Ik lees hier in een eBook dat de GPS signaal uit 2 delen bestaat. 1e deel voor burgerdoeleinden met nauwkeurigheid zo rond de 100 meter en 2e deel is versleutelde coördinaten voor militaire doeleinden met nauwkeurigheid van 23 meter.
Mijn eerste reactie was, klopt dit wel?
Hoe weet TomTom dan op een rotonde mij precies te vertellen welke afslag ik moet nemen.
Het kan natuurlijk zijn, dat hij aan de hand van je snelheid kan berekenen waar je in die 100 meter onnauwkeurigheid ongeveer bevindt. In dit kan opzich ook wel kloppen, want als ik tunnel in rijdt dan geeft hij nog een tijdje aan hoe ik moet rijden. Dit terwijl GPS signaal al is verdwenen.
Waar ik benieuwd naar ben, is de nauwkeurigheid van ruwe data die ik met een gps module ontvang.
Dus zonder allerlei correctie berekeningen of extra grondstation.
Ik wil namelijk met een kleine GPS module van een aantal van onze producten de positie bepalen.
Echter met een afwijking van 100 meter, heeft het geen zin meer.
Mijn eerste reactie was, klopt dit wel?
Hoe weet TomTom dan op een rotonde mij precies te vertellen welke afslag ik moet nemen.
Het kan natuurlijk zijn, dat hij aan de hand van je snelheid kan berekenen waar je in die 100 meter onnauwkeurigheid ongeveer bevindt. In dit kan opzich ook wel kloppen, want als ik tunnel in rijdt dan geeft hij nog een tijdje aan hoe ik moet rijden. Dit terwijl GPS signaal al is verdwenen.
Waar ik benieuwd naar ben, is de nauwkeurigheid van ruwe data die ik met een gps module ontvang.
Dus zonder allerlei correctie berekeningen of extra grondstation.
Ik wil namelijk met een kleine GPS module van een aantal van onze producten de positie bepalen.
Echter met een afwijking van 100 meter, heeft het geen zin meer.