Core 2 Duo E6600 @ Asus Striker Extreme

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb sinds gister mijn pc geupgrade met wat nieuw spul.

Proc: Intel Core 2 Duo E6600.
Mobo: Asus Striker Extreme.
Geheugen: 2x 1gb Twinmos Twister DDR2 6400.
Voeding: Tagan Easycon 530

De rest is denk ik niet zo van belang aangezien dat er al in zat.

Het probleem is dat ik sinds de inbouw van het nieuwe mobo last heb van een zeer irritant hoog piep geluidje. Ik heb zelf het idee dat het bij het stukje vandaan komt waar dat LCD display op het mobo zit. Om maar even te proberen heb ik dat stekkertje van die moboplate eruit getrokken, maar dat is het dus niet.

Heeft een van jullie die dit moederbord ook hebben ook last hiervan? Ik heb mijn pc gebouwd met het oog op een stil systeem aangezien die 's nachts ook aan staat. Maar na inbouw van deze nieuwe zooi is er echt een overheersend irritant piepgeluid :/ kan het niet echt plaatsen wat het nou is.

Verwijderd

daar vraagt ie niet om
hij heeft geen fouten en zijn pc start normaal
zijn pc maakt een piep geluid als ie aanstaat -

kijk je fans eens na
kan best wezen dat 1 van hun piept - je zou met speedfan gewoon de snelheid van je fans kunnen regelen en dan kijken of het erger or minder word

zo kan je iig wat dingen uitsluiten

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 19:07 ]

• Executor16
  • Niet online
Had ik al even moeten vermelden in de startpost eigenlijk: Heb alle fans al nagelopen, die zijn het iig niet. Ook zijn het zeker niet de hardeschijven.

Wat me wel opvalt is dat tijdens het opstarten en afsluiten de toon wel iets veranderd. Het is echt zoiest als inbellen met 56k modem maar dan heel heel licht. Kan het eigenlijk niet echt uitleggen :/

Verwijderd

kan goed een spoeltje zijn
geluid veranderd door stroom die er loopt
mocht dat zo zijn gewoon even wat lijm de boel vast lijmen

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02
Volgens het topic "nvidia nforce 680i sli mobo's" dat hier ook loopt, ben je niet de enige die hier last van heeft.

• Executor16
  • Niet online
Ik ga even heel dat topic doorspitten, en sja lijmen.. Ik heb dat board gister gekocht, hij moet gewoon goed zijn, tis een bord van 300 Euro, niet goed, dan gaat ie terug.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Ik heb dit ook met mijn asus P5B onder zware belasting(en ook bij spellen vroeger), rest van specs zijn E6600, 8800 gtx, 2 GB RAM. Als ik de cpu stress met orthos @ 3 ghz, dan begint hij ook zo irritant te piepen. Onder gamen niet meer(vroeger wel), maar games gebruiken maar 1 core, dusja... Is dat niet gevaarlijk zo'n spoeltje vastlijmen voor de garantie?

http://specs.tweak.to/16567

• Executor16
  • Niet online
Heb mijn hele kast ff naar de zaak gebracht waar het vandaan komt, maar die weten ook niet wat het is. Zijn in ieder geval 3 verschillende voedingen in gezet, maar allemaal hetzelfde probleem icm de Asus Striker. Waarschijnlijk is toch het moederbord gaar dan :/

[ Voor 45% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:18 ]

Verwijderd

Ik had dit ook, kwam uit mijn voeding...

Ik had op de moederbordtray teveel van die schroefjes waarom ik het moederbord kon bevestigen, alleen zulke dingen plaatsen waar gaatjes voor zijn.

dit was bij mij de oplossing.

• Executor16
  • Niet online
Bij mij was de oplossing dus een nieuw moederbord.
Pagina: 1