Toon posts:

[Vista] Print Screen kleuren verloren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb sinds een tijdje Vista en ik probeer al een aantal dagen print screens te maken maar telkens gaan de kleuren verloren als ik een print screen maak. Ik heb de Ultimate versie van Vista met een 32 Bit processor (E6600) en heb een videokaart van ATi met de nieuwste DX10 en de nieuwste Catalyst. Mijn kaart is de Asus EAX1950XTX 512MB GDDR4. Kortom, een van dé nieuwere.

Hoe kan het nou dat ik kleuren verlies op screenshots? Bij Oranje wordt het heel licht roze, bij blauw wordt het licht groen ect. Enige ideeën?

ReSpawN

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sla je ze niet op als GIF?

Probeer eens als PNG :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Uberhaubt niet het opslaan. Als ik ze al IMPORT in Photoshop, Paint of wat dan ook, heb ik gelijk al die vermikte kleuren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt nu te gaan om een fout in Photoshop, misschien heeft daar iemand nog verstand van?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Plaats dan eens zo'n screenshot. Ik had nl. ook problemen met mijn Ati X800 en dat uitte zich oa. in artifacts in screenshots, terwijl het originele beeld er wel goed uit zag. Volgens mij was die kaart gewoon kapot (kreeg ook soms artifacts in games) dus heb maar een nieuwe kaart gekocht.

Zo zag het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91b27104db02a4901d80743e58114657/thumb.jpg

[edit] als het zich alleen voordoet in photoshop, zoasl in je laatste post staat, dan zal het idd wel aan photoshop liggen en is er niks mis met je videokaart en/of drivers.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 18-02-2007 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich nu ook voor als ik een VERSE image van een maat van mij, met een heel andere config van de zelfde pagina en kleuren bekijk, ook anders is. Ligt het dan ergens aan de kleuren processor of wat? In Catalyst staat alles op Default en in Photoshop (CS2 9.0) heb ik alle kleuren zogeheten al 'gereload' en alle oude settings verwijdert (CTRL inhouden bij boot).
Pagina: 1