Toon posts:

[GMAPS] Straatnaam/postcode van coordinaat via API?

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een coordinaat (long/lat) en wil daar graag de postcode of het liefst straatnaam van weten.
Zelf heb ik het geprobeerd met een postcode tabel met coordinaten en daarop joinde ik dan de telefoongids. Maar dit ging niet echt helemaal goed, waarschijnlijk door de straal van de postcodes.

Ik vroeg me eigenlijk af of dit in de google maps api zit zoals die routebeschrijvingen en of iemand hier een voorbeeld van kan geven, maar of ik zoek verkeerd of ik formuleer het niet goed want ik kan hier niks over vinden.

Eigenlijk het omgekeerde van Adres omzetten in breedtegraad-lengtegraad (geocoding)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Er zijn sites die het aanbieden: [google=reverse geocoding]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:08:
Er zijn sites die het aanbieden: [google=reverse geocoding]
Ik heb niet echt iets kunnen vinden waar ik verder mee kan...
Wel heb ik nog steeds die postcode tabel met coordinaten (long/lat), weet iemand misschien hoe groot een postcode ongeveer is qua omvang? Anders kan ik nooit bepalen of een positie binnen een postcode valt.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:23
Ik denk dat de omvang van een postcodegebied nogal afhangt van de bebouwingsdichtheid. Maar moet je niet gewoon dat postcodecoordinaat kiezen met de kortste afstand tot de gezochte plek? Lijkt me meestal wel werken.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 10:46

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:55:
[...]

Ik heb niet echt iets kunnen vinden waar ik verder mee kan...
Wel heb ik nog steeds die postcode tabel met coordinaten (long/lat), weet iemand misschien hoe groot een postcode ongeveer is qua omvang? Anders kan ik nooit bepalen of een positie binnen een postcode valt.
Er is niet zoiets als een coordinaat van een postcode met een vaste straal. Er is wel een postcode-centroïde en een postcodegebied. En zelfs dat is (in nederland althans) geen echt vast gegeven.

Postcodes worden in Nederland bepaald door postcodebeheerders. Nu zit daar wel enige logica in, dus wordt er door FalkplanAndes een omsluitend polygon gemaakt voor een postcodegebied (tot 4-positie-postcode). Zo weet je (in 99% van de gevallen) welke 4-positie-postcode een coordinaat heeft.

Dit bestand is echter niet gratis beschikbaar. Mocht je toch interesse hebben: www.falk.nl

[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 21-02-2007 15:30 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, aan dat falk heb ik niets, Ik wil het echt weten per 6 posities. Ik wil graag de straatnaam van elk punt waar ik ben geweest dus daarom leek me als nog iets met de google maps api wel handig (die controleert of een punt op een label valt en geeft dan de gegevens van dat label bijv)

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 10:46

MicroWhale

The problem is choice

Er is ook een vectorbestand met daarop alle straatnamen, postcodes, huisnummers, etc... van heel nederland (voor zover bekend op het tijdstip van publicatie).

Evt. voor zover compleet van heel europa

:)

[ Voor 18% gewijzigd door MicroWhale op 21-02-2007 16:24 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de postcode weet kan ik de rest er wel op joinen uit de telefoongids voorlopig :)
Dus het gaat me echt puur om de postcode.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn meerdere bedrijven welke een dergelijke dienst als webservice aanbieden. Bijvoorbeeld www.webservices.nl welke functies heeft voor latitude/longitude, danwel Rijksdriehoeksmeting coordinaat naar postcode of adres. Functies geven ook de afstand tussen gevonden locatie en input locatie terug, zodat je ook dichtsbijzijnde adres kan weten als je in een bos loopt. :P Deze dienst is niet gratis, maar je hebt dan tenminste wel altijd recente data.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Het is puur een hobby project en misschien ga ik het ook voor school gebruiken, ik heb dus echt niets aan een commerciele oplossing waarvoor ik diep in de buidel moet tasten :) Maar bedankt voor de tips iig.

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Kan iemand mij vertellen of op een ouderwetse d500 ook gmaps kan worden toegepast?
Pagina: 1