Toon posts:

[XP] Programma om mail op server te controleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een paar jaar lang mailwasher gebruikt om te kijken of en welke berichten ik ontving op mijn vele verschillende e-mailadressen. Mail die ik niet wou hebben kon ik dan direct van de server kegelen voordat ik mijn mail ging binnen halen met thunderbird. Echter mailwasher liep om te de zoveel tijd altijd vast en als ik voor het eerste keer het programma opstarte dan duurde het een kwartier voordat ie alle mail langs de white/black/spam lijstjes had gehaald.

Ik zoek dus gewoon een programmaatje waarmee je kan zien welke mail er op de server staat en waarmee ik mail van de server kan verwijderen voordat ik het binnenhaal in thunderbird. Ik moet echter wel in staat zijn om de porten te kunnen veranderen in dat programmaatje (ik gebruik de standaard pop port en 2000 ivm freepops). Ik kan nergens een gratis programmaatje vinden dat daartoe in staat is.

Kent iemand een dergelijke programma?

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-07 13:02
Hmm, waarom zou je je mail willen verwijderen voordat je hem popt? In de tijd van de 56k modems snap ik het nog, maar met adsl lijkt me toch net zo makkelijk hem gewoon binnen te halen en in je mailprogramma ze te verwijderen? Of mis ik nu iets?

Verwijderd

Topicstarter
tiro schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:22:
Hmm, waarom zou je je mail willen verwijderen voordat je hem popt? In de tijd van de 56k modems snap ik het nog, maar met adsl lijkt me toch net zo makkelijk hem gewoon binnen te halen en in je mailprogramma ze te verwijderen? Of mis ik nu iets?
Het vervelende is dat bij thunderbird met meerdere accounts en verschillende folders de delete mail from server niet echt werkt. Ik bewaar mijn mail ook op de server en ik wil die dus schoonhouden van spam.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vreemd dat Mailwasher het niet goed doet, dat gebruik ik juist. Welke versie, gratis of betaald? Kun je niet eerst IMAP gebruiken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

LeHeraut: Ik heb er in een vergelijkbare config (9 accounts van 6 verschillende providers in 9 hoofdfolders) en alles werkt gewoon zoals 't moet.
Dus ook delete from server en dergelijke.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:34:
LeHeraut: Ik heb er in een vergelijkbare config (9 accounts van 6 verschillende providers in 9 hoofdfolders) en alles werkt gewoon zoals 't moet.
Dus ook delete from server en dergelijke.
Raar, want ik bij mij werkt die delete mail from server setting niet goed, of hij verwijdert het berichtje als hij binnenkomt en automatisch door een filter in een ander mapje wordt verplaatst of hij verwijdert hem helemaal niet en moet ik hem zelf door in te loggen via de webmail alles zelf verwijderen.

Zo ziet globaal mijn thunderbird eruit:

meerdere accounts -> Postvak In -> Filter gooit hem in van de verschillende mapjes die hieronder zitten -> Spam/Junk gaat naar Ongewenst.
Pagina: 1