€ 500 allround systeem

Pagina: 1
Acties:

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:55

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
Goedenavond

Er moet een nieuw systeem komen om de PIII te vervangen, maar nu heb ik dus iets samen gesteld en denk dat het wel goed is maat toch nog even de laatste check hier

doelstellingen: stil, paar jaar computeren, grafische instelling hoeven niet op max te staan

wat gaat ermee gebeuren: office'en, internetten, fotos branden/opslaan, een licht spelletje als cod2 of Americas Army, downloaden

gaat gekocht worden bij Alternate is in de buurt dus kan ik dat gewoon afhalen

de onderdelen
processor

AMD Athlon™ 64 3500+ (Boxed, OPGA, "Orleans") €89
lijkt me gewoon een goede processor een 3800 x2 ligt net niet in het budget het Am2 voetje voor goede uitbreidingen later

MSI K9N Neo-F nF5 (Retail, Sound, Gb-LAN, RAID) €75

lijkt me gewoon een mooi moederbord

Asus Extreme AX1300Pro Silent (Retail, TV-Out, DVI) €75
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jaxv71.jpg
lijkt me een stille videokaart :P mooie passieve koeling.

Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-667 Kit (Retail, KVR667D2N5K2/1G) €75
voorlopig 1 GB
2x een reepje van 512 dus dualchannel

Samsung SpinPoint T166 Bulk, HD160HJ, NCQ 160GB 8MB cache 7200 rpm € 59
lijkt me voldoende samsung harde schijven schijnen stil en snel te zijn....

CoolerMaster Elite 331 (Retail, Zwart) € 39
Een mooie kast voor een mooie prijs, let wel de kast komt in de huiskamer te staan.

CoolerMaster Extreme Power 380 watt € 39
De reviews spreken elkaar tegen de een zegt dat de voeding stil is en de ander zegt dat ie een herrie maakt…

Arctic-Cooling AF12025 Fan (Retail, 3-Pin aansluiting) € 9
Er is nog een mogelijk heid om een fan te plaatsen laten we dat dan ook maar doen.

Samsung SH-S183A (Bulk, Zwart) € 35
Lijkt me een mooie brander

LiteOn SOHD-16P9 (Retail, zwart) €19
Dvd speler is gewoon handiger om twee drives te hebben

Totaal € 514

De vragen:
kan dit stiller?
de voeding is die nu echt stil?
Misschien toch een andere videokaart
Opmerking en/ofaanmerkingen sta ik open voor :P

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je twijfelt over de videokaart, waarom leg je dan niet een paar kaarten tussen de 50 en 100 euro naast elkaar, en ga je daar benchmarks van zoeken?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
het budget is € 500 dus kan er ech :) t niet meer bij

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je kan hier niet een paar jaar spellen mee spelen.
Je kan er nu nog wel mee spelen, als je niet te zware eisen hebt, maar over een jaar lukt dit al niet meer (vrees ik).
Eigenlijk moet ik je aanraden om gewoon verder te sparen...

Ik vond vanmiddag een 3600x2 voor dezelfde prijs, dus misschien kan je die beter kiezen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/7066/naamloos1212sn0.jpg

Sneller stiller etc

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/7361/naamloos131313qn5.jpg

Deze laatste setup is beter, mischien niet passief maar je hoort zo'n ac koeler niet en het koelt uitstekend!

[ Voor 50% gewijzigd door Solid_Aapie op 18-02-2007 23:29 ]

Specs

• Quacka
solid: jammer dat je niet gekozen hebt voor de 4400-kast. Die is met voeding... En volgens mij 10 euro goedkoper..

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Solid_Aapie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:24:
[afbeelding]

Sneller stiller etc

[afbeelding]

Deze laatste setup is beter, mischien niet passief maar je hoort zo'n ac koeler niet en het koelt uitstekend!
En op welke schijf ga je de software installeren? :P

Volgens mij past die X2 dus niet in het budget, zeker niet als je er nog een paar tientjes voor een HD bij moet rekenen.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:03

aex351

I am the one

Je kan beter investeren in een C2D. E4300. Hetgene wat je nu koopt is praktisch allemaal end of line betreft AMD. AM2+ komt eraan en zelfs die socket zal er niet lang blijven. Met de 775 socket kan je voorlopig nog enkele kanten op.
De reviews spreken elkaar tegen de een zegt dat de voeding stil is en de ander zegt dat ie een herrie maakt…
Dat komt omdat de een iets anders is gewend dan de ander. Wanneer je oude voeding plots heel veel kabaal aan het maken is of zelfs altijd al veel kabaal heeft gemaakt dan zal die voeding inderdaad stil zijn. Maar stil en geluid zijn 2 afzonderlijke dingen. Waar het omgaat is naast de specs de fan en controller dat in zo'n voeding zit. Je kan ook gewoon een losse fan kopen en die erin plaatsen met een beetje knip en plak werk.

Pas op! wanneer je bezig gaat met het stiller maken van je PC kan aanzienlijk wat tijd in gaan zitten aangezien als je onderdeel 1 stiller hebt gemaakt je onderdeel 2 ook stiller moet maken en ga zo maar door :P .

[ Voor 62% gewijzigd door aex351 op 19-02-2007 00:21 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Jup ben de hdd vergete 8)7

Ene ff over die kast, ja die is goedkoper maar dit is 1 vd stilste voedingen te koop. En ik denk dat de 3600 wel een goede keus is een 4300 is zeker te duur.

Specs

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:03

aex351

I am the one

Die voeding en stil :p

< dit stukje webruimte is te huur >

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
bedankt to zover

even wat het budget een beetje op gekrikt
en voila:

Afbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l140/aeropiet/GoT/alternate1.png
toch een iets snellere harde schijf genomen en de 3800 x2

wat vinden we er nnu van?

~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Goed, alleen die DVD-Rom kan je er opzich ook wel uitlaten, scheelt je weer 20 euro !

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
dat is wel zo maar het zijn oudere mensen die er mee om moeten gaan dus ff een cdtje branden is dan met 2 drives weer makkelijker

~Leonardo Da Vinci~

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
die x1300 gaat america's army echt niet trekken hoor ;)
ik heb hier een nvidia 6800ultra en met shadows off en en verder alles op medium haal ik meestel 25 fps op de maps voor 2.7 en op de nieuwe 2.7 maps ong. 13. AA is dan ook niet meer een licht spelletje.
dus als je een beetje lekker AA wilt spelen zou ik een GPU met een beetje meer juice nemen ;)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:46

Willem2

Ω is futile

Ik zou voor de videokaart een MSI GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) NX7600GS-T2... € 99,26 nemen en dan die 2de DVD speler eruit knikkeren. Als je op Toms Hardware kijkt zul je zien dat deze kaart in de meeste gevallen beduidend sneller is dan de 1300 van Ati. De kaart die ik hierboven noem is ook passief gekoeld. Ik heb hem zelf en speel er op1280*1024 met AA op 2x Company of Heroes en Supreme Commander mee naar alle tevredenheid (icm. een C2D 6300 CPU en 2GB geheugen).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
oke kzal het er is over hebben want ik zit eigenlijk al over het budget heen :'(

~Leonardo Da Vinci~

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

En je gaat een Linux distributie draaien? of ben je ook de Vista Basic OEM voor het gemak vergeten (à 80 euri). Dan ga je nog meer over het budget heen.

Tis maar een constatering :)

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Als je echt een stille voeding wilt moet je de nexus real silent power supply nemen. Deze is maar 300 watt, maar een systeem als in de TS gerbuikt echt geen 300 watt. Deze voeding maakt minder herrie als een harddisk (samsung 250GB) hier.

Op hardware.info staan tests van voedingen waar bij staat hoeveel geluid een voeding maakt.

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
littlejoannes schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:04:
En je gaat een Linux distributie draaien? of ben je ook de Vista Basic OEM voor het gemak vergeten (à 80 euri). Dan ga je nog meer over het budget heen.

Tis maar een constatering :)
er ligt er een windows XP prof en een linux distributie ubuntu 6.10

~Leonardo Da Vinci~

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door aerofreak op 19-02-2007 17:26 ]

~Leonardo Da Vinci~

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l140/aeropiet/definitief.jpg

zo dit is wat ik denk dat ik ga bestellen nog comments???

~Leonardo Da Vinci~

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
ik blijf van menig dat die GPU te traag is om lekker AA te kunnen spelen, voor de rest ziet het er wel goed uit ;)

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
!GN!T!ON heeft gelijk. Voor hetzelfde geld kun je een nVidia 7600GS kopen die twee keer zo goed presteert. VGA Charts.

Edit:
Ow, ik zie dat je bij alternate gaat kopen. Dan ben je al gauw 50-100 euro duurder uit met jouw systeem. :/ Zeker weten dat je niet bij een andere webshop gaat kopen? Bijna even makkelijk hoor.
Als je budget 500 euro is, moet je echt niet bij alternate gaan kopen. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Joep op 20-02-2007 16:09 ]

• Quacka
Joep Stoffels schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:56:
!GN!T!ON heeft gelijk. Voor hetzelfde geld kun je een nVidia 7600GS kopen die twee keer zo goed presteert. VGA Charts.

Edit:
Ow, ik zie dat je bij alternate gaat kopen. Dan ben je al gauw 50-100 euro duurder uit met jouw systeem. :/ Zeker weten dat je niet bij een andere webshop gaat kopen? Bijna even makkelijk hoor.
Als je budget 500 euro is, moet je echt niet bij alternate gaan kopen. :P
salland bijv.
Erg goedkoop en staat verder prima bekend. Ik heb net een systeem samengesteld: Ik kon alles daar kopen, want het prijsverschil met andere shops was er haast niet. (althans met andere betrouwbare shops)

Pagina: 1