Alternatief Bose 3 2 1 Set

Pagina: 1
Acties:
  • 4.624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 06:26
Ik wil graag een surround setje nemen maar mn ouders zijn niet zo blij met 5.1 setje in huis omdat ze dat teveel boxen en kabelgeklooi vinden.

Nu heb ik bose 3 2 1 setje gezien en wil ik graag zo iets hebben alleen 1000 euro vind ik veel te veel geld ervoor.

Zijn er volwaardige alternatieven voor het bose 3 2 1 systeem voor een redelijke prijs. Ik had wel iets van philips gezien maar ik kan die nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
5.1 met drie boxjes bestaat niet.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een mooie, compacte 2.0 of 2.1 set, als ik jou was, of tegen je ouders 'FU' roepen, en gewoon wat goeds pakken :)

[ Voor 69% gewijzigd door TheZeroorez op 18-02-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Sony DAVX ofzo, alleen die klinkt echt but (dan vind ik Bose mooi, in vergelijking met die Sony). Prijs rond de 700 euro ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/productImages/3/7/00000105437-SonyDAVX1compactstereohometheatersystem-large.jpeg

Zeer slechte kopie van een 321 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Natuurlijk is een 5.1 set niet te evenaren met minder dan 6 boxen maar het wordt dan gelijk zo druk in de woonkamer dat m'n ouders het liever niet hebben en ik kan ze geen ongelijk geven.

Een goede en compacte 2.1 set is toch een 321 systeem eigenlijk, alleen bose verkoopt het alsof het heel speciaal is maar volgens mij is er nix speciaals aan.

Ik ben leek op audio gebied dus ik weet niet wat ik moet aanschaffen maar ik zit te denken in de pricerange €200,-. Vereiste is wel dat de versterker een of liefst meerdere optische aansluitingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Voor 200 euro? Yeah, right.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Idd, no way dat je dat gaat halen. Of, in een super lage kwaliteit. Koop dan een rommel setje, haal de rest van de speakers weg, en stel het ding altijd in op 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 07:31
Het beste voor je is dan denk ik gewoon een stereosetje van 200 euro. Tegenwoordig zijn deze ook verkrijgbaar met DVD speler en gemakkelijk aan te sluiten op de TV. Want voor dat bedrag vind je naar mijn mening geen fatsoenlijk 5.1 en al helemaal geen 321 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
jozy schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:03:
Een goede en compacte 2.1 set is toch een 321 systeem eigenlijk
321 is gewoon een merknaampje van Bose, staat nergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Jawel, 3 kabels, 2 speakers, en 1 compact systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
proller schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:46:
Jawel, 3 kabels, 2 speakers, en 1 compact systeem.
Newsflash, het zijn 6 kabels, 3 speakers en 1 plastic rommel systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door baquelappe op 18-02-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 23:11

Daklem

Audio Nerd

baquelappe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:58:
[...]

Newsflash, het zijn 6 kabels, 3 speakers en een plastic rommel systeem.
Blijf gewoon weg als je niets zinnigs te melden hebt, ipv alleen Bose af te zeiken! :O

voor de TS; 200 euro is extreem weinig, zeker de eisen die je eraan stelt is het gewoonweg onmogelijk. Een versterker met meerdere optische ingangen kost al vele malen meer dan het budget wat je jezelf gunt.

Als je jezelf rond de 5 a 600 euro voor ogen neemt, kun je heel wat leuke setjes kopen waar je heel wat jaartjes plezier van kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Daklem schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:03:
[...]
ipv alleen Bose af te zeiken! :O
Dude, het gaat hier over Bose, dus valt er niets anders af te zeiken. En daarnaast heeft mijn gezeik niets met Bose te maken, al staat er Marantz op of een ander hip merk, het blijft plastic rommel. Speakers maakt je niet van plastic, en een 5.1 situatie benader je niet met 3 speakers.

Als je daar even over nadenkt kom je al snel tot de conclusie dat de TS beter af is met een goede stereo versterker een sub en 2 deftige speakers. Alleen moet er even door gespaard worden, nogmaals voor 200,- is er weinig soeps te halen. Zelfs op marktplaats niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Nu jullie me allemaal heel duidelijk hebben gemaakt dat 200 euro niets is heb ik mezelf even op het achterhoofd gekrabt en wat verder in de materie verdiept.

Omdat ik niet de middelen heb om veel meer dan de 200 euro te spenderen heb ik een Logitech Z5500 speakerset gehoord van een kameraad van me en die klonk heel mooi. Ik wil deze dus op zich ook wel nemen alleen voor in een huiskamer weet ik niet hoe ik dit mooi in het interieur krijg.

De speakertjes kunnen op zich wel op een zuil gemonteerd worden maar dat zijn meestal van die lelijke stalen frames. Als voor dit probleem een oplossing is dan weet ik wat ik ga halen.

Meerdere optische ingangen is niet helemaal een punt. Ik zal in het begin alleen een enkele gebruiken en ik heb gezien dat er switches bestaan waarmee je van ingang kan wisselen en deze zijn ook maar 9 euro dus gewoon te kopen. Het plopjes probleem is ook al opgelost heb ik gelezen in het forum van deze speakerset.

Goede keus? (afgezien van de zuilconfiguratie want daar weet ik nog niets op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou de speakertjes ook met een net steuntje aan de muur kunnen bevestigen..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
teacher schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:21:
we zijn net uit de verbouwing en de kabels geven dan een lelijk gezicht dus ik heb dat liever niet. op de grond leggen is ook geen optie dus iets in de trant van een zuilconfiguratie is wel beter denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127698

teacher schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:21:
[edit] Te laat:

'k Heb zelf de Z5500 staan, en die speakers kun je bevestigen aan de muur. Het voetsteuntje kan je gewoon wegdraaien naar achteren en kan zo aan muur bevestigd worden. Als je voor deze set gaan kan moet je wel eerst een plopjesprobleem in acht nemen. Zie forum... Als je last hebt van dit probleem gewoon bellen naar logitech en je krijgt nieuwe set opgestuurd in 4 dagen! Volgens verscheidene mensen moet je ook zeker de teufelsetjes ééns bekijken want die zouden mooier geluid geven... 'k Vind ze wel minder mooi wat ook meespeelt aangezien ze voor de woonkamer zijn...

Heb hier al verschillende malen gelezen dat die Bose 321 of andere Bose systemen rommel is, maar heb vorige week het 321 systeem horen spelen in een winkel en moet zeggen dat het echt zeer mooi klonk! 't Was idd geen 5.1 surround, maar je kan je niet voorstellen dat het geluid dat eruit komt uit twee luidsprekertjes kwam die op een meter van elkaar hangen. 't Klinkt zeer ruim, maar je hebt niet het gevoel dat het geluid van achter je komt. Het klinkt ook veel helderder dan de Z5500. Maar 'k dank dat je deze kwa prijs niet echt kan vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

baquelappe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:10:
[...]

Dude, het gaat hier over Bose, dus valt er niets anders af te zeiken. En daarnaast heeft mijn gezeik niets met Bose te maken, al staat er Marantz op of een ander hip merk, het blijft plastic rommel. Speakers maakt je niet van plastic, en een 5.1 situatie benader je niet met 3 speakers.
Je vergeet dat Bose zich op een compleet andere doelgroep richt. Er zijn mensen die perse het beste van het beste willen. Dan koop je een stereo of 5.1 installatie van weet ik welk topmerk, met een rechtstreekse vergelijking valt zo'n Bose systeem dan echt in het niet.

Wil je toch surround en toch niet veel uitgeven dan voldoet zo'n Bose set prima, ook met weinig ruimte in je kamer / studentenkamer is het best een aardig. Niet iedereen is audiofiel, jij zult je misschien op het voorhoofd tikken als je ziet dat mensen op vlakken die voor 'jou' onbelangrijk zijn het beste van het beste willen. Een ander kan een duur audiosysteem weer niks schelen.

Iedereen heeft zo z'n 'handicaps' ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 18-02-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Anoniem: 10300 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:36:
[...]
Wil je toch surround en toch niet veel uitgeven dan voldoet zo'n Bose set prima,
Nu wordt het toch weer Bose-afzeik thread nummer 1769450931 dus hou ik me in: Hier bega je een grote fout, het is weldegelijk veel geld voor relatief slecht geluid. Het is als 5.1 set niets, want het komt nieteens in de buurt van 5.1 geluid. En als stereo set is het al helemaal niets want er zit een gapend gat tussen hoog en laag. Niet lekker met muziek dus.

Ik probeer enkel mensen mee te waarschuwen, en zeker niet Bose af zeiken. Dan zou ik in m'n eigen bed zeiken want ik heb jaren lang een paar Bose DR 205's gehad. ;) 2e hands welteverstaan, want ook die zijn nieuw veeeeel te duur voor wat de daadwerkelijk waard zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 19-02-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik zou het graag ontopic willen houden. De Bose had ik als referentie geplaatst maar ik wilde dat setje dus zeker niet gaan halen omdat deze gewoonweg te duur is. Alternatieven zijn welkom en nu ik ongeveer weet wat ik wil graag daarop verder gaan aub.

Tenks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je kunt ook voor de Z5450 van Logitech kiezen, draadloze achterspeakers :) Dat scheelt alvast weer twee lange signaalkabeltjes naar de achterspeakers.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
200 euro voor een 2.1 set is te weinig.

449 euro heb jij bij MM Utrecht een

Jamo S 250 HCS
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.de/res/shop/cataloge/product_200/B119159.jpg

2 Speakers en een active sub, klinkt wel minder dan de Bose maar voor 449 is het echt een kleine krachtpatser. De sub is erg goed die er bij zit.

Er is nu ook een opvolger:

Jamo S 260 HCS
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00453501.jpg

Kleire speakertjes en iets meer glans.
Die kost wel iets meer.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 12:25

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb naar de teufel speakers gekeken maar deze hebben alleen de speakers zeg maar en niet net als de logitech ook het versterkergedeelte met de meerdere ingangen enzo:

maar wat ik wel mooi vind is de standaard waar de speakers op zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/conc_e_big.jpg

kun je niet zo'n standaard los kopen en dat ik daar dan de speakers op monteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bij die teufel sets kun je de decoderstation 3 kopen, heb je hetzelfde als met Logitech. :)

Teufel heeft ook erg goede prijs/prestatie. :)

Deze dus: http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/decoder_main2.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-02-2007 20:20 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

ik zou voor deze gaan inplaats van die lelijke plastic mediamarkt crap (moet er wel bij zeggen dat de mm wel bang for buck heeft maarja who cares het ook wil ook iets)

2 bollen
Afbeeldingslocatie: http://www.orbaudio.com/ProductImages/220steelbossmod2.jpg

1 bol
Afbeeldingslocatie: http://www.orbaudio.com/ProductImages/boss19.jpg

center
Afbeeldingslocatie: http://www.orbaudio.com/ProductImages/450BossCenter1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.orbaudio.com/images/600august066.gif

of in het zwart
Afbeeldingslocatie: http://www.orbaudio.com/images/500august063.gif

ook verkrijgbaar in wit, brons etc en alles is gebrushed aluminium

http://www.orbaudio.com/i...ction=VIEWCATS&Category=8

setjes verkrijgbaar vanaf zo'n 700 dollar (600 euro) tm 1200 dollar (1000 euro) en je kunt de bolletjes ook los halen zodat je je eigen systeempje kan samenstellen. Ze moeten ook erg leuk klinken zie het topic op het ht forum

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 19-02-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Vet overpriced bolletjes, marketingconcept zeker ook van Bose afgekeken. :P

700 dollar voor 5 bolletjes en een sub in plain black of wit.
200 dollar extra voor stainless finish
299 dollar (per set van 2!) extra voor de stands...

En als je de uitvoering met "dubbele bolletjes" voor wilt hebben, begin je al bij 1049,- en rondom dubbele bolletjes is 1229,-

Ja, dat schiet lekker op ja. :P

[ Voor 75% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-02-2007 21:32 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Fatalfelix dat is precies wat ik wil hebben!

Zijn deze speakers draadloos of is dat alleen maar estetisch zo op de gevoelige plaat vastgelegd (ik zie volgens mij een plugje dus ik denk gewoon bedraad).

En hebben ze ook zon decoderstation inbegrepen in die prijs en is de kwaliteit goed/vergelijkbaar?

alleen heel erg duur >:)

[ Voor 4% gewijzigd door jozy op 19-02-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

jozy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:31:

En hebben ze ook zon decoderstation inbegrepen in die prijs en is de kwaliteit goed/vergelijkbaar?
Geen idee eigenlijk of er een decoderstation bijzit. Ik weet wel dat die Orbs met draad zijn maar die kun je natuurlijk wel mooi wegwerken.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53694.0 hier staat nog wel wat meer info en daarbij staat ook nog een vergelijkbaar model van een ander merk die volgens mij goedkoper is

@ gameover:

ik wil niet veel zeggen maar 299 dollar (227 euro) voor 2 van die 8) stainless steal stands is niet duur hoor :o Mooie dingen kosten nou eenmaal wat meer

en de aller uitgebreidste set van 1229 dollar is omgerekent 934 euro

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 19-02-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, 934 euro voor wat wideband speakertjes. Er is niet eens een gescheiden woofertje/tweetertje contructie. Tevens is zo'n bolletje qua formaat niet groot genoeg om überhaupt mid-bass te produceren, wat betekend dat je subwoofer geen sub meer is, omdat het kreng tot 200hz ofzo moet meespelen, en dan mis je nog frequentiegebied. Kortom, veel geld voor brak geluid, dan koop ik wel zo'n Kef eitjes set, die zijn misschien niet zo schattig klein, maar dat klinkt tenminste nog.

En die stands zijn misschien niet heel erg belachelijk duur, maar een TS die start met een budget van 200 euro iets adviseren waar de stands (2 stuks van de 4 nodig) al meer zijn als zijn totaalbudget is ook een beetje over the top he. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-02-2007 22:43 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik denk dat ik voor de Teufel E2 plus Decoderstation 3 ga met 4 stands. Dit tezamen wordt inclusief verzendkosten 370 euro wat wel bijna het dubbele is van m'n 200 euro budget maar dat was nu ik het achteraf bekeek toch wel zeer laag.
Pagina: 1

Let op:
Laat dit aub geen Bose flame war worden!