Ubuntu cd draait niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium III 500 mHz en daar wil ik nu Ubuntu op plaatsen. Ik heb de laatste versie gedownload, en als ik het erin doe dan vraagt hij om:

Boot from atapi cdrom, oke dat lukt want ik heb 2 cddrives (1 om te brande) en eerst kreeg ik een failure, maar nu niet meer want ik heb de cd in de andere drive geprobeerd en dat werkte.

Nu krijg ik het menu, en druk ik op de 1e optie, start en installeer. Dat gaat goed, je krijgt een ladingschermpje met daarboven het logo Ubuntu, je ziet het ladingsbalkje van links naar rechts gaan etc en dan zie je opeens niks. Je ziet een zwart scherm met een "=" teken dat knippert linksboven. Ik dacht dat hij tijd nodig had om na te denken dus ik liet die pc een uurtje staan. Of 3.

Na 3 uur vond ik het wel genoeg geweest, en ik haal die cd eruit, terwijl hij bezig was met dat laden (dacht ik). Blijkt die cd helemaal koud te zijn! Ik vond het al vreemd dat ik die cd niet hoorde draaien (dat maakt normaal gesproken een lawaai, wil je niet weten, zo luidruchtige drive) maar ik hoorde het dus niet.

Wat kan ik nu doen? Mijn cd stopt dus gwoon met draaien, als hij gestart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Heb je al een nieuwe gebrand op een lage brandsnelheid ? Ik was vandaag ook lui en probeerde een op 48 speed gebrande cd en die deed ook niet verdacht veel (daarna even op 8 speed gebrand en toen was alles koek en ei).

[ Voor 56% gewijzigd door Jungian op 18-02-2007 18:59 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op 16x gebrand en weer geprobeerd. Het scherm met het logo en het ladingsbalkje duurt nu iets langer, maar toch springt hij weer over naar het zwarte scherm met dat knipperding. Ik zal morgen wel even op 8x branden.

Nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
In het bootmenu staat een optie om te checken of de cd wel goed is, probeer dat anders eerst.
En wat zijn je systeem specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd ja, maar als hij op de helft is (dat laadbalkje) stopt die drive alweer met draaien :S

Ik weet mijn specificaties niet zo uit mijn hoofd. Ik weet wel dat het een Pentium III is met 500 mHz en een videokaart van 8 mb (ATI Rage Pro). En volgens mij 100DRAM? Wat dat ook mag betekenen, dat staat tenminste op het scherm als ik de pc opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PC100 SDRAM waarschijnlijk...

Dat is je geheugen :z

Oudere CDRom drives kunnen soms raar doen met booten, probeer anders een andere CDRom drive tijdelijk op die bak aan te sluiten, dan weet je snel genoeg of het aan de drive ligt of aan iets anders.

Overigens ga je waarschijnlijk redelijk teleurgesteld zijn met iets zwaars als Ubuntu op een bak als dat, zeker als er niet veel geheugen in zit (en aangezien je de melding van het geheugen niet begrepen hebt, is de kans dat je er veel in hebt zitten klein). Ubuntu draait nog wel met 128MB, maar daar ga je niet vrolijk van worden. Als je al iets uit de Ubuntu-sfeer wilt proberen, neem dan Xubuntu. Maar zeker als je <128MB hebt is Damn Small Linux allicht een beter idee. Minder gelikt, minder toeters en bellen, maar gaat tenminste fatsoenlijk snel op een oud beest als dit :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Heb je toevallig nog usb apparaten aangesloten zitten ?

Ik had een cardreader op een usb poort zitten en had hetzelfde probleem. Ik bleef ook hangen op het streepje linksboven.

Toen ik de cardreader had verwijderd lukte het wel.

Niels en Lieke in the house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had op deze pc wel een dualboot met windows 98 en XP werkende, en dat werkte wel goed.

Tja er komt iemand langs vandaag om er even naar te kijken, en ik dacht er zelf aan om misschien de andere drive te kiezen waarvan hij geboot moet worden (er zijn 2 drives). Verder weet ik ook niet wat ik kan doen.

Ik heb geen usb apparaten erin zitten. Ik denk eigenlijk wel dat linux het hoort te doen, want als XP en 98 samen hebben gewerkt erop. Er zit 80 GB op die harde schijf (en dat voor zo'n oud ding :P)

Maar ik heb het ook geprobeerd met de windows 98 cd-rom. Als ik die erin doe en ik kies in het menu om te starten van cd dan krijg ik ook een zwart scherm dat knippert en houd hij op met draaien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:01

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:53:
Nou, ik had op deze pc wel een dualboot met windows 98 en XP werkende, en dat werkte wel goed.

Tja er komt iemand langs vandaag om er even naar te kijken, en ik dacht er zelf aan om misschien de andere drive te kiezen waarvan hij geboot moet worden (er zijn 2 drives). Verder weet ik ook niet wat ik kan doen.

Ik heb geen usb apparaten erin zitten. Ik denk eigenlijk wel dat linux het hoort te doen, want als XP en 98 samen hebben gewerkt erop. Er zit 80 GB op die harde schijf (en dat voor zo'n oud ding :P)

Maar ik heb het ook geprobeerd met de windows 98 cd-rom. Als ik die erin doe en ik kies in het menu om te starten van cd dan krijg ik ook een zwart scherm dat knippert en houd hij op met draaien :S
Je kunt ook eens kijken of je ander videokaartje kaartje kunt vinden. Misschien dat hij wat moeite heeft met het grafische gedeelte van beide OS'en.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu helemaal geen OS op. Ik heb alles verwijderd via ms dos (format C: etc)...

Als ik het opstart vraagt hij dus automatisch om "boot from atapi cdrom"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is het toevallig een onboard kaart. Dit systeem klinkt te bekend in mijn oren. Ik heb namelijk een PC gehad met dezelfde specs. Allleen er waren 2 dingen wat bij mij ook problemen opleverde ding 1 was de CD. Toen ik er een andere instook was dit opgelost( ik zou zeggen probeer het) De andere was dat ik aan de voorkant ook een set USB en geluidspoorten had die gelinkt waren direct aan de USB poort. Kijk eens in je kast omdat jij mogelijk ook zon aparte plek voor die poorten hebt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:53:
[...]

Dat is alsof je zegt dat als iemand spek en bonen lust hij automatisch ook sambal zal lusten 8)7

Zegt dus niets.
Bingo, dat zegt wel wat. Dikke kans dat die CDRom niet zo houdt van booten :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b

Ik bedoelde gewoon dat linux heus niet te zwaar zou kunnen zijn als ik iemand ken die het ook heeft op een pentium II met 400 mHz en het daar soepel loopt, EN ik weet dat mijn pc meer aankan, namelijk een dualboot van windows 98 en XP. Dan moet 1 OS van ubuntu toch niet zoveel zijn?

Wat kan ik daaraan veranderen? Ik heb gelukkig nog een andere cddrive, kan je dat ergens in de BIOS aangeven dat je die andere drive moet pakken ipv die hij nu pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt om te installeren :)

We hebben de master slave veranderd qua drives, en nu doet de cd het wel in de andere drive _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1