Toon posts:

[XP + IE7] informatiebalk stuurt me steeds naar helppagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een net nieuwe laptop Internet Explorer geupgrade naar versie 7.

Als ik nu probeer Flash te downloaden (of op een site kom die Flash gebruikt), dan krijg ik die gele informatiebalk. In de balk staat dat ik erop moet klikken - het lijkt me dat de bedoeling is dat ik daarmee instellingen kan wijzigen en die download goedkeuren. Maar als ik op de balk klik, dan krijg ik een piepklein popup-menu met de optie 'more information' te zien. Het is net alsof ik rechts geklikt zou hebben (en ja, als ik rechts klik krijg ik precies die zelfde popup). Zie onderstaand plaatje (de muiscursor is weggevallen, maar bevindt zich in de linkerbovenhoek van die mini-popup.

Afbeeldingslocatie: http://syboor.eu/ieinfobar1_s.png

Als ik elders op de informatiebalk klik, dan verplaatst de popup zich mee. Als ik op de popup zelf klik, dan krijg ik onderstaande helppagina.

Afbeeldingslocatie: http://syboor.eu/ieinfobar2_s.png

Oftewel iedere keer dat ik op de informatiebalk klik, krijg ik een helppagina die me vertelt dat ik op de informatiebalk moet klikken. Ik heb het met twee verschillende muizen uitgetest, en bij beide muizen heb ik ook geverifieerd dat op andere locaties dan in de informatiebalk er *wel* een verschil is tussen links en rechts klikken.

Weet iemand wat hier de oplossing voor is? Ik zou graag wel van die informatiebalk gebruikt blijven maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 20:07 . Reden: plaatjes verkleind ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al eens bij je internet opties gekeken om te kijken hoe je activeX kan aanzetten ;)

De balk is gewoon louter informatief, en hoeft geen opties weer te geven. (ActiveX is gewoon uitgeschakeld)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
ActiveX staat echt wel aan hoor! Ik heb de Adobe site aan de 'trusted sites' toegevoegd, en de security settings daarvan zo laag mogelijk gezet. Onderin het scherm (is niet te zien op te screenshots) is ook aangegeven dat ik in de Trusted Zone zit. [maar lees onderaan verder bij update 2...]

Ik hoop graag op een oplossing waarmee ik die balk wel kan gebruiken.

Maar daarnaast. Misschien is die balk louter informatief. Maar momenteel werkt zowel de Flash-installatie site als site die Flash gebruiken gewoon niet, en ik hoop dat ik via die balk iets kan wijzigen aan de instellingen waardoor het wel gaan werken. En echt, ik heb al vanalles geprobeerd vanuit de security settings. Inclusief de specifieke setting waarmee je 'gewone' popups voor ActiveX-installaties zou moeten krijgen, in plaats van die information bar.

Update: heb IE7 uninstalled en het blijkt dat ik nog precies hetzelfde probleem heb in IE6. Ook dezelfde balk, iets andere popup tekst ("Information Bar Help"), maar ook weer dezelfde helppagina. Heb niet bepaald zin om heel SP2 eraf te gooien alleen maar vanwege die stomme balk.

Verder heb ik het ook met de hotkeys Alt+N en Spacebar geprobeerd. Daarmee krijg ik hetzelfde mini-popup-menu als wanneer ik de muis gebruik.

Het is ook niet zo dat er helemaal geen ActiveX dingen werken. Windowsupdate werkt bijvoorbeeld wel. Daar heb ik toen ik IE7 ging installeren (inderdaad met handmatige wijzigingen in de security instellingen) de control zelf geinstalleerd. Volgens de tekst in de informatiebalk is het probleem een control die al eerder geinstalleerd is. Volgens het Control Panel heb ik Flash 7 al op de laptop staan. Maar waarschijnlijk is na het installeren van Flash 7, ofwel tijdens de laatste security update die mijn bedrijf heeft uitgevoerd voor ze de laptop aan mij gaven, ofwel in mijn eigen Upgrade naar IE7 (maar waarom is het probleem dan nu niet weg?), de Flash 7 control als unsafe gemarkeerd. En kennelijk is de enige manier om dat ongedaan te maken via die informatiebalk. Want in het Internet Options menu heb ik alles al geprobeerd. Dat vervolgens het downloaden van een recentere versie van Flash niet lukt, lijkt me de schuld van de sitebouwers bij Adobe (waarom niet gewoon ergens een .exe die je naar je harde schijf kunt downloaden?). Allemaal heel interessant. Maar ik beschouw het niet kunnen klikken op de informatiebalk nog steeds als het eigenlijke probleem.

Update 2
Het werkt weer. Het blijkt dat ik niet alleen de security settings voor de Trusted Zone moest wijzigen, maar ook voor de Internet Zone :? . Of dat aan IE ligt, of dat die site van Adobe onzichtbaar naar een ander domein doorverwijst, weet ik niet. Maar nu werkt het dus. Bij Flash-sites verschijnt de informatiebalk niet meer. Ik ben even naar www.popuptest.com gesurfd. Daar kreeg ik wel de informatiebalk. Nu krijg ik een popup-menu met 4 opties. De eerste drie opties laten me instellingen mbt popups wijzigen, de 4e optie verwijst weer naar de helppagina die ik eerder ook al kreeg. Er was dus niet echt iets 'mis' met het klikken vorige keer; het lijkt erop dat ik toevallig een informatiebalk te pakken had met een 'leeg' menu. En de oplossing daarvan zat inderdaad in de Security Settings, maar helaas ging het om een of andere reden mis met de Trusted Zone.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 21:37 ]