Toon posts:

Webcam aansturen via deurbel (via VB)

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is als iemand op de deurbel drukt, dat er een foto wordt genomen via aan webcam zodat de bewoner achteraf weet wie aan de deur is geweest.
Het deurbel-signaal naar de pc halen is geen probleem, via VB kan ik de printerpoort wel aanroepen.

Het oorspronkelijk idee was nu om via VB de toepassing van de webcam boven te halen en dan via de sendkeys-functie een foto te trekken.
Maar nu werkt deze software niet zo goed op de sendkeys...

Is er een andere mogelijkheid om die foto te trekken? via een rechtstreekse aansturing ofzo? of een totaal andere route volgen? (bijv ander programma?)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29
Leuk projectje :)

Zou je niet iets kunnen doen met een programma wat de webcam online zet, en dan iets eromheen knutselen wat iets doet als "Getimage" zodat je plaatje van de webcam-server wordt getrokken?

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:44

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Waarom niet security-software gebruiken? Er zijn kant-en-klaar oplossingen welke via je webcam een foto maken (en ftp-en/e-mailen) zodra er beweging wordt geregistreerd.

Voordeel; ook de niet-bellers worden op de kiek gezet (krantenjongen etc).

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Een paar maanden terug had ik gelezen over het aanspreken van een webcam via VB.Net, ik heb het artikel even voor je teruggezocht:
http://msdn.microsoft.com...cle.aspx?articleid=912546

edit:
Conclusion
There are things that could be extended, added, and improved on with this project. Here are some ideas to get you started:

- Interface with X10 or your doorbell to take a picture and display it on your Media Center PC.
- Stitch together hundreds of photos, perhaps of your baby, into time-lapse videos.
- Create a security system that detects motion by diff'ing photos and emails you with an alarm and the attached photo!
- Upload photos to Flickr or Smugmug with their APIs.

[ Voor 55% gewijzigd door Alex) op 18-02-2007 16:54 ]

We are shaping the future

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

lytjepole

Schier?

neem anders hier: http://bwired.nl/ eens een kijkje.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Verwijderd

Topicstarter
@Mc Boldy, Ik heb zoiets inderdaad al tegengekomen maar ik zou het zelf eens proberen kwestie van wat te leren
@Lytjepole, die is ook druk bezig geweest, alles binnen zo verwerken
@Alex, afgehaald, eens zien of ik het werkend krijg :d, merci voor de link.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Met WIA kun je webcams (en scanners/digitale camera's) besturen via een COM-object. Ik heb er een time lap systeempje mee gemaakt maar een deurbel moet ook kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
eerlijk gezegd heb ik nog maar 1uur geleden van WIA gehoord dus hier ben ik mezelf nog even up to date aan het brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Via de link van Alex ergens op een VB project uitgekomen. Ik kreeg wel telkens error, driver upgedate van de webcam en nu heb ik in VB de mogelijkheid om het beeld te zien + foto's te trekken, dus nu dit nog even verder uitwerken en het zal wel tot een goed einde komen.

hartelijk dank
Pagina: 1