Toon posts:

[Flash] mailto: toekennen aan swf button

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled en gegoogled maar ik kom er niet uit.
Ik heb een e-mail swf button (mail.swf) en daar wil ik een mailto:xxx@yyy.nl aan toekennen zodat als iemand op de swf klikt, het e-mail programma wordt gestart. Met een jpg is dit simpel, maar bij de swf krijg ik in Dreamweaver niet de link invulmogelijkheid te zien. Googlen levert me alleen op dat ik in Flash een actie moet toekennen aan de fla (en dan de swf moet maken):

code:
1
2
3
on (release) {
getURL("mailto:xxx@yyy.nl");
}

Maar de fla heb ik dus niet van deze button, kan ik het ook op een andere manier oplossen ?
Of moet ik bovenstaande code in de html plaatsen van de pagina waar de swf in staat ? En zo ja, waar dan ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 21:32 ]

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

In principe moet je de fla hebben. Ik kan me voorstellen dat je met het afvangen van window events op een of andere manier hetzelfde kunt bereiken, maar dat is niet wat je wilt. Mijn advies: pas de fla aan, leer flash en maak je eigen button, of gebruik gewoon een plaatje.

[ Voor 71% gewijzigd door Reveller op 18-02-2007 21:38 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Topicstarter
Reveller schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:36:
In principe moet je de fla hebben. Ik kan me voorstellen dat je met het afvangen van window events op een of andere manier hetzelfde kunt bereiken, maar dat is niet wat je wilt. Mijn advies: pas de fla aan, leer flash en maak je eigen button, of gebruik gewoon een plaatje.
Om de swf om te zetten naar een fla heb ik een decompiler nodig (Sothink of zo) en die heb ik niet. Flash ken ik een beetje, dus ik kan aan een fla wel een actionscript toekennen. Nu is het swf'je wat ik heb gemaakt in Mix-FX dus erg speciaal. Als ik zelf wat had willen brouwen had ik wel een jpg-tje gemaakt voor de button. Dus, nogmaalzzzz, is er een andere oplossing ? Bijvoorbeeld een doorzichtig gifje over de swf heenleggen die de link bevat ? Kan dat ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:51:
[...]
Bijvoorbeeld een doorzichtig gifje over de swf heenleggen die de link bevat ? Kan dat ?
Als je beide juist positioneerd met de juiste html/css code kan dat idd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Als je beide juist positioneerd met de juiste html/css code kan dat idd.
Hoe positioneer je dan de GIF precies over de swf heen ? Ik heb nu een cel waarin de swf zit, ik kan daar toch geen cel overheen plaatsen waar ik de doorzichtige gif met dezelfde afmetingen als de swf plaats (p.s. ik werk met Dreamweaver).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 22:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:06:
[...]

Hoe positioneer je dan de GIF precies over de swf heen ? Ik heb nu een cel waarin de swf zit, ik kan daar toch geen cel overheen plaatsen waar ik de doorzichtige gif met dezelfde afmetingen als de swf plaats (p.s. ik werk met Dreamweaver).
In principe hoef je niet eens een gif te nemen, je moet gewoone en element (bijv een span) over je swf heen positioneren (zie css documentatie) en daarbij goed op de z-index letten.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Kun je niet je SWFje aanpassen in Mix-FX?
Anders wordt je HTML wel erg vies (en zo hoort het natuurlijk niet).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:14:
[...]

In principe hoef je niet eens een gif te nemen, je moet gewoone en element (bijv een span) over je swf heen positioneren (zie css documentatie) en daarbij goed op de z-index letten.
Heb je ergens een voorbeeld of een manual waarin deze handelswijze wordt beschreven ? CSS etc. is voor mij nieuw.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het internet staat vol met allerlei manuals ;)

Overigens heb ik het idee dat jij op niet geheel legale wijze allerlei swf-jes probeert te gebruiken voor eigen doelen. GoT is absoluut geen platform om swf-jes weer terug te decompilen. Heb je de source, dan heb je geluk, zo niet, dan neem je maar contact op met de makers om de source te krijgen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.