Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belasting: alsnog loonheffing betalen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Enige tijd geleden heb ik een brief van de belastingdienst gekregen dat ik aangifte moet doen over het jaar 2006. Normaal gsproken krijg ik nooit bericht, maar dit jaar dus wel, maar ik heb in elk jaar wel aangifte gedaan met de zogehete T-biljet.

Na alles ingevuld te hebben kwam er een bedrag uit van € 852,- uit dat ik moet terugbetalen aan de belasting. Wel dat mij opviel is dat mijn werkgever helemaa geen loonheffing heeft ingehouden, snap eigenlijk niet waarom?? Dacht dat werkgevers altijd verplicht waren om loonheffing in te houden!
Nu is mijn vraag waarom ik zoveel terug moet betalen terwijl ik neit eens zoveel heb verdiend, ik ben tenslotte een student. Hieronder zal ik wat uitgebreide gegevens verstrekken over mijn inkomen van het jaar 2006:

Loon: € 8926,-
Ingehouden loonheffing: € 0,-
Arbeidskorting: € 64,-
Ingehouden bijdrage ZVW: € 545,-

Ik heb in het jaar 2006, 6 maanden full-time gewerkt als verkoopmederwerker en de laatste 6 maanden heb ik gestudeerd. Ik heb elke maand netjes mijn loonstrookje binnengehad zonder dat er loonheffing is ingehouden op mijn loon. Kan ik er voor zorgen dat de werkgever verplicht is om dat aan de belastingsterug te batalen zij hebben ten slotte niks ingouden op mijn loon. In 2005 heb ik ook aangifte gedaan toen hadden ze ook geen loonheffing ingehouden maar toen kreeg ik wel geld terug van de belasting.

Hoop dat ik meer duidelijkheid kan krijgen....

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

Dido

heforshe

Dat bedrag zal wel ongeveer kloppen (30% van 9000 = 3000 euro, minus de loonheffingskorting, kom je wel in de juiste buurt, dus).

Je kunt je baas wel vragen om het te betalen, maar dan wil hij het van jou hebben, normaliter betaal jij het namelijk ook (je krijgt dus minder).

Wat betekent mijn avatar?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

(jarig!)
Moet je niet aangeven op de belastingverklaring die je voor iedere baan tekent of er loonheffing ingehouden moet worden? En is het daarmee niet een beetje je eigen fout? :)
Ik denk niet dat je werkgever er iets aan kan veranderen, behalve dan dat hij het alsnog bij jou inhoudt en aan de belasting betaalt, maar dat komt dan voor jou op hetzelfde neer. Bel eens met de belastingdienst of er nog wat aan te doen valt, of dat je in termijnen kunt betalen ofzo. Vragen kan altijd!

Zo scherp als een voetbal!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Je had natuurlijk ook in een eerder stadium kunnen informeren waarom er geen loonheffing ingehouden werd. Als ik €1500/maand zou verdienen zonder dat er belasting ingehouden werd dan zou er in januari al een belletje zijn gaan rinkelen.

Denk dat er niets anders op zit dan te betalen. Wellicht dat het in termijnen kan. Je werkgever betaald de loonheffing sowieso niet, die houdt het alleen maar in. Je zult het toch echt zelf moeten betalen, linksom of rechtsom.

Misschien dat je het bedrag d.m.v. enkele aftrekposten (ziektekosten, scholingsuitgaven et cetera) nog wat terug kunt brengen. Zie hiervoor dit topic: Belastingdienst 2006 (aangifte).

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 18-02-2007 21:42 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Reptile209 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:25:
Moet je niet aangeven op de belastingverklaring die je voor iedere baan tekent of er loonheffing ingehouden moet worden? En is het daarmee niet een beetje je eigen fout? :)
Dat formulier is voor de loonheffingskorting en niet voor de loonheffing zelf ;) .

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Klopt, en als je DAT formulier niet invult, wordt je automatisch berekend volgens het 52% tarief.
Pagina: 1