Toon posts:

Probleem met mijn internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleem met mijn internet/netwerk
Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen maar dit leek me de beste plek,

Nou hier is mijn vraag:

Als ik aan het internetten ben en ik ben bijv 5 min bezig en probeer een NIEUWE connectie te maken bijv: een nieuwe webpagina openen of een connectie naar een nieuwe server in een spel blijkt dat mijn internet niet meer werkt. Maar als ik gewoon iets aan het downloaden ben of op een server lekker zit te spelen merk ik er niks van. dus pas als ik een nieuwe connectie probeer te maken geeft het problemen. Iedereen in het huis heeft er last van dus ik denk niet dat het te maken heeft met mijn netwerkkaart.
Het gaat om een draadloos netwerk met een router van Linksys de Linksys Wireless - G vor zo ver ik weet.
Steeds als mijn internet "uitvalt" moet ik hem een aantal keer "Repairen" voor hij weer werkt

Kan het zo zijn dat mijn router mijn ip steeds vernieuwd en dat ik daarom geen nieuwe connectie kan maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 17:16 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
De laatste vier regels mag je wel weghalen baxm18.
Om te beginnen: Valt je wireless verbinding uit of valt je internetverbinding uit? Heb je er nog een modem bij? Worrt er gebruik gemaakt van een torrent programma? Misschien is er wel iemand die 500 connecties aanmaakt, daar worden de meeste routers chagrijnig van.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Valt je wireless verbinding uit of valt je internetverbinding uit?

Naja de internet verbinding valt zeg maar niet uit je kunt gewoon door blijven gamen of downloaden maar pas als je een nieuwe download of website wilt laden zegt ie Unable to Connect
De draadloze verbinding is verder niks mis mee

Heb je er nog een modem bij?

Ja

Wordt er gebruik gemaakt van een torrent programma?

Mijn broer heeft wel een torrent programma maar gebruikt die eigenlijk nooit

Misschien is er wel iemand die 500 connecties aanmaakt, daar worden de meeste routers chagrijnig van.

Kan ik dit controleren op een of andere manier?

Verwijderd

Lijkt er eerder op alsof je router vol zit met routes, teveel connecties dus, de nieuwere Linksys modellen staat bekent om het feit dat ze vrij brak zijn. ;)

Is er toevallig iemand bij je in huis die p2p, bittorrent etc gebruikt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:16:

Kan ik dit controleren op een of andere manier?
Zet alle andere pc's uit? :)

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt afentoe p2p gebruikt maar niet constant

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan maar het blijft op alle pc's steeds weg vallen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:40:
[...]

lijkt me sterk, als ze uit staan =-)

Verwijderd

Het kan je provider zijn, het kan spyware zijn of een Trojan. Maak anders eens een pinglog aan en kijk of je er onregelmatigheden tussendoor heb en trace ook een paar site's. Zo kan je het 1 en ander wat meer visualiseren ;)

Ook wel handig om aan te geven wat je abbo is en wat er allemaal op de pc's gedaan word. Als 1 pc steeds een file download en die gebruikt je max upload kan de verbinding ook wel eens geknepen worden. Anders het netwerk zo instellen dat iedere client maar een X up/download heeft, zodat je elkaar niet in de weg gaat zitten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:40:
[...]

Ik zeg niet dat je ze opnieuw moet opstarten, ik zeg dat je ze effe UIT moet zetten.
En er dan steeds 1tje aan zetten, tot je de pc hebt gevonden die hiervoor zorgt.
Ik denk dat je het in de richting van spyware/trojans op 1 van de pc's moet zoeken, hoe zit het met virusscanners en anti-spyware?
Pagina: 1