Polo start wel, maar slaat gelijk weer af

Pagina: 1
Acties:
  • 13.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 05:21
Beste mensen,

afgelopen zaterdag een 2ehands polo gekocht (nov. 99) 1.6. Van het weekend mee gereden en absoluut geen problemen gehad. Nu vanochtend de auto proberen te starten en hij doet het volgende :

- acculampje blijft branden als je em op contact zet.
- als je de motor start, blijft hij misschien een halve seconde stationair branden en slaat dan gelijk af.

Misschien handig om te weten: gisteravond tijdens het laatste stukje rijden reageerde het gaspedaal niet heel super. Een tweetal keer was het zo dat ik het gaspedaal intrapte, maar dat er niet direct een actie was, maar pas na een paar seconden.

Kan iemand mij wat meer inzicht geven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Benzine op?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Nee..die is niet op hoor :) Zit nog een kwart tank in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
enzoronald schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:58:
[...]

Nee..die is niet op hoor :) Zit nog een kwart tank in
Niet alle tankmeters doen het even goed.. Dus voor de zekerheid even zelf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
choke?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
lucht in de leiding?

En als je accu lampje brand, heb je dan ook al je accu nagekeken?
Je stationair draaien is dat op normaal stationair toerental?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt geen garantie dat je naar de verkoper kan gaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
freggell schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:09:
lucht in de leiding?

En als je accu lampje brand, heb je dan ook al je accu nagekeken?
Je stationair draaien is dat op normaal stationair toerental?
Nou dat stationair draaien stelt niet zoveel voor. Echt iets van een halve seconde. Misschien draait ie niet eens stationair, maar klinkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Gunner schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:10:
Je hebt geen garantie dat je naar de verkoper kan gaan?
Garantie (3 maanden) is afgekocht voor 500 euro. Maar ik heb al gebeld en ze hebben in principe aangeboden om langs te komen. Maar zei zeggen zelf dat het waarschijnlijk aan de startonderbreker ligt. Maar ik denk dan dat toch 1 van de 3 sleutels het zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
enzoronald schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:11:
[...]

Garantie (3 maanden) is afgekocht voor 500 euro. Maar ik heb al gebeld en ze hebben in principe aangeboden om langs te komen. Maar zei zeggen zelf dat het waarschijnlijk aan de startonderbreker ligt. Maar ik denk dan dat toch 1 van de 3 sleutels het zou moeten doen.
Ik zou ff wachten met aan de startonderbreker te gaan knutselen.
Mijn oude polo had op een gegeven moment ook startproblemen (klinkt zoals jij het beschrijft)

daar hebben ze de startonderbreker er uit gehaald. en het loste niks op.
aangezien er lucht in de brandstof leiding kwam. ergens in de buurt van de brandstofpomp.
(probleem was opgelost, alleen moest de accu ook vervangen worden, aangezien die door het probleem een te grote opdonder had gekregen)

Nadat je gestart hebt, en de auto is afgeslagen. kan je direct weer starten + motor slaat aan., of kost het een paar keer voordat de motor weer aanslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
ik heb verschillende keren de motor proberen te starten, maar geen enkele keer starte hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De auto van mijn ma (Opel Corsa, 2005), had precies 't zelfde probleem. Bij haar was het een elektrische storing. Boven de 4000 toeren schoot hij op de toerenbegrenzer en daar onder had hij soms last van enorm krachtverlies.

Voor je startprobleem: Start 'm, en gelijk gas geven (wel koppeling in :+). Daarmee startte de Corsa nog goed, dus dan kom je iig naar de garage. :) Ik weet niet wat 't exacte probleem achteraf was, maar het was een kleinigheidje. Waarschijnlijk hoef je je dus niet al te druk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

En wat nou als je em al startend probeert aan te duwen, incl. gaspedaal intrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sinds jij al 3 sleutels hebt geprobeerd lijkt het niet de startonderbreker te zijn. Of je ringantenne moet naar de klote zijn zodat die de transpondercode niet meer gebruikt kan worden om de ECU te unlocken.

Maar het symptoon van een halve seconde stationair lijkt wel op de startonderbreker.

[ Voor 245% gewijzigd door Chevy454 op 19-02-2007 13:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Ik kwam net via een ander forum tot de heldere conclussie dat het toch de benzine kan zijn. Ik heb 600 km gereden op een volle tank en daarbij geeft ie aan dat er nog 1/4 inzit. Lijkt me redelijk sterk toch ? :)

Vanavond even een jerrycan benzine halen en kijken of dat nou het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Jij dacht al: "Grote tank voor zo'n kleine auto" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Anoniem: 178962 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:34:
Jij dacht al: "Grote tank voor zo'n kleine auto" :+
hehe :) tja..normaal let je gewoon op dat wijzertje. Dus ik had al zoiets van : morgen of overmorgen maar eens tanken :)
Laten we echt hopen dat dit de oplossing is. Mogen ze wel dat wijzertje voor me fixen bij de dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Gemiddeld verbruik (gecombineerd stads / snelweg) is 1 op 14

je hebt een 45 liter tank... 45*14= 630km

Wild guess...

Je tank is droog op

Wat betreft het accu lampje
Voor zover ik weet brand die altijd zodra je de auto op contact zet. Ik heb nog nooit wat anders meegemaakt. Hetzelfde geld voor het olie lampje.

Btw, als je er een jerrycan benzine in gooit, zal 't wel even duren voordat hij daadwerkelijk aanslaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Harry op 19-02-2007 16:09 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je 'm een 10sec op contact laat staan draait je benzinepomp al, dus hij moet wel redelijk snel aanpakken hoor.

Maare TS, smartass B) ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens is het droogrijden van je auto niet geheel zonder gevolgen!
De brandstofpomp of injectoren kunnen defect raken doordat allerlei residu onderin de tank je systeem wordt rondgepompt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pomp kan wel wat hebben, en er hangt 'n behoorlijk filter voor meestal. Hangt ook niet volledig op 't laagste punt, dus die kans is vrij klein.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
er zit toch ook ergens een buisje dat de lucht toevoert voor het stationair draaien? Misschien is die losgeschoten.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 79417 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:27:
Overigens is het droogrijden van je auto niet geheel zonder gevolgen!
De brandstofpomp of injectoren kunnen defect raken doordat allerlei residu onderin de tank je systeem wordt rondgepompt...
Het zal wel loslopen want het is geen diesel zover ik het heb begrepen. Een dieselpomp is enorm gevoelig voor vuile diesel, een benzine pompt gewoon verder.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:47:
Pomp kan wel wat hebben, en er hangt 'n behoorlijk filter voor meestal. Hangt ook niet volledig op 't laagste punt, dus die kans is vrij klein.
Goed is het sowieso niet, dat weet ik vrij zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Een benzine pompt zo wie zo eigenlijk niet vanuit het het onderste van de tank. Residu blijft veel al toch al wel onderin liggen dan.

Een leeg gepompte benzine wagen is in verhouding tot diesel zo goed als niet schadelijk.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
enzoronald schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:51:
Beste mensen,

afgelopen zaterdag een 2ehands polo gekocht (nov. 99) 1.6. Van het weekend mee gereden en absoluut geen problemen gehad. Nu vanochtend de auto proberen te starten en hij doet het volgende :
- acculampje blijft branden als je em op contact zet.
Met 'acculampje' bedoel je waarschijnlijk het laadstroomlampje. Dit hoort uit te gaan als de motor loopt (en de dynamo dus stroom levert). Als de startmotor goed loopt kan je er van uit gaan dat de accu ook goed is.
- als je de motor start, blijft hij misschien een halve seconde stationair branden en slaat dan gelijk af.

Misschien handig om te weten: gisteravond tijdens het laatste stukje rijden reageerde het gaspedaal niet heel super. Een tweetal keer was het zo dat ik het gaspedaal intrapte, maar dat er niet direct een actie was, maar pas na een paar seconden.

Je motor 'loopt' heel even, dus je kan er van uit gaan dat er benzine terecht komt in de cylinder en dat er vonkjes zijn om de benzine te ontsteken. Ik denk dus niet dat het de startonderbreker is, want die zou ingrijpen op ofwel de ontsteking, of de inspuiting.
De vraag is alleen waarom hij niet blijft lopen. Bij het starten wordt er een starthoeveelheid brandstof ingespoten (de 'priming pulse') en als de motor eenmaal loopt bepaalt de computer aan de hand van (met name) de luchtmassameter hoeveel lucht er de motor in komt, en welke hoeveelheid brandstof moet worden ingespoten. Als ik bij mijn auto de luchtmassameter lostrek loopt ie inderdaad precies een halve seconde, want de computer krijgt niet te horen dat er lucht binnenkomt en spuit geen brandstof in.

Ik zou zeggen: het probleem zit ergens in de brandstoftoevoer. Je klinkt niet echt als een sleutelaar, maar ik zou zo te werk gaan:
- check stekkertjes op belangrijke sensoren (luchtmassameter, temperatuursensor(en), injectoren, relais, hoofdstekker ECU etc). Maak alles droog en corrosievrij.
- check de massa-aansluitingen
- meet de sensoren door, of wissel ze uit. Begin met de belangrijkste.
- meet de kabelboom door
- check de opbrengst en druk van de benzinepomp (dit is niet voor de beginner, zo'n pomp spuit in no-time liters benzine over je heen :+).
- laat de ECU uitlezen, of hang er een andere in. Er zijn ook trucjes om de ECU te resetten, staat in de sleutelhandleiding. Doe dit trouwens maar als eerste.

Over dat probleem wat je had tijdens het rijden: ging het indrukken van het gaspedaal gepaard met stotteren of inhouden? Als je het pedaal snel indrukte, sloeg de motor dan tijdelijk af? Zoja, zeker kijken naar de luchtmassameter.

Voor de ontsteking geldt ongeveer hetzelfde.

Oftewel: breng het ding naar de garage. Vervolgens kijken ze een beetje moeilijk en mompelen dat het allemaal goed komt. Twee-drie dagen gaan voorbij en je belt er een keertje achteraan. Ze zijn er aan bezig, zeggen ze. Na een week en nog wat vage telefoontjes besluit je zelf langs te gaan en tref je je auto op precies dezelfde plek als waar je em achter had gelaten. Je kaart het verontwaardigt aan bij de werkplaatschef. Ze gaan er nu ECHT naar kijken. Twee weken en weer een paar telefoontjes later kan je je auto eindelijk ophalen. Je krijgt een rekening voor een nieuwe ECU, brandstofpomp, bougies, bougiekabels, luchtmassameter en drie volle dagen werkplaatstarief. De oorzaak van het probleem hebben ze nooit gevonden, maarja....je bent blij dat je weer vervoer hebt. Je schrijft drie boze brieven en betaalt uiteindelijk mokkend de helft van de rekening. Een paar zorgeloze jaren gaan voorbij, tot die ene regenachtige dag dat je op weg naar een sollicitatiegesprek midden op de A2 stil staat, met precies dezelfde symptomen.

Injectie...mooi spul :7

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ben ik nu zo'n simpele ziel?

Een halve seconde een draaiende motor is feitelijk gewoon geen draaiende motor

Daarnaast geeft de TS al aan dat hij (met een volle tank) 600km heeft gereden.
De 1.6 rijd bij gecombineerd verbruik gemiddeld 1 op 14
Daarnaast heeft de Polo een benzine tank van 45 liter

Nu weten we alleen niet wat de TS zoal gereden heeft (alleen maar snelweg? kan 't me niet voorstellen)

Verbruik binnen de bebouwde kom: 1 op 10
Verbruik buiten de bebouwde kom: 1 op 18
Gecombineerd verbruik (gemiddeld) 1 op 14

Binnende bebouwde kom: 10 kilometer x 45 liter = 450km
Buiten de bebouwde kom: 18 kilometer x 45 liter = 819km (maar best bijzonder als je dat red)
Gecombineerd verbruik : 14 kilometer x 45 liter = 630 km

Go figure....

Waarom nog eens een re-post? Aangezien er allemaal theoriën losgelaten worden die aanzienlijk meer kosten met uitzoeken e.d. voordat je het hebt gevonden terwijl de oorzaak bijzonder simpel kan zijn.

Als je uitgaat van de benzine meter (dus nog een kwart tank) en deze blijkt een afwijking te hebben (iets wat vaker voorkomt) kan je lang blijven zoeken. Eerst proberen met 5 liter benzine is dan een snelle en goedkope poging... De benzine komt toch wel op (als ie 't weer doet)

[ Voor 23% gewijzigd door Harry op 20-02-2007 09:10 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

?

Jongens toch.

Auto start, maar acculampje blijft branden.

wanneer gaat dat acculampje branden ? wanneer de dynamo of altornator geen stroom leverd.

wanneer gebeurt dit ?
Altornator/dynamo waarschijnlijk defect OF V-snaar kapot/slipt.

De reden dat de auto afslaat is omdat de auto op de accu loopt ipv de dynamo/altornator, en dat houd deze niet zo lang vol (i.v.m. vonken bougies)

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45

Destruction

(ex-)Automonteur

Zoals al eerder gezegd is, soepkip, kun je niet echt spreken van een draaiende motor, aangezien hij maar een halve sec. loopt. Mijn vermoeden is ook dat d'r gewoon benzine in moet, zeker gezien het feit dat TS 600Km heeft gereden met een tank, en daar de verbruikscijfers naast leggen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
soepkip schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:22:
De reden dat de auto afslaat is omdat de auto op de accu loopt ipv de dynamo/altornator, en dat houd deze niet zo lang vol (i.v.m. vonken bougies)
Dan krijgt de accu de startmotor niet eens rond na 600km te hebben gereden. En ingeval van een lege accu zou je niet eens de benodigde 10V hebben voor een stabiele vonk.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 20-02-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
enzoronald schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:51:

En.. Kan je ons vertellen of je al wat wijzer geworden bent?

BMW 535D

Pagina: 1