Ik wil op mijn site zoveel mogelijk met divs werken, maar bij het volgende heb ik problemen. Ik heb een content die ik wil laten omringen door afbeeldingen (zodat je een mooi kader krijgt). Met tabellen is dit geen probleem maar tabellen dienen daar niet voor dus ben ik begonnen met divs om het voor elkaar te krijgen.
Ik krijg mijn divs wel juist gepositioneerd als ik een hoogte en een breedte meegeef in de buitenste container. Maar het probleem is nu dat ik dat niet wil omdat de content afbeeldingen zijn die van grootte kunnen varieren. Ik wil en kan ook niet met javascript werken omdat er ook nog tekst onder de afbeelding komt die ook weer kan varieren en waarvoor ik dus geen vooraf gedefinieerde hoogte kan voor geven. Dit is wat ik tot nu toe heb:
Als je dit test werkt alles prima (de afbeeldingen voor de borders zijn vervangen door kleuren). Maar als je nu de height & de width uit de buitenste container wegneemt wordt het een misselijk boeltje.
Heeft iemand een oplossing ik ben nu al een tijd op het web naar oplossingen aan het zoeken maar ik vind niets...
Ik krijg mijn divs wel juist gepositioneerd als ik een hoogte en een breedte meegeef in de buitenste container. Maar het probleem is nu dat ik dat niet wil omdat de content afbeeldingen zijn die van grootte kunnen varieren. Ik wil en kan ook niet met javascript werken omdat er ook nog tekst onder de afbeelding komt die ook weer kan varieren en waarvoor ik dus geen vooraf gedefinieerde hoogte kan voor geven. Dit is wat ik tot nu toe heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <div style="position: relative; width: 200px; height: 200px;">
<div style="position: relative">
<div style="position: absolute; top: 0px; left: 0px; height: 34px; width: 34px; background: #808080;"></div>
<div style="position: absolute; top: 0px; left: 34px; right: 34px; height: 34px; background: #909090;"></div>
<div style="position: absolute; top: 0px; right: 0px; height: 34px; width: 34px; background: #707070;"></div>
</div>
<div style="position: static; ">
<div style="position: absolute; top: 34px; bottom: 34px; left: 0px; width: 34px; background: #606060;"></div>
<div style="position: absolute; top: 34px; bottom: 34px; left: 34px; right: 34px; background: #404040;">afbeelding hier</div>
<div style="position: absolute; top: 34px; bottom: 34px; right: 0px; width: 34px; background: #303030;"></div>
</div>
<div style="position: static">
<div style="position: absolute; bottom: 0px; left: 0px; height: 34px; width: 34px; background: #505050;"></div>
<div style="position: absolute; bottom: 0px; left: 34px; right: 34px; height: 34px; background: #202020;"></div>
<div style="position: absolute; bottom: 0px; right: 0px; height: 34px; width: 34px; background: #000000;"></div>
</div>
</div> |
Als je dit test werkt alles prima (de afbeeldingen voor de borders zijn vervangen door kleuren). Maar als je nu de height & de width uit de buitenste container wegneemt wordt het een misselijk boeltje.
Heeft iemand een oplossing ik ben nu al een tijd op het web naar oplossingen aan het zoeken maar ik vind niets...