Toon posts:

Cd speler dichthouden met software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, en iedere keer als ik met dat ding ga lopen zeulen, gaat de cd speler open... heel erg irritant...

Nou is het zo, als ik met nero iets brand, word de cd speler software matig dichtgehouden.

Is het mogelijk om dit altijd dicht te houden? Dus gewoon altijd dichthouden door de software?

Ik draai onder windows vista...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan een klein tooltje schrijven dat constant een close commando naar de drive stuurt. Op internet circuleren er wel wat VB-scriptjes waarmee je je CD/DVD-speler open en dicht kan doen, als je de code om te sluiten daaruit haalt en die bijvoorbeeld elke 100ms aanroept ben je er al. Het nadeel daarvan is dat zodra je een drive sluit het ding op zoek gaat naar een CD of DVD, op deze manier de speler gesloten houden zorgt wel voor veel extra slijtage.

[edit]
Een andere mogelijkheid is het ding locken als in use. Kijk maar naar Linux, als je 'm daar niet eerst unmount krijg je de speler ook niet open. Ik heb even gezocht bij Google, maar kan zo snel geen programma vinden die dat voor je doet. Ik ben bang dat dat dus ook op zelf maken aankomt.

[ Voor 24% gewijzigd door AtleX op 18-02-2007 19:48 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou kunnen proberen de tool van Chris Morse Sebrell uit te breiden. Die tool gebruik ik nu om softwarematig mijn CD open/dicht te doen.
Voor de tool & source zie http://www.codeguru.com/c...cd-rom/article.php/c5775/

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:40:
Ik heb een laptop, en iedere keer als ik met dat ding ga lopen zeulen, gaat de cd speler open... heel erg irritant...

Nou is het zo, als ik met nero iets brand, word de cd speler software matig dichtgehouden.

Is het mogelijk om dit altijd dicht te houden? Dus gewoon altijd dichthouden door de software?

Ik draai onder windows vista...
Dit kun je doen met PlexTools.
Rechtsklikken op de drive en 'lock' selecteren.

Die funktie werkt met alle drives (je hebt er dus geen Plextor voor nodig).