X1600 wil niet op P4P800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24
Ik heb mijn oude videokaart van msi vervangen door een X1600 265 mb van ATI de AGP Versie

Als ik de pc nu aan zet komt er helemaal geen beeld wel als ik de stekker van de monitor uithaal
krijg ik op mijn monitor te zien dat er geen singnaal is dus hij erkent wel iets

Ik heb een

P4P800 Deluxe
2x 512 PC3200 533 Kingston op Dual Channel
2,8 Ghz CPU
250Gig WD ata 100 Schijf

Oude videokaart was een MSI FX5200 128 MB

Alle connectors goed aangesloten de molex etc.

Laatste bios versie.
diverse bios instellingen veranderd, andere video kaarten. (die deden het wel)
Heb al gezocht op GoT en vond wat topics maar deze boden geen uitkomst.

Iemand die iets weet

Verwijderd

Heb je de extra stroom molex wel aangesloten ? En probeer anders een de videokaart in een ander systeem, als het daar niet werkt , RMA

• boswandeling
Heb ik ook al geprobeerd en de stekker zit er in.

Maar helaas geen resultaat.

[ Voor 24% gewijzigd door boswandeling op 18-02-2007 21:47 ]

Verwijderd

Is de cap. van je voeding voldoende?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Haal alle andere PCI-devices er eens uit als je die hebt? Werkt dat niet, dan RMA sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tomfish op 18-02-2007 22:12 ]

• boswandeling
De capaciteit is 350 watt en hij is net retour RMA het schijnt een nieuwe te wezen !

• Tomfish
Je hoort verder ook een bliepjes oid? Je Zou de kaart zoieso even in een andere computer zetten. Dan weet je namelijk zeker dat het niet aan jouw computer ligt. Over dat van dat de monitor aangeeft dat hij geen signaal heeft. Zegt dus ook dat hij helemaal geen signaal binnen krijgt. Tenminste bij mij is dat zo.

• boswandeling
Jepz. monitor plug je in en dan gaat standby lampje op oranje
Nieuwe vorderingen..

Heb een PCI kaart erbij gezet... deze geeft wel beeld. en windows ziet dan die x1600 wel :S

• boswandeling
Overigens geeft windows aan dat ie de hardware niet kan starten// wazig

• Tomfish
PrintScreen?

• boswandeling
Hierzo...

niet veel bijzonders denk

http://www.wijgaanlos.nl/...popup&pid=3272&fullsize=1

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
nVidia-drivers deïnstalleren, dan drivercleaner laten draaien. (helaas shareware tegenwoordig, maar nog goed te vinden.. ;) )
Daarna de ATI-drivers installeren.

• Tomfish
Er staat een uitroepteken bij het apparaat zelf. Ik heb Precies ditzelfde probleem gehad met een nieuwe XFX 6800XT. Het is een IRQ Conflict. Dit kwam mede doordat ik er een Creative X-fi in had. Toen ik deze eruithaalde was het probleem meteen verholpen. Uiteindelijk heb ik mijn x1600 RMA terug gekregen en die draait nu lekker in mijn systeempje. Inmiddels de 6800XT weer verkocht. Maar zoals ik al eerder zei: Wat heb je nog meer voor PCI apparaten in je PC zitten, en helpt het als je deze allemaal eruithaalt?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het was al gevraagd. Maar heb je die nieuwe kaart al in een andere PC geprobeerd?

Dat andere kaarten het op die P4P800 doen zegt namelijk helemaal niets over je x1600 ;)

• boswandeling
Gaan we proberen.... maar dit is al de 2e die we proberen............

Dus :S Dat met die drivers uninstalleren gaat niet op... kom nieteens beeld uit in bios.. laat staan dat ie windows start.

PCI kaarten zijn eruit... alleen hdd voeding en en voeding op de x1600 is aangesloten...

Hmmmm kan ik iets qua IRQ verandern in de bios.... of zou dat niet helpen

Zou ik onboard apparaten uit kunnen zetten ? zoals sound en lan ?

[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 18-02-2007 22:53 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MiK schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:51:
Gaan we proberen.... maar dit is al de 2e die we proberen............

Dus :S Dat met die drivers uninstalleren gaat niet op... kom nieteens beeld uit in bios.. laat staan dat ie windows start.

PCI kaarten zijn eruit... alleen hdd voeding en en voeding op de x1600 is aangesloten...

Hmmmm kan ik iets qua IRQ verandern in de bios.... of zou dat niet helpen

Zou ik onboard apparaten uit kunnen zetten ? zoals sound en lan ?
Pure gok hoor: is de X1600 geen x8 AGP kaart? Misschien dat je moederbord slechts x4 ondersteund en dat daarom de kaart niets doet?

• boswandeling
Goeie morgen allemaal......

p4p800 deluxe ondersteund 8x agp en 1.50 1.60 en 1.70 volt agp..... daar heb ik niet veel kaas van gegeten maar kan die kaart op 1.6 of 1.7 lopen ?

Vandaag wordt ie op een heel ander mobo getest met AMD cpu.... dit is p4..... ik ben benieuwd vind het een heel vaaag probleem.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Och, het zou niet de eerste keer zijn dat een bepaalde beeldkaart van fabrikant A niet werkt op een bepaald mobo, terwijl eenzelfde kaart van fabrikant B het er wel op doet. Even ongeacht welke GPU er gebruikt wordt, dat komt gewoon voor :)

• Tomfish
Tjha, het is een raar probleem opzich. Ik heb dezelfde kaart op een DFI PRO875B rev a. Hier draait de AGP op 1.5 volt ( niet verhogen, want dan kan je je kaart RMA sturen O-) ) Deze draait gewoon zonder IRQ's handmatig uit te schakelen.

• boswandeling
Okee ik weet genoeg van dat kreng :D hij is weer terug waar ie was...over paar weken koop ik nieuwe mobo met pci express etc dan ben ik van dat gedoe af.

Thnx voor jullie hulp iig

Verwijderd

Blorgg schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:44:
Och, het zou niet de eerste keer zijn dat een bepaalde beeldkaart van fabrikant A niet werkt op een bepaald mobo, terwijl eenzelfde kaart van fabrikant B het er wel op doet. Even ongeacht welke GPU er gebruikt wordt, dat komt gewoon voor :)
Ja daar kan je wel gelijk in hebben...
heb het ook gehad met een antec voeding met dit bord.. na veel speuren kwam ik er achter dat de bios revisie problemen had met de voeding...hij starte gewoon NIET op terwijl ik hem op mijn andere pc getest had en het goed deed _/-\o_ ... eigenlijk moet je eerst als je iets koopt van te voren even zoeken of er geen problemen zijn met je andere hardware ... _/-\o_ .

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:48:
[...]

heb het ook gehad met een antec voeding met dit bord.. na veel speuren kwam ik er achter dat de bios revisie problemen had met de voeding...hij starte gewoon NIET op terwijl ik hem op mijn andere pc getest had en het goed deed _/-\o_ ... eigenlijk moet je eerst als je iets koopt van te voren even zoeken of er geen problemen zijn met je andere hardware ... _/-\o_ .

• boswandeling
Dat had ik ook gedaan :) en kon er niets over vinden...... maar ga er vanuit dat de videoplank defect is.....
Spacebird schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:48:
[...]

heb het ook gehad met een antec voeding met dit bord.. na veel speuren kwam ik er achter dat de bios revisie problemen had met de voeding...hij starte gewoon NIET op terwijl ik hem op mijn andere pc getest was en het goed deed _/-\o_ ... eigenlijk moet je eerst als je iets koopt van te voren even zoeken of er geen problemen zijn met je andere hardware ... _/-\o_ .
Pagina: 1