Toon posts:

kpn internetminbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eind november 2006 is het bellen vian mijn ibp abbo niet meer mogelijk.
ook het gebeld worden lukt niet meer daarnaast lukt het niet via de eb draadloos te internetten.

Via mijn kpn, mijn nummer doorgeschakeld naar mobiel.

Gevolg erg veel extra mobiele kosten en flink portie frustatie.

Verder reageert KPN helemaal nergens op, de HD geeft aan dat je maar geduld moet hebben.
Kosten moet je schriftelijk declareren, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
Terugbel beloftes worden gewoon niet nagekomen.
Via de mail reageert men ook met de opmerking geduld te hebben.
Laatste rekening gestorneerd, maar ook daar reageert men niet op.
Waardeloze HD, de mensen die daar zitten kunnen er ook waarschijnlijk niks aan doen, maar als je ze al te pakken hebt, krijg je ook nog geen enkel zinnig antwoord of reactie...

Wie heeft ook deze ervaring, en weet misschien welke storing zo ingewikkeld kan zijn zodat ze niet in staat zijn eea te repareren.
Heeft verder iemand een suggestie om toch op het gewone telefoonnummer bereikbaar te zijn,
zonder de hoge kosten van het doorschakelen naar de mobiel.
Of suggestie om het draadloos wel aan de praat te krijgen.....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik had deze reactie in onderstaand topic willen plaatsen:

[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:12:
Sinds eind november 2006 is het bellen vian mijn ibp abbo niet meer mogelijk.
ook het gebeld worden lukt niet meer daarnaast lukt het niet via de eb draadloos te internetten.

Verder reageert KPN helemaal nergens op, de HD geeft aan dat je maar geduld moet hebben.
Kosten moet je schriftelijk declareren, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
Terugbel beloftes worden gewoon niet nagekomen.
Via de mail reageert men ook met de opmerking geduld te hebben.
Laatste rekening gestorneerd, maar ook daar reageert men niet op.
Waardeloze HD, de mensen die daar zitten kunnen er ook waarschijnlijk niks aan doen, maar als je ze al te pakken hebt, krijg je ook nog geen enkel zinnig antwoord of reactie...

Wie heeft ook deze ervaring, en weet misschien welke storing zo ingewikkeld kan zijn zodat ze niet in staat zijn eea te repareren.
Heeft verder iemand een suggestie om toch op het gewone telefoonnummer bereikbaar te zijn,
zonder de hoge kosten van het doorschakelen naar de mobiel.
Of suggestie om het draadloos wel aan de praat te krijgen.....
Contracht laten ontbinden vanwege wanprestatie een mogenlijkheid?
Ik kan niet veel zinnigers bedenken dan een brief naar de directie of blijven wachten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
Zoek de media op, helpt ALTIJD in dit soort zaken. Kijkers van Kassa smullen hier van :)

Verwijderd

bel 'ns naar de storingsdienst 0800-0407, die kunnen een mooie bos bloemen sturen O-) (als je er vriendelijk om vraagt). 0800-0505 bellen is een avontuur op zich, lange wachtrijen en de verbinding wordt vaak verbroken. Contract ontbinden kan (wanprestatie) maar dit proces gaat lang duren ben ik bang.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 21:24 ]

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 18:10
Wat ik als ex-IPB abbonnee in een dergelijk geval deed was het volgende:
*Zorgen voor een 084 nummer
*een losse ATA (analogue telephone adapter)
Ik had het 084 nummer in de ATA geprogrammeerd en mijn normale nummer daarnaar doorgeschakeld. De telefoon moet je dan aansluiten op de ATA dit werkte perfect en kost geen geld. Het grootste nadeel is dat je bij het bellen een verkeerd nummer meestuurd naar mensen. Voorwaarde is wel dat je ADSL verbinding goed moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 18-02-2007 21:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:12:

vraag een verwijsbandje aan bij KPN, dan worden mensen "doorverwezen" naar je 06 nr

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
joop99 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:26:
Wat ik als ex-IPB abbonnee in een dergelijk geval deed was het volgende:
*Zorgen voor een 084 nummer
*een losse ATA (analogue telephone adapter)
Ik had het 084 nummer in de ATA geprogrammeerd en mijn normale nummer daarnaar doorgeschakeld. De telefoon moet je dan aansluiten op de ATA dit werkte perfect en kost geen geld. Het grootste nadeel is dat je bij het bellen een verkeerd nummer meestuurd naar mensen. Voorwaarde is wel dat je ADSL verbinding goed moet zijn.
Klinkt al een interessante optie, maar moet je wel weten hoe je aan die ATA komt en hoe je die programeert,
overstappen is zeer waarschijnlijk wel de volgende stap, echter wil ik graag eerst de extra gemaakt kosten in elk geval terug hebben, dit is wel toegezegd echter doet de KPN hier natuurlijk ook helemaal niks mee (tot nu toe).
Elke nummer wat je van de kpn ook maar belt, geeft enkele zinnige reactie, waarschijnlijk gaat dat sturen van die bos bloemen ook verkeerd.
Daarnaast is vriendelijk blijven intussen wel heel erg lastig geworden.

Verwijderd

Ik ben er helemaal mee gestopt met de helpdesken bellen, welke dan ook. Lange wachttijden, wat al een slechte reclame is, duur en vaak ongeholpen neerleggen. Ik stuur alleen nog maar een email en word er niet binnen 3 dagen gereageerd dan gaat er een aangetekende brief de deur uit, met retour ontvangst, met de eis om het probleem binnen 7 dagen te verhelpen.

Helaas wachten concumenten te lang of blijven eeuwig met de helpdesk aan de gang. Daarintegen hoop ik dat vaker mensen een aangetekend schrijven versturen, zeker omdat je daarmee een wettig bewijs in handen heb ipv. een praatje aan de telefoon.

Mijn advies is dan ook om een aangetekend schrijven te versturen en om tekst en uitleg vraagt + een vergoeding voor de gemaakte kosten van je mobiel, lijkt me niet meer dan billijk. Gaan ze hier niet mee akkoord, een brief richting de ombudsman met de KPN brief erbij en laat hun het dan verder afhandelen.

Overigens valt het me op, zit zelf bij Chello, dat automatische incasso daar ook niet helemaal klopt. Iedere maand word er op andere data's afgeschreven, soms met 2 weken verschil en onlangs merkte ik dat er in december 2 maal was afgeschreven. Hoe dan ook, het lijkt wel of ze steeds meer op personeel bezuinigen om de omzet hoog te houden maar dat alle diensten gewoon ondermijnd worden door een minimale personele bezetting. Ben blij dat er straks een klachten commissie komt voor providers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net gebeld door de kpn hoe het kon dat ik opnam terwijl ik aangaf niet gebeld te kunnen worden.............. wat en #$^^&#!& organisatie.

Vorige week de rekening gestorneerd en nu een reactie op een brief van bijna twee mnd oud toeval?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Een tip, sla een tray blikken met geduld en beleefdheid in en bel dan nog eens naar de helpdesk. Blijf netjes, blijf wachten en leg gewoon het hele probleem van het begin af aan uit. Dat is handig in het geval je het probleem opgelost wilt hebben, want mij lijkt het dat je een brakke EB hebt (op voorhand dat je het ding tegen je ISRA aan hebt staan).
Anders pak je diezelfde blikken en ga je opzeggen. Zeg dat je er genoeg van hebt en dat je weer terug wilt naar de oude situatie.
Waarom naar de oude situatie? Omdat het van daaruit makkelijker is om over te stappen naar een tele2 of wanadoo of wat dan ook.

ps. storneren is leuk maar het helpt niet echt. behalve dat jij denkt dat het wat helpt.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
beleefd ben ik steeds gebleven, immers die mensen van de helpdesk kunnen er ook niet veel aan doen.
Ik heb al een nieuwe EB gekregen( 3 stuks) en nee staat niet tegen de ISRA aan.
De laatste tip is zeker de moeite waard.

ps idd het zal wel niet helpen echter is het voorlopig het enigste wat ik kan doen, bovendien heb ik al erg veel extra kosten gemaakt middels het dooverbinden naar mobiel.
verder zal het wel toeval zijn.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 18:10
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:42:
[...]
Klinkt al een interessante optie, maar moet je wel weten hoe je aan die ATA komt en hoe je die programeert,
overstappen is zeer waarschijnlijk wel de volgende stap, echter wil ik graag eerst de extra gemaakt kosten in elk geval terug hebben, dit is wel toegezegd echter doet de KPN hier natuurlijk ook helemaal niks mee (tot nu toe).
Elke nummer wat je van de kpn ook maar belt, geeft enkele zinnige reactie, waarschijnlijk gaat dat sturen van die bos bloemen ook verkeerd.
Daarnaast is vriendelijk blijven intussen wel heel erg lastig geworden.
De ata die ik heb (en heb gebruikt i.c.m. IPB) is een grandstream handytone 386, deze gebruik ik nu bij tiscali i.c.m. het bellen via tiscali en een bel budget abbonement in plaats van een line switch. Tiscalici werkt tot nog toe naar tevredenheid. Het bellen naar de helpdesk kost dan wel 30 cpm maar je hebt snel iemand aan de telefoon en tot nog toe is de ervaring dat ze meedenken en het probleem oplossen. De kosten van het abbonement zijn ook nog eens veel lager. Mochten ze in de toekomst overgenomen worden door KPN dan zien we dan wel hoe het dan gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk!!!!!

Vandaag is het eindleijk opgelost, er is een monteur geweest deze heeft een nieuwe experiabox geplaatst(speedtouch).

Het draadloze internet werkte gelijk weer, bij de siemensbox blijken de voip en wifi aan elkaar gekoppeld te zijn, je hebt beide o beide niet.
Daarna koste het nog wel moeite om de telefoon weer in de lucht te krijgen.
uiteindelijk bleek de experiabox ingesteld te zijn voor de kpn server in arnhem en mijn gegevens aan de kpn zijde op de server in amsterdam.
Daarna beide voor amsterdam ingesteld door de monteur en eea werkte....

Waarschijnnlijk zijn de siemens boxen bij mij toch niet defect geweest en had dit probleem in eerste week van december ook opgelost kunnen worden...
Goede monteur echter over de kwaliteiten van de helpdeskmedewerkers en 1e/2e lijn medewerkers heb ik nu toch wel twijfels.
Pagina: 1