Nes kapot of de cart?

Pagina: 1
Acties:

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik heb gisteren een nes gekocht met "super mario bros+duck hunt" en heb het volgende probleem:

Als ik het spel opstart krijg ik allemaal rare blokjes en andere kleuren aan de zijkant en na 10 seconden begint alles te verkleuren en lijkt alles door de war gegooid te worden. Het geluid en alles werkt, ook kan ik het spel gewoon spelen, het enige wat ik kan zien zijn de bewegende objecten bijv. de hond, mario en de eenden. De rest wordt kris kras door de war gegooid. Als ik hem dan reset dan is hij gelijk al vanaf seconde 1 door de war gegooid en wordt het niet geleidelijk opgebouwd zoals ik al verteld heb.

Ik heb hem aangesloten met de rf adapter en heb helaas niet die andere kabels. De rf adapter is niks mis mee, want die heb ik met mijn snes getest. Ik heb ook een andere tv geprobeerd (beide crt).
Ik heb de drive waar de spellen in moeten met alcohol schoon gemaakt en veel keer in het spel en de drive geblaast.

Misschien heeft iemand ervaring met dit probleem en weet die hoe je het moet oplossen of wat er mankeert.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Andere cartridge bemachtigen en kijken of die dezelfde problemen geeft ?

Verwijderd

mischien veel stof in de nes en/of cartrige ?

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad met mijn oude NES. Hij staat op zolder aangezien ik in die jaren niet 1,2,3 wist wat het was, en er waren ook leukere dingen te doen.

Stof, kan het zijn misschien. Die van mij had het ineens na lang "stilstaan".

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:50
Dit is een bekend probleem van de nes. Het zit hem in de contactjes van de cartridge naar de NES. Dat stuk wordt snel vies (stof) en is er gevoelig daarvoor met als resultaat dat je vage dingen op het scherm krijgt. De oplossing hiervoor is om heeeeel goed in de cartridge en in de sleuf van de NES te blazen. Als je het zelfs nog beter wilt doen maak je de NES open en reinig je de contacten.
Dit zou het probleem weer moeten oplossen. Dit was bij andere in ieder geval de oplossing.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• danielkraak
Ik maak wel even een pic voor de zekerheid. Als ik dan bevestiging heb van het probleem zal ik nog eens blazen. Maar ik heb hem al goed schoongemaakt.

Hier zijn ze:

Dit is de eerste waarbij het probleem begint en er rare blokjes aan de linkerkant ontstaan:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8868/pict0010jc3.jpg

Hier is het beeld helemaal raar geworden:
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/3905/pict0012ow8.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door danielkraak op 18-02-2007 17:05 ]

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 17:42
Lijkt idd erg op slecht contact tussen cartridge & NES.

Zelf heb ik dat gehad op de eerste dag dat ik een NES has. Ik bleek iets te zijn vergeten: na het inschuiven van de cartridge, moet je hem naar beneden drukken om hem vast te zetten. Heb je dat gedaan?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• danielkraak
gjkamstra schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:16:
Lijkt idd erg op slecht contact tussen cartridge & NES.

Zelf heb ik dat gehad op de eerste dag dat ik een NES has. Ik bleek iets te zijn vergeten: na het inschuiven van de cartridge, moet je hem naar beneden drukken om hem vast te zetten. Heb je dat gedaan?
Ja, dus erin schuiven en dan naar beneden duwen met dat veermechanisme? Als ik dat niet doe dan is er geen contact en gaat de power button aan en uit. Maar dat heb ik wel gedaan hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 18-02-2007 18:18 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Dat is een vieze cartridge :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• danielkraak
Hoe maak ik hem schoon, blazen helpt niet. Ik geloof ook niet dat het de nes is. Toen ik de cart er voor het eerst indeed, startte hij ook meteen op en dat zou niet zo zijn als je connectoren niet goed zijn.

• Zsub
  • Laatst online: 14:06
Hele fijne korrel beetje opschuren?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:48

SkyStreaker

Move on up!

gewoon ff glassex of een beetje aftershave (met alcohol) gebruiken en een wattestaafje, klaar... Niet gaan schuren! :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• danielkraak
SkyStreaker schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:56:
gewoon ff glassex of een beetje aftershave (met alcohol) gebruiken en een wattestaafje, klaar... Niet gaan schuren! :)
Het gaat over de game en niet over de nes he? De game heb ik al met alcohol proberen schoon te maken, maar het hielp niet.

[ Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 18-02-2007 20:06 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ouch..... Dan zou ik eens even kijken of je de NES open kan halen, daar alle contacten schoonmaken. Anders moet je eens kijken of je el-cheapo een cartridge kan krijgen en zien wat die doet...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• danielkraak
SkyStreaker schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:45:
ouch..... Dan zou ik eens even kijken of je de NES open kan halen, daar alle contacten schoonmaken. Anders moet je eens kijken of je el-cheapo een cartridge kan krijgen en zien wat die doet...
Ik heb hem al opgengemaakt, en met alcohol schoongemaakt. Ik ga dat nog een keer doen en anders ga ik ff naar een handelaar daarin en ga ik kijken of hij het bij hem doet.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zou ik doen, die oude consoles hebben toch een zekere robuustheid. Maar het kan natuurlijk ook wezen dat er door vocht plekken in de PCB rot zijn geworden of dingetjes zwaar geoxideerd zijn. Dan is het jammer, maar helaas...

• danielkraak
SkyStreaker schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:39:
Zou ik doen, die oude consoles hebben toch een zekere robuustheid. Maar het kan natuurlijk ook wezen dat er door vocht plekken in de PCB rot zijn geworden of dingetjes zwaar geoxideerd zijn. Dan is het jammer, maar helaas...
Hij zag er nog vrij goed uit vanbinnen, gaat gewoon goed aan, reageert altijd als er een cartridge inzit(lampje gaat niet knipperen). Ik hoop het dus niet.

Vroeger heb ik ook nog een nes gehad en ik meen me vaag te herinneren dit vaker meegemaakt te hebben, maar toen was ik 5 ofzo. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 18-02-2007 23:04 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Contactspray? anders solderingen 's langslopen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb dit ook al eens meegemaakt met een NES die al vrij oud was op dat moment. Het maakte toen niet uit wat voor cartridge je erin stak, maar het probleem werd net zoals bij de TS steeds erger naarmate hij langer aan stond.
het is dus een kwaal die vaker voorkomt, maar ik heb geen idee wat het nou was. Misschien wel warmte.

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1