[PHP] onderwerpen toevoegen aan een lijst en turfen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik wil wekelijks een rapport maken met daarin een top5 van issues waar mensen over bellen, mailen, of chatten. Oftewel, dit betekend dagelijks turven en aan het eind de totalen bereken. Volgens mij echt iets wat te automatiseren is met behulp van een webpagina, wat PHP, en een MySQL database.

Het probleem is dat ik te weinig ervaring en ben daarom op zoek naar tips, trucs, en aanwijzingen hoe dit het beste te doen. Ik denk dat het voor de ervaren PHP'er waarschijnlijk heel makkelijk is, dus met een beetje hulp moet dit goed te doen zijn.

Mij gedachte:
  1. Iedereen opent de website en logt in (zodat ik ook kan zien dat iedereen meedoet!),
  2. Iedereen krijgt daarna dezelfde lijst met onderwerpen te zien
  3. Achter elk onderwerp een knop "+" (en een knop "-" voor het geval dat iemand per ongeluk een verkeerde knop "+" heeft aangeklikt dan kunnen ze dat weer corrigeren).
  4. Indien een onderwerp nog niet in de lijst staat kunnen ze dat zelf toevoegen. Nadien staat er ook bij dit nieuwe onderwerp een + en - knop.
  5. Het nieuwe onderwerp moet daarna echter ook bij alle andere op de pagina verschijnen, dus er moet een automatic refresh ingebouwd worden (van 5mins, of zo).
  6. Elke dag gaan de tellers op 0, maar moet de lijst met onderwerpen wel bewaard worden.
Ik heb al geGoogled, en op de diverse PHP scripts websites gekeken en gezocht naar geschikte scripts (om te gebruiken en/of aan te passen), en kwam het volgende tegen:
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=24790
http://www.multimedia.com...computer-php_scripts.html

Ik zat te denken in een database met daarin een tabel van genummerde onderwerpen. En een tabel met daarin: datum + gebruiker + verwijzing naar een onderwerp + aantal.

Mijn vragen:
  • is er al een bestaand script die doet wat ik wil (en wat is de link), of
  • is er een ander script dat beter aansluit op wat ik wil dan de twee bovenstaande, en
  • zijn er nog andere tips / trucs / aanwijzingen die handig zijn?
  • kan de lijst met onderwerpen en de lijst met daarin de datum+verwijzingen+aantal in dezelfde database?

@GlowMouse:
Je hoeft je dan geen zorgen te maken iedere nacht de teller op 0 te zetten
Daar zat ik al aan te denken, ik had het alleen niet juist verwoord in mijn post.

[ Voor 39% gewijzigd door lordsnow op 19-02-2007 02:17 . Reden: Verduidelijking, betere layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit lijkt veel op een pollscript zonder check of iemand tweemaal stemt. Je hebt dan als gebruiker alleen niet de mogelijkheid votes weg te halen of extra mogelijkheden toe te voegen. Ik zou het daarom zelf schrijven, omdat je dan direct goed weet hoe het in elkaar zit, en bestaande goede pollscripts in PHP vaak ingewikkeld in elkaar zitten door allerlei extra mogelijkheden die je niet zult gebruiken maar het aanpassen wel vermoeilijken.

Tabel onderwerp
onderwerp_id | naam

Tabel teller
onderwerp_id | timestamp

Je hoeft je dan geen zorgen te maken iedere nacht de teller op 0 te zetten, omdat je je kunt beperken tot entries in de tabel teller met een timestamp groter dan die aan het begin van de dag. Eventueel kun je ook nog een userkolom toevoegen zodat je ook nog de turfjes per persoon kunt zien.

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 18-02-2007 18:36 ]