Al een behoorlijke tijd bezit ik nu een Terratec Aureon 5.1 Sky (met VIA Envy24HT chip) die ik ooit eens via eBay op de kop heb getikt. Het geluid is zonder meer uitstekend te noemen, maar ik heb inmiddels zo enorm veel gezeik met deze kaart en zijn drivers gehad dat ik nu uit pure frustratie maar onboard geluid gebruik.
Ter informatie, ik maak gebruik van een setje Creative GigaWorks T20 speakers, gewoon stereo dus. Dingen als surround sound, EAX en digitale uitgangen betekenen daarom ook helemaal niets voor mij en ik heb er ook helemaal geen behoefte aan. Ik wil mooi stereogeluid en verder niets. De Creative X-Fi Xtreme Audio viel mij op, zou dat wat zijn? Zijn de drivers een beetje te pruimen (ik gebruik voorlopig nog gewoon XP, dus Vista-support boeit me niet)? Of kan ik beter bij andere merken, voor zover die nog niet door Creative zijn overgenomen en verdwenen, kijken, en zo ja, wat zouden jullie mij adviseren?
- Wanneer ik mijn computer op standby zet, werkt wanneer ik hem weer aanzet het geluid niet meer; alleen een reboot helpt dan. Dit lijkt een probleem te zijn dat zich voordoet bij de combinatie VIA Envy24 - nForce 4; als je een beetje op het net rondkijkt zie je dat het wel meer voorkomt. Niks aan te doen, lijkt me, maar wel erg jammer.
- Geluid opnemen via "Stereo Mix" werkt niet. Normaal kun je geluid dat door je speakers wordt afgespeeld op die manier opnemen, maar niet bij deze kaart.
- Als laatste is er nog het ontzettend irritante probleem dat, wanneer ik geluid afspeel via Winamp, hij niet altijd stopt wanneer ik een nummer afzet. De laatste halve seconde ofzo van het nummer wordt dan voortdurend herhaald, wat een soort mitrailleurgeluid oplevert (kan het niet beter omschrijven
). Ik heb één driverversie gevonden, 5.19d, waarbij dit probleem zich niet voordoet, maar dan heb ik nog altijd last van bovenstaande problemen.
Ter informatie, ik maak gebruik van een setje Creative GigaWorks T20 speakers, gewoon stereo dus. Dingen als surround sound, EAX en digitale uitgangen betekenen daarom ook helemaal niets voor mij en ik heb er ook helemaal geen behoefte aan. Ik wil mooi stereogeluid en verder niets. De Creative X-Fi Xtreme Audio viel mij op, zou dat wat zijn? Zijn de drivers een beetje te pruimen (ik gebruik voorlopig nog gewoon XP, dus Vista-support boeit me niet)? Of kan ik beter bij andere merken, voor zover die nog niet door Creative zijn overgenomen en verdwenen, kijken, en zo ja, wat zouden jullie mij adviseren?