Xerox Phaser 6100 Waste Box/Cartridge

Pagina: 1
Acties:

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 19:02
Enkele dagen geleden heb ik een tweedehands Xerox Phaser 6100 weten te bemachtigen.
Echter stuit ik op twee problemen, waarvan mij er op het moment 1 het meest bezig houdt.

Na het aansluiten van de printer bleek deze correct te werken en perfect af te drukken.

Na enkele dagen trad het eerste probleem op. De printer gaf namelijk aan dat de Waste Box vol was of niet geinstalleerd. Na het openen van de printer en het controleren van de Waste Box bleek deze helemaal niet vol te zitten of niet correct te zijn geinstalleerd.
Na het kleine beetje afval uit de Waste Box te hebben verwijderd en deze terug te hebben gezet in de printer bleef de foutmelding bestaan. Daarop volgend heb ik meerdere malen geprobeerd de Waste Box te installeren.

Daarbij kwam ik tot de ontdekking dat er achter de Waste Box een soort lipje zit dat op en neer kan. Wanneer dit lipje omhoog wordt gedrukt raakt hij de achterkant, waar een soort van connectieplaatje zit. De printer geeft in dit geval aan dat hij Ready is. Wanneer is lipje naar beneden hangt krijg ik de foutmelding weer. Wanneer het lipje omhoog staat is het niet mogelijk om de Waste Box te installeren.

Het is nu zo dat de printer wel print (Ready aangeeft) als de Waste Box niet is geinstalleerd, maar zodra ik de Waste Box wel plaats ik de melding weer krijg.
Op zich geen probleem, maar ik zou graag dat het afval gewoon in de Waste Box terecht komt en niet ergens rond dwarrelt in mijn printer.

Wellicht dat iemand mij hier van dienst kan zijn bij het verhelpen van mijn probeelm.

PS2 Snow White SRSM 20"

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Workaround: Plak het lipje even vast met wat plakband, en installeer vervolgens de waste cartridge. :)
Daarnaast zal het legen van een waste cartridge NOOIT werken bij deze machine, aangezien die dmv een lichts-sensor gemeten wordt. Als die vol is, is die vol. :)