Toon posts:

Extra geheugen het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn systeem nu 1 reepje Kingston ValueRAM 1 GB DDR-400 zitten en nu vraag ik mij af, is het verstandig om nog een reepje te kopen (voor bijvoorbeeld Vista) of kan ik beter geen geld uitgeven en een dualcore ddr2 systeem kopen? (of een dualcore voor op mijn s939)

mijn systeem:
AMD Athlon 64 3800+
1 GB Kingston ValueRAM 1 GB DDR-400
ATI 1600pro AGP
Maxtor diamondmax 10 160

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

ik zou helemaal niks kopen als ik jou was, en dual core op s939 bestaat niet,
dual core is alleen socket 775LGA

Modbreak:Het zou je sieren als je even zou controleren of je het zelf wel weet voordat je onzin als dit gaat spuien :Z

als het goed is draait vista prima op die pc ;)

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 19-02-2007 10:46 ]

XBL: Warheadheadshot

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Remmertjuh schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:20:
ik zou helemaal niks kopen als ik jou was, en dual core op s939 bestaat niet,
dual core is alleen socket 775LGA

als het goed is draait vista prima op die pc ;)
AMD X2 processoren zijn toch écht dual core :)

Extra geheugen is altijd aan te raden, misschien zelfs nog wel meer dan een X2.

Als je het geld overhebt zou ik gewoon voor een extra reep ram gaan, zodat je ook nog eens in dual channel kunt draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Bertus op 19-02-2007 10:24 ]

Heeft ook een computer!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:41
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:13:
ik heb in mijn systeem nu 1 reepje Kingston ValueRAM 1 GB DDR-400 zitten en nu vraag ik mij af, is het verstandig om nog een reepje te kopen (voor bijvoorbeeld Vista)
1Gb erbij is zeker de moeite waard en kost ook niet echt veel meer,
Voor Vista zel het zeker wat uitmaken, en tevens kun je dmv twee reepjes geheugen ook gebruik maken van je dual-channel memory.

Fwnk was me net voor :)

[ Voor 2% gewijzigd door Henry_ op 19-02-2007 10:27 . Reden: moet eens sneller leren typen :P ]

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 10:53
^^
okay...... 8)7
Dual core bestaat voor meerdere sockets, zoals s939, AM2 en idd de 775 van Intel.

Je hebt nu maar 1 reepje geheugen erin zitten? Dan draai je al geen dual channel waardoor je systeem wat trager is. Met nog een reepje erbij kan je wel dual channel draaien, en bij gebruik van zware games of meerdere programma's open heb je baat bij 2 GB geheugen. Dus wat doe jij met je pc :P

Bij games zou ik je videokaart vervangen dan geheugen uitbreiding

triple post 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Cloudy op 19-02-2007 10:29 ]

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
ja het meeste wat ik doe is spellen draaien, en mijn videokaart is inderdaad toe aan vervanging, en dat dualchannel gebeuren begrijp ik niet helemaal maar het klinkt positief :P

maar de nieuwere spellen doen het nog aardig op mijn agp kaart dus ik wacht wel op de nieuwe dx10 kaarten (mijn mobo heeft agp en pci x16 slot)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) zonder duidelijke info over wat je situatie nu is qua geheugen (hoe vaak het systeem moet swappen) kunnen we niet echt aangeven wat zinnig is
2) zonder duidelijke info over welk moederbord je hebt kunnen we niet eens rekening houden met wat mogelijk is
3) een Tweaker wordt geacht zelf dit soort dingen uit te kunnen zoeken en zelf te kunnen kiezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.