon updaten naar TT6? (weet niet zeker of het nu nog kan, maar eerst wel dacht ik)
Als ik het goed begrepen heb was er geen specifieke upgrade. Als je online de benelux kaart kocht voor 60 euro dan kreeg je automatisch de software van versie 6 erbij.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Gunner schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:03:
[...]

Als ik het goed begrepen heb was er geen specifieke upgrade. Als je online de benelux kaart kocht voor 60 euro dan kreeg je automatisch de software van versie 6 erbij.
Er is idd geen upgrade versie uitgebracht voor TomTom 6. Dit hebben ze expres gedaan voor de verkoop etc.

Overgins kan je TomTom 5 1x in het halfjaar op een ander toestel gooien en activeren. Dus als je een jaar geleden het op een N70 hebt gegooid, dan kan je hem nu activeren op een ander toestel. :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:06:
Overgins kan je TomTom 5 1x in het halfjaar op een ander toestel gooien en activeren. Dus als je een jaar geleden het op een N70 hebt gegooid, dan kan je hem nu activeren op een ander toestel. :)
Ik heb het over de PDA versie ;)

Ik weet zeker dat ie meer dan een jaar geleden voor het laatst is geactiveerd, dus kan ik hem dan zonder problemen verkopen? Ik heb echt de indruk dat die vent van Tom Tom me bewust verkeerde informatie geeft.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Jep dat kan gewoon. Het is de zelfde licentie overeenkomst. :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dus wat die Support medewerker van Tom Tom me verteld heeft klopt niet helemaal met wat er in de EULA staat?

Ik ben op één of andere manier wat huiverig om zoiets te verkopen omdat ik er zeker van wil zijn dat ik geen onbruikbare meuk verkoop.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Kijk naar de overeenkomst die bij je originele TT5 zat, dan zie je wat de originele EULA was. Als daar hetzelfde in staat (niet overdraagbaar) dan maakt heeft de support medewerker gelijk.
Overigens, als je een upgrade koopt, dan mag je niet het origineel verkopen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
MSalters schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:36:
Overigens, als je een upgrade koopt, dan mag je niet het origineel verkopen.
Upgrade, upgrade. Geef het een naam. Feit is dat het een volledige versie is. Ik heb versie 3 niet nodig om versie 5 te kunnen installeren.

Maar de aankoop van versie 6 hangt niet af van of ik versie 5 kan verkopen.Ik heb nu al versie 2 en 3 nog op de plank liggen, dus dat gaat een mooi archief worden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 20-02-2007 07:53 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Nou ja, je vroeg of het mocht, TT5 verkopen. Dat hangt er dus vanaf of je een losse TT6 koopt, of een upgrade van TT5 naar TT6. Of het kan, dat staat er los van.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Gunner schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Dat kan je natuurlijk bij elk topic wel zeggen, overal kan je wel verwijzen naar de fabrikant, maar dat is IMHO te makkelijk. Misschien dat er gebruikers zijn die deze ervaring al hadden met Tom Tom, en dat is toch het voordeel van zo'n knowledge base als GoT die rijk is?

[...]
Hmm, ja, daar heb je wel een punt, mijn excuses daarvoor, maar goed, ik wist ook niet hoeveel je zelf al had geprobeerd heh. Met m'n lompe kop ging ik ervanuit dat je zelf nog niks onderzocht/ondernomen had, vandaar mijn reactie op die manier.

Als ik het zo verder lees, zijn de meningen wat verdeeld. Irritant als fabrikanten zo warrig doen over hun eigen licentievoorwaarden :(

Hopelijk gaat het uiteindelijk allemaal zonder problemen! (hmm hier nog wat gemompel over stupide hardware afhankelijke activatie meuk...)
Pagina: 1