Ik heb een Asus Striker Extreme, met Intel Core 6600, Corsair DDR2 TWIN2X2048-6400C4 ram, nVidia 8800gtx en een Tagan 600W-U25 voeding. (De rest van de hardware is inmiddels losgekoppeld.)
Wat gebeurt er:
Ik zet spanning op de voeding en MB geeft "CPU INIT" aan op lcd display. Vervolgens druk ik op de POWER knop en de fans beginnen te draaien (toen ik de harde schijven er nog aan had, spinden deze ook op), vid fan begint ook te draaien en ram ledjes lichten op. Maar er verschijnt geen beeld! Geen bios POST.
Ik weet dat de Striker issues heeft met Corsair TWIN2X2048-6400C4.
Wat heb ik al geprobeerd:
• 1 Corsair latje in het laatste DIMM slot (B2).
• CPU fan gecontroleerd.
• 8 pin 12 volt lijn onder heatpipe gecontroleerd (heb ik wel goed aangesloten dus).
• Clear CMOS uitgevoerd.
• 1 Kingston 1G latje in het laatste DIMM slot (B2).
• 1 Kingston 1G latje in het eerste DIMM slot (A1).
Help! Wat kan ik nog meer controleren? Of is mijn Striker simpelweg kapot?
Ik heb ook gelezen dat het vervangen van de BIOS chip kan helpen (weet niet meer waar). Hoe kom ik aan een nieuwe BIOS chip?
Wat gebeurt er:
Ik zet spanning op de voeding en MB geeft "CPU INIT" aan op lcd display. Vervolgens druk ik op de POWER knop en de fans beginnen te draaien (toen ik de harde schijven er nog aan had, spinden deze ook op), vid fan begint ook te draaien en ram ledjes lichten op. Maar er verschijnt geen beeld! Geen bios POST.
Ik weet dat de Striker issues heeft met Corsair TWIN2X2048-6400C4.
Wat heb ik al geprobeerd:
• 1 Corsair latje in het laatste DIMM slot (B2).
• CPU fan gecontroleerd.
• 8 pin 12 volt lijn onder heatpipe gecontroleerd (heb ik wel goed aangesloten dus).
• Clear CMOS uitgevoerd.
• 1 Kingston 1G latje in het laatste DIMM slot (B2).
• 1 Kingston 1G latje in het eerste DIMM slot (A1).
Help! Wat kan ik nog meer controleren? Of is mijn Striker simpelweg kapot?
Ik heb ook gelezen dat het vervangen van de BIOS chip kan helpen (weet niet meer waar). Hoe kom ik aan een nieuwe BIOS chip?
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator