Toon posts:

[wireless] afstand overbruggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zij er hier mensen die ervaring hebben met een N-router. Ik had gedacht aan WRT300N.
Momenteel heb ik een probleem er komt internet toe in 1 huis en het zou moeten beschikbaar zijn in een buitenverblijf +/50m verderop.
Momenteel staat er een gewone WRT54g, en komt de verbinding juist toe, als ik aan het raam zit heb ik verbinding maar verder in het huis niet. Ik heb al gekeken om een WAP54G te plaatsen als repeater, maar die heeft slechts 13% ontvangst wat te nipt is om te werken.
Heb daarjuist eens getest met een Belkin mimo-router, maar hier geraak ik niet verder of met de WRT54G.
Of zijn er mensen die een andere oplossing hebben?

Verwijderd

Pringles antenne of iets dergelijks geprobeerd?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wat voor een wrt54g heb je? versie? als je een versie 1 2 3 of 4 hebt kun je er simpel ddwrt op zetten en de transmit power verhogen van je draadloze gedeelde, daardoor zou je al een stuk verder kunnen komen.

bij een versie 5 is dit trouwens ook mogenlijk maar gaat wat moelijker

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit reeds bij mij thuis getest met dd-wrt in versie 5.0 te plaatsen, en dat maakt bijna geen verschil uit in afstand.
Maar als ik het goed begrijp kan dit toch ook geen verschil maken, als er enkel meer wattage uitgezonden wordt vanuit de AP en niet vanuit je netwerkkaart van je laptop wordt de afstand toch niet groter? of ben ik hier verkeerd in mijn redenatie?

Maar ginder staat er een versie 7.0(wist zelf niet dat het reeds bestond) dus ik weet niet of er hiervoor reeds een andere firmware voor bestaat en zoja werkt.