[OS-X]Netwerkprinter toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik heb een netwerk printer die ik gebruik. Deze printer hang aan een XP machine.
Ik heb het IP adres van deze machine vastgezet maar in OS-X krijg ik het niet voor elkaar om te printen.

Ik heb de printer toegevoegd door het ip adres op te geven, en daarna heb ik het merk en model ingesteld.

Daarna krijg ik de melding dat de host busy, down of unreachable is.

Ik ben redelijk nieuw met OS-X dus misschien zie ik iets over het hoofd?

Google en de search hier leverde niets op.

Verwijderd

Misschien handig als je even vertelt om wat voor printer het gaat... het kan namelijk nog wel eens verschillen per printer.

En als ik het goed begrijp hang je de printer aan een pc met win xp, vervolgens 'deel' je hem via windows? Of is het gewoon een echte netwerk printer die je direct aan het netwerk hangt en direct benaderbaar is vanaf je mac... in dat geval snap ik niet wat de pc met win xp er mee temaken heeft.

• 911GT2
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:21:
Misschien handig als je even vertelt om wat voor printer het gaat... het kan namelijk nog wel eens verschillen per printer.

En als ik het goed begrijp hang je de printer aan een pc met win xp, vervolgens 'deel' je hem via windows? Of is het gewoon een echte netwerk printer die je direct aan het netwerk hangt en direct benaderbaar is vanaf je mac... in dat geval snap ik niet wat de pc met win xp er mee temaken heeft.
Ok sorry even wat specs.

Het gaat om een HP laserjet 6L die inderdaad hangt aan een XP machine waarop hij gedeeld staat.

De XP machine heeft dus een vast ip adres (192.168.1.108)

Als ik de printer wil toevoegen geef ik dus dat adres in. En stel hem vervolgens in als HP laserJet 6 series (specifiek 6L staat er niet bij).

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20
911GT2 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:08:
[...]
Ok sorry even wat specs.

Het gaat om een HP laserjet 6L die inderdaad hangt aan een XP machine waarop hij gedeeld staat.

De XP machine heeft dus een vast ip adres (192.168.1.108)

Als ik de printer wil toevoegen geef ik dus dat adres in. En stel hem vervolgens in als HP laserJet 6 series (specifiek 6L staat er niet bij).
Dat werkt zo dus niet. Je moet de printer onder windows sharen, er via je network icoontje in finder op de mac er naartoe browsen, op de delende pc klikken (misschien aanmelden) en simpelweg de printer dubbelklikken.

This space intentionally left blank.

• 911GT2
dot.K schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:29:
[...]

Dat werkt zo dus niet. Je moet de printer onder windows sharen, er via je network icoontje in finder op de mac er naartoe browsen, op de delende pc klikken (misschien aanmelden) en simpelweg de printer dubbelklikken.
Ga het vanavond meteen proberen, maar volgens mij werkte het niet op die manier...
Vanavond weet ik meer!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 22:09

bagagedrager

multi-alles

als bovenstaande niet werkt, moet je dit even lezen: http://compserv.physics.harvard.edu/macosx_samba_print

als "device uri" moet je zoiets invullen als smb://username:password@ipadresvanjouwwindowsbak/printernaam

username is je inlognaam in windows en password is je wachtwoord. je account moet dus een wachtwoord hebben!
de printernaam kan je aangeven bij de sharing instellingen in windows.

GIYF

[ Voor 13% gewijzigd door bagagedrager op 19-02-2007 17:35 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

hier heb ik een tutorial gemaakt voor mijn HP Laserjet 2100, die op dezelfde manier geshared wordt als hoe jij het wil hebben :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik probeer dus ook een netwerkprinter toe te voegen op mijn macbook pro.

De printer is aangesloten op het thuisnetwerk, en mijn laptop ook.

Ik volg gewoon de regels, ga naar systeemvoorkeuren, faxen/printen.
Het eerste gekke is dat de printer vervolgens niet bij standaard printer staat. Dus ik voeg de printer toe via IP adres. Voer IP in + de naam van de printer ( het is een EPSON AL-C900 )

Druk op toevoegen.

Vervolgens wil ik een document gaan printen, het lijkt goed te gaan tot dat die zegt, printer staat op pauze. Het op start drukken of weet ik wat helpt allemaal niet.
Als ik kijk naar wat het probleem is wordt er gemeld: dat de printer die ik aangeef, niet in gebruik is.

Ik heb echt geen idee wat ik fout doe!

http://img689.imageshack.us/i/printer2.jpg/

http://img641.imageshack.us/i/printen1.jpg/

Hierboven 2 foto's om het misschien wat duidelijker te maken. :)

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
iemand?
Pagina: 1